Boeing на загуба четвърто поредно тримесечие

Авиопроизводителят съкращава още служители заради пандемията и забраната за полети на 737 MAX

Моделът на Boeing 737 MAX продължава да не лети заради двете катастрофи.
Моделът на Boeing 737 MAX продължава да не лети заради двете катастрофи.
Моделът на Boeing 737 MAX продължава да не лети заради двете катастрофи.    ©  Reuters
Моделът на Boeing 737 MAX продължава да не лети заради двете катастрофи.    ©  Reuters

За четвърто поредно тримесечие американският авиопроизводител Boeing отбелязва загуба. Пандемията от коронавирус и забраната за полети на новия им модел самолет Boeing 737 MAX заради катастрофи продължават да притискат продажбите. От компанията обаче са сигурни, че до края на годината сделките за самолета ще продължат, съобщава Reuters. Компанията твърди, че ще се придържа към плана си от юли за намалено производство на самолети с две пътеки, а също и към целта си да произвежда по 31 самолета с една пътека на месец в началото на 2022 г.

Пандемията доведе гражданската авиация почти до застой. Водещи световни авиокомпании бяха докарани на прага на фалит, което ги принуди да търсят помощ от правителствата, да намаляват разходите си и да отлагат сделки за доставки на самолети.

Надежда за 737 MAX

Главният изпълнителен директор на Boeing Дейв Калхун сподели в интервю с CNBC, че компанията вече почти е получила зелена светлина за модела си 737 MAX. Той допълни, че очаква въздушният трафик тази година да се равнява на около 30-35% от този през 2019 г.

Boeing прогнозира пълното възстановяване на трафика до нивата отпреди пандемията да стане след 3 години, както очакват и други компании в сектора. В резултат на кризата Boeing намали производство, съкрати хиляди работни места и промени стратегията си за разработване на самолети. В компанията работят за излизане от неблагоприятната ситуация, създадена от коронавируса и от 19-месечната световна забрана за летене на апарата 737 MAX.

Федералната авиационна администрация на САЩ забрани полетите с модела 737 MAX през март 2019. Причината бяха два фатални катастрофи през 2018 и 2019 г., в които загубиха живота си 346 души. Очаква се регулаторът да вдигне ограниченията следващия месец, което означава, че самолетът ще може да се използва отново през 2021 г.

В резултат на мерките за намаляване на разходите Калхун съобщи на служителите в сряда, че компанията планира да закрие още около 30 хил. работни места - почти два пъти повече от първоначалното намерение. Компанията предвижда до края на 2021 г. персоналът ѝ по света да е 130 хил. души.

Резултатите

През последното тримесечие свободният паричен поток на Boeing се е увеличил до 5.08 млрд. долара при 2.89 млрд. година по-рано. Общият дълг обаче скача над четири пъти - до 61 млрд. долара от 13.2 млрд.

Компанията отчита загуба от 1.39 долара за акция - по-малко от очакванията на Уолстрийт за 2.52 долара. Приходите са намалели с 29% до 14.4 млрд. долара при очакван от анализаторите спад до 13.9 млрд долара.

Все още няма коментари
Нов коментар