Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (13 март)

Таня Кръстева е новият главен редактор на Bloomberg TV Bulgaria; Starobrno представи новата си кампания под мото #различно; Започна кандидатстването за стипендия на БДВО; Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видео трафик; Unilever е спестила 30% от рекламните си разходи през 2017 г.; Рекламните кампании по повод Международния ден на жената

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Таня Кръстева е новият главен редактор на Bloomberg TV Bulgaria

Таня Кръстева поема поста главен редактор на Bloomberg TV Bulgaria, част от медийната група на Инвестор.бг. Тя има дългогодишен опит като финансов журналист, а в последните години е водещ на вечерното предаване "Бизнес среща". Кариерата й в областта на журналистиката започва през 2002 г. като репортер и редактор във вестник "Банкеръ" с разследвания за публични компании и дружества в несъстоятелност. През 2009 г. Кръстева става част от екипа на Bulgaria ON AIR, а по-късно се присъединява към Bloomberg TV Bulgaria. До момента поста главен редактор на телевизията заемаше Димитър Вучев, който поема по нов професионален път, посочват от медията. Таня Кръстева е автор на книгата "Българският борсов свят: От първо лице".

Starobrno представи новата си кампания под мото #различно

Биреният бранд Starobrno лансира нова рекламна кампания, с която цели да провокира хората да погледнат позитивно на различното и нестандартното. За целта кампанията започва с разпространяване на ексцентрични небрандирани текстове, написани от хип-хоп изпълнителите Жлъч и Григовор, които намираха място както в градска среда, така и в барове и заведения. Кампанията беше придружена и с необичайни инсталации в Пловдив, Варна и Бургас под формата на хладилници, преобразени като вана, гримьорна, гардероб и библиотека с книги. На специално събитие миналата седмица стана ясно, че именно Starobrno стои зад кампанията, която е дело на комуникационната група All Channels Communication. "Целта на инсталациите и на текстовете беше да отправят творческа провокация към нищо неподозиращите минувачи, защото искаме хората да се замислят по позитивен начин за различността, както и да се включат в диалога по темата", коментира за "Капитал" Иван Янакиев, управляващ директор на PR звеното на групата. За едва седмица след началото на кампанията уличните инсталации са били споделени над 150 пъти в социалните мрежи, като към инициативата се включиха и редица български лидери на мнение. Кампанията на Starobrno под мотото #различно ще продължи до края на лятото с още изненадващи събития и партньорства на бранда.

Започна кандидатстването за стипендия на БДВО

Студенти от специалности в областта на комуникациите могат да кандидатстват за стипендия на името на проф. Тодор Петев - учредител и първи председател на първата неправителствена организация в сферата на комуникациите. Инициативата се организира за втора поредна година от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). Желаещите да се включат трябва да напишат есе на тема "Опасностите от бързата публичност", като крайният срок е 31 март. Есетата трябва да се изпратят на [email protected] заедно с попълнена форма за участие. Те ще се оценяват от професионално жури, което включва Мила Миленова, председател на БДВО, Тодор Тодоров Петев, син на проф. Петев, и доц. д-р Александър Христов. Избраният стипендиант ще бъде обявен на 7 април и ще получи награда от 500 лв., както и възможност да участва безплатно на всички платени събития и обучения, организирани от БДВО.

Повече тук.

Дигитален бизнес

Facebook се обръща към музикалния бизнес в търсене на повече видеотрафик

Социалната мрежа Facebook ще се фокусира повече върху музикални клипове на платформата си. Компанията е подписала няколко важни сделки с музикални компании, включително и с Unviersal Music, най-големия лейбъл в света, както и Sony/ATV, най-големия издател в сектора. Социалната мрежа също така показа желанието си да намали трафика към YouTube, след като преди над година промени алгоритмите си така, че видеата, пуснати директно в платформата на Facebook, да се виждат по-често, отколкото тези, споделени чрез YouTube.

Новите споразумения позволяват на потребителите на Facebook да качват видеа с фонова музика – кавър версии на песни, танци от сватби или онлайн караоке. Facebook иска потребителите да използват платформата все повече за видео, без никоя от страните да е застрашена от това съдържанието да бъде свалено или дори да бъдат потърсени правни последствия. Това е една от най-големите стъпки на Facebook към музикалния бизнес, като така тя ще може да се конкурира по-директно с YouTube.

Повече по темата може да прочетете тук.

Медиен бизнес

Fox цели да намали рекламното си време до 2 минути на час до 2020 г.

Медийната група Fox Networks Group ще работи върху съкращаване на рекламния си блок, като целта на компанията е в следващите две години да достигне 2 минути в един част ефирно време, пише Wall Street Journal (WSJ). Това би била голяма промяна за медийната индустрия, още повече че в момента разрешеното рекламно време в САЩ е малко над 13 минути на час, а за кабелните телевизии стига до над 16 минути. В България например по закон не могат да се излъчват повече от 12 минути реклама на час.

За да се справи с очаквано по-ниските приходи от реклама, медията трябва да промени изцяло модела, по който продава ефирно време на рекламодателите. Главният търговски директор на Fox Джо Марийз коментира пред WSJ, че компанията вече няма да продава брой гледания на рекламодателите, а прекарано време с рекламното им съдържание.

Решението за съкращаване на рекламното време е следствие и от засилващата се тенденция за излъчване на по-малко реклами с цел задържане на зрителите. С навлизането на телевизионните платформи за стрийминг услуги като Netflix и Amazon потребителите все повече предпочитат да плащат освен за качествено съдържание според предпочитанията им и за предавания, които не се прекъсват от реклами.

Повече тук.

Британското музикално издание NME спира да излиза на хартия

Най-известното музикално списание във Великобритания - NME, официално приключва съществуването си като физически носител и преминава изцяло онлайн. Списанието, основано през 1952 г., играеше ролята на музикална библия за редица поколения във Великобритания и помогна за отразяването на всички по-големи периоди в рок музиката, отбелязвайки възхода на групи като The Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Dire Straits, Oasis и Arctic Monkeys.

Популярността на NME отбелязва спад още от 90-те години на миналия век, когато тиражът пада до 15 хил. бройки на седмица. Причината тогава бе в появата на онлайн изданията. В същото време NME загуби и най-големите си конкуренти в бранша, след като Melody Maker и Sounds, други британски музикални заглавия, затвориха.

NME ще продължи да издава свои специални издания под името NME Gold. Всичката останала дейност на списанието ще бъде пренасочена към сайта.

Повече по темата може да прочетете тук.

Рекламен бизнес

Unilever е спестила 30% от рекламните си разходи през 2017 г.

Холандският конгломерат за потребителски стоки Unilever обяви, че през изминалата година компанията е спестила 30% от разходите си към рекламни агенции, изготвяйки вътрешно комуникацията си. "Ние създаваме голяма част от рекламното ни съдържание вътрешно в компанията, развивайки съществуващите ни активи. Нашите 17 студиа U-Studios в 12 страни създават по-бързо съдържание за брандовете ни и струват около 30% по-евтино от външните агенции", пишат в годишния си доклад Unilever. В началото на годината компанията също обяви, че ще преосмисли рекламните си инвестиции в Google и Facebook заради съдържанието им, пълно с фалшиви новини, расизъм, сексизъм и екстремизъм.

Съкращаването на рекламните разходи е тенденция сред големите рекламодатели. Към края на 2016 г. друг гигант в сектора - P&G, обявиха, че ще намалят спонсорираното си съдържание във Facebook, тъй като резултатите от инвестициите не отговарят на очакванията им. Производителят на слушалки Beats Electronics (познати преди като Beats by Dre), собственост на Apple, също обмисля да изготвя част от творческите си продукти с вътрешните екипи на компанията, съкращавайки разходите към агенции, пише AdWeek.

Повече тук.

Рекламната индустрия окачи билбордове с послания в чест на филма "Три билборда извън града"

Двама актьори бяха отличени с "Оскар" за ролите си във филма "Три билборда извън града" (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) по време на състоялата се на 4 март деветдесета церемония на филмовата академия в САЩ. Филмът, събрал редица награди през последните месеци, не остави равнодушна към успехите си и рекламната индустрия. За да благодари на филма, който привлече вниманието на хората към ефективността от използването на външната реклама в съвремието ни, американската асоциация за външна реклама (ОААА) създаде няколко билборда, които още от февруари украсяват американски улици. Надписите на окачените в Ню Йорк, Лос Анджелис и Северна Каролина билбордове гласят "Този билборд заслужава "Оскар", "От името на билбордовете по света - благодаря" и "Четири "Златни глобуса" извън Холивуд", а цветовете копират тези от филма.

Най-голямата рекламна група WPP приключи най-слабата си година от 2009 г.

Най-голямата рекламна агенция - WPP, е изпратила най-слабата си година от 2009 г. и очаква по-слаби приходи през тази. Това доведе до най-големия спад на акциите й от края на миналия век. Приходите й през миналата година са се понижили с 0.9% до 15.2 млрд. паунда, което е най-лошото представяне от 2009 г., когато спадът е бил 8.1% заради глобалната криза.

Според новите прогнози дългосрочните приходи ще нараснат с между 5 и 10%, докато предишните бяха за до 15%. От WPP признават, че годината е започналa "бавно", като е продължила тенденцията от 2017 г., когато маржовете и продажбите останаха без промяна.

WPP е изхарчила около 4.4 млрд. паунда на своите клиенти за реклама и маркетинг в Google през миналата година. Това е най-големият разход на компанията за 2017 г. и повишението е с 10%. Facebook е получила от британската компания 1.5 млрд. паунда, като средствата са нараснали с 30%, пише Guardian.

Повече по темата може да прочетете тук.

Рекламните кампании по повод Международния ден на жената

И тази година Международният ден на жената вдъхнови брандове и агенции да лансират кампании в подкрепа на жените. Представяме ви някои от инициативите, събрали голяма популярност а тазгодишния празник.

В деня на жената Google ни представя възходяща тенденция за значението на половото равенство за хората по целия свят, която е подкрепена от реални данни за увеличения обем тематични търсения в мрежата й. Конкретните данни могат да се видят от g.co/womensday. Тази година компанията изглежда беше нетърпелива да поздрави и българските жени за празника и го направи 2 пъти веднъж на 3 и още веднъж на 8 март.

В чест на жените и за пръв път в историята си веригата за бързо хранене обърна емблематичната буква M от логото си, за да изглежда като W (от woman на англ. език жена - бел. ред.). Промяната в логото можеше да се види както в уебсайта и социалните мрежи на компанията, така и в един от ресторантите й в Калифорния.

По повод празника американският моден бранд Old Navy украси с цветя пет женски паметника в Ню Йорк. Единият от тях беше статуята, наречена "Безстрашно момиче" (Fearless Girl), издигната срещу иконичния разярен бик на Уолстрийт до Нюйоркската фондова борса. Статуята беше поставена миналата година от инвестиционния фонд State Street Global Advisors в нощта срещу 8 март с цел да насърчи повече компании да назначават жени на лидерски позиции.

Реламните агенции също не останаха безучастни по време на тазгодишния Международен ден на жената. Ето и някои от по-интересните кампании, които лансираха на 8 март:

Редица сгради по света пък осъмнаха в нощта срещу 8 март със символа на Венера. Инициативата е дело на агенцията Grey в партньорство с неправителствената организация Catalyst и привлече вниманието на агенцията Droga5, която похвали символа на една от корпоративните сгради в Уолстрийт в профила си в Instagram.

Special thanks to our building mates @catalystinc for creating this beautiful visual on 120 Wall Street for #IWD2018 ‪👩🏻👱🏾♀️👩🏾👱🏽♀️👩🏿👩🏽. ‬ #Repost @catalystinc: The moment we’ve all been waiting for! The Catalyst HQ is ✨illuminated✨ with the red female symbol to visualize the ascension of women through the corporate ranks! #SignOfProgress #IWD2018 🔹 📸: Catalyst global headquarters—NYC

A post shared by Droga5 (@droga5) on Mar 8, 2018 at 7:30am PST

Рекламната агенция F.biz, собственост на комуникационната група WPP, използва лицата на мъже, обвинени в насилие над жени, като бившия американски филмов продуцент Харви Уайнстийн и бившия лекар на американския отбор по гимнастика Лари Насар, за да промотира местна група за закрила на женските права. Кампанията променя бразилската фраза "W.O.," , чието значение се превежда като "побеждавам заради невъзможността да се състезавам" на "W.O.man", за да покаже че нарушителите на техните права губят, когато жените говорят.

Свободни позиции:

Компанията за подбор Human Capital Store търси маркетинг специалист.

"БАНКА ДСК" обяви вакантна позиция за специалист "Връзки с корпоративни клиенти".

"Икономедиа" обяви вакантна позиция за мениджър "Ключови клиенти".

По бюлетина работи и Елена Малинова.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар