🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

BuzzFeed купува Huffington Post от Verizon

Дигиталният медиен пазар продължава да се консолидира в опит да печели повече от реклами

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Медийната група на BuzzFeed е купила онлайн изданието Huffington Post, което досега беше собственост на американския телеком Verizon, пише Reuters. Сделката ще доведе до допълнително консолидиране на дигиталния медиен пазар, който през последните няколко години отстъпва в опитите си да изкарва повече пари от реклами - предимно защото рекламодателите предпочитат да харчат парите си през Facebook и Google. Цената на сделката не се съобщава.

Huffington Post вече ще се управлява от Джона Перети, изпълнителен директор на BuzzFeed. Перети е един от основателите на Huffington Post през 2005 г. заедно с Арияна Хъфингтън, Кенет Лерер и Андрю Брайтбарт (който две години по-късно основава консервативната медиа Breitbart; почива през 2012 г.). И BuzzFeed, и Huffington Post имат ясно изразен и заявен либерален уклон.

Какво да правим

За продавача Verizon това е поредно признание, че влизането в медийния бизнес през миналото десетилетие беше грешка. През 2018 г. телекомът отписа медийни активи за 4.6 млрд. долара, след като две години по-рано похарчи 4.5 млрд. долара, за да закупи вече залезлия интернет гигант Yahoo. Миналата година компанията продаде и социалната мрежа Tumblr на фирмата Automattic.

Verizon остава с малък брой медийни активи, най-известните от които вече са Yahoo Finance и TechCrunch, като според някои слухове на пазара миналата година телекомът е търсил купувач за финансовото звено на Yahoo, но в крайна сметка се е отказал. В изявление от Verizon обявиха, че ще инвестират в новата група, която обхваща BuzzFeed и Huffington Post, срещу миноритарен дял.

Сделката е поредна за сектора на дигиталните медии. Миналата година Vox придоби издателя на физически списания New York Media, а Vice купи Refinery29, онлайн издание, насочено към жени. Повечето от тях страдат от пренаселената индустрия. През миналата година Huffington Post започна опити да премине към платен абонамент, но с ограничен успех.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 2
    olga_kokoshkina avatar :-|
    olga_kokoshkina

    До коментар [#1] от "imt31693733":

    Мъже продавате ли?

    Нередност?
Нов коментар