В "Пиеро" предлагаме роботи, които революционизират света на бизнеса

Иван Тарлев – управител на компанията

Иван Тарлев – управител на "Пиеро"
Иван Тарлев – управител на "Пиеро"
Иван Тарлев – управител на "Пиеро"
Иван Тарлев – управител на "Пиеро"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Компанията

Пътят на фирма "Пиеро" - Варна, започва преди повече от 30 години. Компанията предлага богата гама от иновативно кухненско, барово и ресторантско оборудване. Освен това помага с изготвяне на технологични проекти, подбор на подходящите машини за правилното и пълноценно протичане на работния процес, доставка, монтаж и обучение за експлоатация, осигурява гаранционен и следгаранционен сервиз.

"Пиеро" е единствен представител за България на марката Suzumo Machinery Co, представяйки на пазара първия по рода си суши робот. Суши роботите правят повече от 300 ролки на час, спестяват място в ресторанта и са напълно автоматизирани.

"Пиеро" е представител за България и на фирма PUDU Robotics - производител на роботи за търговски услуги, които намират приложение в различни сфери - ресторант, кафене, болница, училище, офис сграда, търговски център, хотел, фабрика.

Визитка

Иван Тарлев е управител на "Пиеро". Завършил е "Икономика на търговията" в Стопанска академия "Димитър А. Ценов" - Свищов. От четири години е част от екипа на "Пиеро" - започнал е като мениджър продажби, което включва не само предлагане на продуктите на фирмата, но и цялостно изграждане на професионални кухни в ресторанти. От една година е управител на компанията и ръководи целия екип - от спедицията, до доставката на резервни части и сервизното обслужване. Сред основните му задачи са и срещи с настоящи и потенциални клиенти, консултиране, развитие на проекта за роботите.

Във времето на гурме културата, при растящата конкуренция между топ ресторанти и популярни шеф-готвачи се повишават изискванията към професионалното оборудване. Как фирма "Пиеро", с нейния над 30-годишен опит в сферата на висококачественото кухненско, барово, хотелско оборудване, отговаря на новите тенденции?

- Всички шеф-готвачи, които обичат професията си, разчитат изключително много на своето професионално оборудване. Нашите кухни са място, където традицията се съчетава с най-модерните технологии и където всеки може да разгърне таланта и потенциала си, да даде образ на своите идеи, които да представя пред клиентите. Предлагаме най-новите и най-модерни решения от водещи световни производители, съчетани с нашия опит и виждане. Всяки наш проект е прецизиран от чертежа до последния детайл, без компромиси в качеството и вложените материали, и това води до доволни клиенти и гости.

Технологиите, и в частност роботите, вече са неизменна част от всекидневния живот, включително и в сферата на обслужването. Какво от тях предлага "Пиеро", за да подпомогне модернизацията на бизнеса в България?

- Роботите са с нас повече от 40 години, като ни помагат във всеки един сектор на производството, при диагностициране на заболявания, при хирургични интервенции. Напоследък все повече роботи идват и в домовете ни като автономни прахосмукачки, гласови асистенти, изкуствен интелект. В този ред на мисли пред нас се отвори една напълно нова ниша в обслужването на клиенти.

В "Пиеро" засега предлагаме три вида роботи, които революционизират света на ресторантите, хотелите, супермаркетите, търговските центрове, медицинските структури, та дори и производствените бази.

Защо се насочихте към технологичната ниша, свързана с роботизирано обслужване на клиенти?

- За нас не е нещо ново да инвестираме в иновативни продукти, непознати досега за България. Например автономните роботи за приготвяне на суши, които повече от 15 години работят и подпомагат работата на много наши клиенти в България и извън нея. Бизнесът със суши става все по-популярен с всяка изминала година, а роботите позволяват лесното му стартиране във всеки един нов обект независимо от размерите му, също така и интегрирането на суши меню във вече работещи бизнеси като супермаркети, ресторанти, хотели и други.

Именно желанието ни да сме различни и интересът ни към новото ни помагат да привлечем много клиенти буквално от цял свят. За пример ще дам кухните ни, изградени в частните вили на някои от най-известните хора в света, намиращи се на остров Mustique, Карибите, наричан още "Островът на милионерите". Имаме клиенти от цяла Европа, Израел и др.

Разбира се, ние си партнираме и работим от години с едни от най-големите вериги ресторанти в България.

Амбицията да сме различни, да сме иноватори и да помагаме на бизнеса да се развива ни доведе и до нашето най-ново приключение - роботчетата - "помощници от бъдещето".

Къде и как могат да се използват роботчетата? С какво се измерва тяхната ефективност?

- Вярвам, че днес ние предсказваме бъдещето на роботиката и изкуствения интелект и реализирането им в бизнеса в България. В "Пиеро" вярваме в автоматизираните решения и в това, че тези роботи ще работят съвместно с нас и че заедно ще генерираме икономическа стойност и устойчивост за нашите клиенти във всеки един сектор. Това значи по-бързо обслужване на клиенти, повече реализирана продукция, по-малко разходи, оптимизация на целия работен процес, и, разбира се, цялата сила на интерактивността и допълнителната реклама, която роботите носят със себе си.

Последните попълнения в новия "персонал" са "помощниците на бъдещето" BellaBot, KettyBo и CC1. Какви дейности могат да изпълняват те в различните типове бизнес обекти?

- #Bellabot и #Kettybot са ориентирани към обслужването на ресторанти, хотели и големи търговски центрове, супермаркети и като цяло - на места, където роботите действат като домакини, сервитьори, гидове, промоутъри и интерактивни помощници.

От една страна, роботите работят съвместно с "традиционните" сервитьори. Освен атрактивни, роботите помощници са изключително полезни в носенето на поръчки и отсервирането, като спестяват неколкократното връщане до кухнята, досадното носене на мръсни чинии. В резултат на това се повишава с повече от 30 процента продуктивността на обслужване. С капацитета си на носене от 40 килограма и 12 часа продължителност на работа те се превръщат в един неуморен работник, което предоставя възможност на персонала да се концентрира върху по-доброто преживяване на клиента, да го запознава с менюто, с хубавите вина, както и да успява да вземе поръчките навреме.

Същевременно, от друга страна, поставени в супермаркет или търговски център, роботите се превръщат в мракетинг специалисти на колела, предоставяйки директно на клиентите стоки, промоционални материали, информация, реклама и интерактивно взаимодействие.

От тази година предлагаме и новия #CC1 - автономен робот за почистване на големи бизнес площи като молове, болници, училища, летища, ресторанти, хотели, офис сгради. Освен това CC1 осигурява почистване на различни видове настилки, както и сухо и мокро почистване.

Как бизнесът и клиентите в България приемат роботите, какви са отзивите, какъв е ефектът?

- Роботите се приемат изключително добре и от бизнеса, и от клиентите. Именно лесното им интергриране и работа с тях ги прави още по-притегателен продукт за всеки сектор. Отзивите са повече от позитивни, независимо в каква ниша и сфера са внедрени - ресторанти, сладкарници, супермаркети, хотели. Полезността им е безапелационна, а в дни на висока социална активност на потребителите - така наречените "сторита" с роботите са навсякъде и в социалните мрежи.

Бизнес ефектът от присъствието на роботчета вече е факт - устойчивост, хигиена, подпомагане на персонала и запазване на броя на заетите дори при увеличен обем на работа. От другата страна са доволните клиенти, тръгващи си с усмивка и нямащи търпение да се върнат пак, а след тях и приятелите, на които са разказали.

И не на последно място е атрактивното представяне и позициониране на стоки и рекламна информация във всеки супермаркет, търговски център, галерия, бизнес центрове. Също така кетърингът и рекламата при планирани събития като награди, форуми и конференции се извеждат на едно съвсем ново ниво.

Всичко това дава повече от положително отражение на бизнеса в няколко направления - уникалност в обслужването на клиенти, облекчаване на работния процес, разпознаваемост на бранда и продукта, увеличение на продажбите, интерактивна и уникална реклама, намаляване на разходите.

Всички ползи тепърва предстои да се разкрият, защото технологията на роботите се развива непрекъснато с нови и нови функции в услуга на бизнеса.