🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 декември)

Кои са най-големите PR агенции в България; А1 ще работи с две нови комуникационни агенции; Градската кампания на "Гурменица"; Весела Апостолова е новият управляващ директор в Publicis Groupe - България и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Кои са най-големите PR агенции в България

Голяма част от най-големите PR агенции в България отчитат резки двуцифрени спадове или ръстове в приходите си за 2017 г. Общите им постъпления за миналата година пък са с 11% повече, достигайки малко над 25.3 млн. лв.

Първите три места в класацията на база приходи за 2017 г. традиционно се заемат от компании с дългогодишна история в областта на PR услугите. Това са United Partners, M3 Communications и APRA Porter Novelli. В топ 10 попадат и PR звена, част от големи комуникационни групи като MSL, част от Publicis Groupe - България, Havas Worldwide Sofia, Proximity Sofia oт BBDO Group, а малко по-надолу и All Channels PR и Ogilvy PR.
Двете агенции с най-голям ръст от над 100% пък са OT-DO Consult и SiteMedia Consultancy. С най-голям спад сред топ 20 агенции на пазара пък е DD Agency.

Цялата класацията може да видите тук>>

А1 ще работи с две нови комуникационни агенции

Телекомът вече ще си партнира с APRA Porter Novelli за осъществяването на вътрешните и външни комуникации на компанията. От А1 обявиха, че агенцията ще работи в посока изграждане на позитивен имидж на фирмата, промотиране на продуктовото й портфолио и позиционирането й като един от най-големите работодатели. Преди това, от юли 2017 г., телекомът работеше с PR агенцията United partners.

Компанията обяви и новото си партньорство с рекламната агенция Huts JWT, която ще подпомага присъствието на А1 в социалните мрежи, което включва създаване и публикуване на визуално и текстово съдържание, както и планиране и осъществяване на кампании, свързани с продукти, услуги и инициативи на А1 в България. Телекомът работи още с агенцията Saatchi&Saatchi, част от комуникационната група Publicis Groupe България, с която си партнира от май 2017 г.

Градската кампания на "Гурменица"

Близо година след лансирането на първата рекламна кампания на айвара "Гурменица" под наслов "Суперселско изпълнение" сега комуникацията се разгръща през втори клип. Този път във фокуса му е градът, наподобяващ село, за което предполага и заглавието "За всички, които си нямат село". "В основата на кампанията стоят градските проблеми, както и стремежът "Гурменица" да помогне на хората по-лесно да различат селското от невъзпитаното, защото селското е вкусно, а невъзпитаното си е невъзпитано", коментират от рекламната агенция Nitram, изготвила клипа. "Гурменица" е част от портфолиото на компанията "Ростар", с която от агенцията си партнират и за комуникацията на маслото Deutsche Markenbutter. Освен през онлайн видео новата кампания на "Гурменица" ще включва още външна реклама, радио, както и обновяване на съдържанието на сайта superselsko.eu.

Весела Апостолова е новият управляващ директор в Publicis Groupe - България

Седем агенции, част от комуникационната група Publicis Groupe - България, вече се ръководят от Весела Апостолова. От началото на декември тя отговаря за стратегическото управление на Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, MSL, Brandworks, Publicis Groupe Digital, Red Lion и Publicis Dialog. Извън обхвата на управлението й остават медийните агенции част от групата - Zenith, Blue 449 и Starcom. Новата позиция Весела Апостолова поема от Милин Джалалиев, преди това директор "Комуникационен бизнес" в Publicis Groupe - България.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Михаела Калайджиева заема позицията главен директор "Корпоративна политика" на "Теленор България"

От началото на 2019 г. "Теленор България" ще има нов главен директор "Корпоративна политика". Позицията ще заема Михаела Калайджиева, като сред отговорностите й ще бъде управлението на корпоративните комуникации на компанията, правните отношения, регулации и поверителност. Тя има повече от 15 години управленски опит на телеком пазара, като от 2008 г. до 2013 г. заема позицията главен секретар във Vivacom.

Тодор Батков е прехвърлил мажоритарния пакет на вестник "Стандарт" на "Мастър Пи Ар"

В началото на тази година вестник "Стандарт" обяви, че сменя собственика си. Дописка, публикувана в изданието, обясняваше, че тя преминава от ръцете на адвокат Тодор Батков в тези на журналистите. Дълго време тези промени не можеха да бъдат видени в Търговския регистър. След общо събрание от 23 ноември обаче вече е видим актуален списък на акционерите в дружеството "Стандарт нюз", който потвърждава смяната на собствеността. На събранието е взето и решение, с което досегашното ръководство се сменя с неизвестни в медийните среди лица, които нямат други фирмени участия.

Повече за смените в изданието може да прочетете тук>>

Боряна Великова: Рекламодателите трябва да съгласуват мерки и действия за етична комуникация

Старши бранд мениджърът и ръководител категория "Негазирани напитки" в "Кока-Кола България" Боряна Великова разказва за промените в маркетинг стратегията на "Кока-Кола", какъв е фокусът на компанията и как дигитализацията промени комуникациите. В интервю за "Капитал" Вълкова коментира също кампаниите в петото издание на конкурса BaAwards, който цели да отличи рекламодателите с най-добри и иновативни маркетингови стратегии през годината и очертава някои тенденции на рекламния пазара през 2019 г., сред които е и етичната, коректна и отговорна търговска комуникация.

Цялото интервю с Боряна Великова може да прочетете тук>>

Дигитален бизнес

Facebook пуска възможност за search реклама

Най-голямата социална мрежа представи нова възможност за реклама в платформата, този път през търсачката й. Потребителите вече ще виждат реклами при търсене на бързооборотни стоки или автомобили, като услугата е все още тестова и безплатна за рекламодателите. За момента рекламите са активни единствено в САЩ и Канада, но при добри резултати ще станат възможни и в други страни, а цената им ще се определя чрез наддаване, подобно на другите реклами във Facebook.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Рекламният гигант WPP съкращава 3500 служители като част от новата си стратегия

Рекламният гигант WPP съкращава 3500 служители в световен мащаб, като причината е, че бизнесът с реклама губи от силната дигитална конкуренция в лицето на Google и Facebook.

WPP, която притежава и множество известни агенции, включително Ogilvy и J. Walter Thompson, ще комбинира 100 от офисите си, за да затвори локации, в които бизнесът е слаб. В бъдеще се предвижда затваряне на други 80 обекта. Не е ясно кои точно офиси се има предвид, но преструктурирането няма да включва затварянето на рекламните марки, които WPP притежава, коментира говорител на компанията.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Великобритания забранява рекламите с бащи, които не могат да сменят памперси

Великобритания ще забрани рекламите, които показват неумели жени шофьори или мъже, които не могат да поставят памперси, пише "Дневник".

Комисията за рекламни стандарти е приела нови правила срещу вредните полови стереотипи – че за мъжете е смешно да вършат задачи, традиционно смятани за женски, или че наскоро родилите жени трябва да побързат да се върнат във форма.

Новите ограничения влизат в сила от юни и ще засягат телевизията, радиото, вестниците и социалните мрежи.

Accenture придобива рекламната Adaptly

Маркетинг звеното Accenture Interactive, част от консултантския гигант Accenture, придобива рекламната и технологична компания Adaptly с цел да разшири комуникационната си експертиза. Базираната в Ню Йорк Adaptly разработва софтуер за покупката на таргетирана реклама в онлайн платформи като Amazon, Google и Facebook. В компанията работят над 150 служители и има общо 4 офиса в САЩ. Цената на сделката не се споменава, но според данни от платформата Crunchbase Adaptly е получила над 13 млн. долара финансиране. С новата компания в портфолиото си Accenture Interactive засилва позициите си на комуникационния пазар, конкурирайки се директно с рекламните агенциите, тенденция, която през последните години се засилва все повече.

Повече по темата може да прочете тук>>

Букмейкъри във Великобритания ще спрат тв рекламите си по време на мачове

Водещите компании за спортни залагания във Великобритания ще спрат да рекламират дейността си по време на пряко телевизионно излъчване на спортни събития, а решението идва след натиск от страна на правителството, пише "Дневник". Очаква се то да влезе в сила най-рано още този месец.

Най-голямо отражение ще има във футбола и няма да засегне конните състезания. Изчисленията показвали, че по време на световното по футбол е имало общо над 90 минути реклами на букмейкърите.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

All Channels Communication обяви свободна стажантска позиция за акаунт.

Xplora обяви вакантна позиция за Social Media Specialist.

* Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Все още няма коментари
Нов коментар