🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Само два консорциума с връзка между тях искат поръчка на тотото за 10.8 млн. лв.

Договорът ще е за три години и е за пълното рекламно обслужване на държавния хазартен оператор

Нико Тупарев се конкурира със съпругата си в състезанието.
Нико Тупарев се конкурира със съпругата си в състезанието.
Нико Тупарев се конкурира със съпругата си в състезанието.    ©  Георги Кожухаров
Нико Тупарев се конкурира със съпругата си в състезанието.    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Само два кандидата, при това свързани, са подали оферта в обществената поръчка за 10.8 млн. лв. (без ДДС), в която спортният тотализатор търси рекламни и маркетингови агенции за следващите три години, които и за модернизиране на телевизионните предавания. Търгът беше обявен на 20 октомври. А според представители на компании от сектора поръчката дискриминира много от агенциите чрез потърсен голям депозит за участие. Вероятно на това се дължат и малкото на брой кандидатури - само две. При това в единия консорциум участва Нико Тупарев, а в другия - съпругата му.

Каква е задачата

Първото, което прави впечатление в поръчката, са нейният размер и огромният обем на работа, която ще се възлага. Изпълнителят ще трябва да създаде творческа платформа за изграждане и реализация на идейно-художествени концепции, реклама и маркетинг, публично, корпоративно и медийно обслужване, да организира, направи и модернизира облика на телевизионно предаване, ще отговаря и за производство и предпечатна подготовка, закупуване и разпространение на рекламни форми в съответните канали. Сред критериите за избор с най-голяма тежест е техническото предложение, а след него и предложената цена (30%).

Спирачка пред участниците е търсената гаранция – тя е по силите само на някой с големи финансови възможности, обясниха експерти. Гаранцията за участие е 1% от стойността на поръчката, или близо 100 хил. лв. В подобни търгове е трудно да се предположи кога тя ще бъде освободена, ако има обжалване и спорове, преди окончателно да се подпише договорът. "Ако поръчката не беше за три, а примерно за една година, тогава сумата спада драстично. При сегашната са участвали малко агенции", смята специалист от сектора. Отделно гаранцията за изпълнение, която трябва да внесе избраният кандидат, е 5% от договора.

Едно от две

Крайният срок за подаване на оферти беше 24 ноември 2017 г. В понеделник те бяха отворени в присъствието на един журналист от "Дневник". Интерес към поръчката на Държавния спортен тотализатор са проявили две обединения.

Едното е "Геймс медиа", в което влизат PR агенция - "От-до консулт", в което съдружници са журналистът и издател Мирослава Баджева и пиар специалистът и бивш програмен директор на "Нова тв" Олга Лозанова. В обединението влиза още фирмата за външна реклама "Метрополис груп", свързана с Нико Тупарев. Според Търговския регистър в акционерното дружество с най-голям дял е телевизионният продуцент (Big Brother по Nova, "Бързо, лесно, вкусно" по БНТ и др.) Нико Тупарев с 30%, останалите се разпределят между Андрей Иванов - 21.7%, Христо Гюрговски - 18.9%, американеца Марк Десбиенз - 18.2%, и Евгений Йонов - 11.2%.

Вторият консорциум е "Спорт фактори". В обединението влизат агенция "ПР фактори" ЕООД на Стела Миланова. Рекламна агенция "Куерти промоушънс", която има запор от общинската "Пазари изток" за търсени 1274 лв. от единия съдружник - Добрин Бодуров, другият собственик е Явор Антонов. В обединението "Спорт фактори" влиза и специализираната в рекламна и PR дейност "ОМ София". Съдружници в дружеството са Анета Герова и Екатерина Тупарева (съпруга на Нико Тупарев), която е и управител на фирмата. Тупарева също е и изпълнителен директор на комуникационния холдинг Ogilvy Group Bulgaria.

Потърсен да коментира връзката между двата консорциума Нико Тупарев обясни, че е миноритарен собственик в "Метрополис груп" и като такъв не се занимава с оперативната дейност на компанията. "Дори не знам, че са взели участие в конкурса. Дружеството си има управител Андрей Иванов и той взема подобни решения", каза пред "Капитал" Тупарев.

До този момент не съм имала информация за други участници в кокурса, в това число и за "Метрополис", в което участва съпругът ми с миноритарен дял, каза Екатерина Тупарева.

След като бяха отворени документите на кандидатите за участие в конкурса се очаква да бъде обявена дата и за отваряне на ценовите предложения.

Предишната поръчка бе обявена през октомври 2014 година и бе за 12 млн. лв. Но един от участниците в конкурса - "Грейн адвъртайзинг" на Мартин Батков поиска КЗК да спре търга и състезанието се проточи дълго. В крайна сметка през февруари 2016 г. конкурсът бе спечелен от консорциума "ДИСпорт", който включва фирмите "Ре старс", "Идалго прадакшънс България" (в свързаното дружество "Идалго промоушънс" е участвал Явор Антонов от "Куерти промоушънс", вторият кандидат в сегашната поръчка) и "Декони", а стойността на поръчката бе същата като при сегашния конкурс 10.8 млн. лв. за 3 години.

Все още няма коментари
Нов коментар