🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Escreo привлече още 100 хил. евро инвестиция

"Илевън кепитъл" увеличава участието си, влиза и нов proptech инвеститор

Освен боите, които превръщат стените в бяла дъска, Escreo вече прави и акустични прегради. Подготвя и нови продукти
Освен боите, които превръщат стените в бяла дъска, Escreo вече прави и акустични прегради. Подготвя и нови продукти
Освен боите, които превръщат стените в бяла дъска, Escreo вече прави и акустични прегради. Подготвя и нови продукти    ©  Цветелина Белутова
Освен боите, които превръщат стените в бяла дъска, Escreo вече прави и акустични прегради. Подготвя и нови продукти    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Компанията за иновативни офис продукти "3 Ен 3", позната с бранда си Escreo, привлече нови 100 хил. евро от два инвеститора. С 50 хил. евро увеличава участието си "Илевън кепитъл", а още толкова ще осигури фондът 3P1, зад който стоят инвеститори в proptech сектора. Инвестицията ще позволи на Escreo да се превърне в мултипродуктова компания и да създаде платформа за електронна търговия на подобни решения и на други партньори, както и да излезе на т.нар. пазар DACH (Германия, Австрия и Швейцария).

Увеличение на капитала

"3 Ен 3" е създадена в края на 2014 г. от съдружниците Ясен Русев, Искрен Митев и Елена Николова, а в средата на 2015 г. фондът Eleven прави първата си инвестиция от 25 хил. евро в компанията. Следват няколко кръга на финансиране, в които участват Eleven и бизнес ангели, като в момента "Илевън кепитъл" (която придоби портфейла на фонда) държи 168 дяла (малко над 15%). С новата си инвестиция сега "Илевън кепитъл" ще придобие още 29 дяла с емисионна стойност 50 хил. лв. Същата инвестиция ще направи и фондът 3P1 (познат като proptech.bg), който е специализиран в технологии в недвижимите имоти. Увеличението на капитала на "3 Ен 3" все още не е вписано в Търговския регистър.

"3 Ен 3" излезе на печалба за пръв път през 2018 г., като нетният резултат беше 36 хил. лв. при 787 хил. лв. приходи. През 2019 г. продажбите нараснаха до 1.1 млн. лв., а нетната печалба се увеличи до 106 хил. лв.

През кризата

Escreo излезе на пазара с боя, която превръща стени и други гладки повърхности в бели дъски, върху които може да се пише и трие. Компанията е регистрирана в София, но производството е базирано в Русе, където "3 Ен 3" има собствена фабрика.

Доскоро продуктите й бяха насочени основно към бизнеса (B2B), но със затварянето на офисите по време на локдауна през март продажбите рязко спаднаха и на компанията й се наложи бързо да се префокусира към домакинствата (B2C). На пазара излезе и нов продукт - акустични панели, които осигуряват звукова изолация на работните места. "Започнахме да предлагаме по-достъпни пакети за вкъщи, които са подходящи за работа и учене. Имаше фирми, които купуваха прегради за служителите си, които работят от дома, много добър отзвук получихме в Amazon и през април като бройка продажбите ни бяха повече", каза Елена Николова за "Капитал". По думите й балансът между B2B и B2C не е лесен, тъй като изисква повече хора и ресурси, но компанията ще продължи да работи и в двете сфери, тъй като това й осигурява различни източници на приходи.

Разрастване

Компанията ще използва новата инвестиция в няколко насоки, като една от целите е разширяване на продуктовото портфолио и развитие на платформа за онлайн продажби. "Силата ни е в това да свързваме производство и технологии, затова искаме да направим платформа, като ще продължим да правим и продаваме наши продукти, но може да предлагаме и продукти на партньори", уточни Николова. Сред новите продукти, върху които работи компанията, са бои за пречистване на въздуха и иновативни комплекти за нанасяне, различни акустични прегради, както и акустични осветителни тела. "Те ще бъдат изработени от същия материал като панелите и така освен шумоизолираща ще имат и дизайнерска функция", каза Николова.

В момента компанията продава активно в Румъния и Англия, а новият фокус ще бъде DACH. "Германският пазар винаги е бил в полезрението ни, защото там имаме потенциал за растеж. Той обаче е доста специфичен и ни трябваше подготовка, а сега тази инвестиция ще ни позволи да разгърнем маркетинга", посочи Николова. Компанията планира също да увеличи екипа си, който в момента се състои от 6-има души, със специалист, който да създава дизайнерски продукти, финансов директор, както и с мениджъри за DACH и Amazon.

Очакванията на предприемачите са със сегашната инвестиция "да се завърти колелото" и догодина продажбите да се увеличат. Към средата на 2021 г. компанията планира да отвори нов рунд за финансиране от 500 хил. евро, като след растежа с нови продукти сега допълнителните средства ще й позволят да се фокусира върху маркетинга и продажбите.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар