🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

ClaimCompass придоби американското приложение Service

Сделката ще помогне на българската компания да разшири портфолиото си от услуги и пазарите, на които оперира

Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Българската компания ClaimCompass, която разработва онлайн платформа за подаване на искове за обезщетение при закъснели и отменени полети, придоби американското мобилно приложение Service. Базираната в Лос Анджелис фирма автоматизира процеса по проверка и подаване на искове, като се свързва директно с имейла на потребителя. Сделката ще помогне на българската компания да разшири услугите и да стъпи на американския и канадския пазар. Цената на придобиването обаче остава конфиденциална.

Новата услуга

Американската компания Service е основана през 2015 г. и е получила близо 8 млн. долара инвестиции. Тя предлага автоматизирано решение за подаване на искове за отменен или закъснял полет, като потребителите получават обезщетение под формата на ваучер или въздушни мили. За целта мобилното приложение се свързва директно с имейла им и автоматично проверява всички отминали полети, а предстоящите ги запазва и проверява впоследствие. Service дава възможност за проверка и на хотелски резервации, също през имейла на потребителите, като в случай че открие по-ниска цена, приложението прави автоматично резервация на по-добрите условия. "Това, което наблюдаваме, е, че при първоначално свързване на пощенска кутия средно намираме 303 долара спестявания под формата на ваучери, мили или кеш", коментира пред "Капитал" съоснователят на ClaimCompass Александър Сумин.

Само базовата версия на мобилното приложение обаче е безплатна, като при нея потребителят заплаща 30% комисиона при одобрен иск. Service предлага още два годишни пакета на цени съответно 49 долара и 199 долара. Разликата между тях е в комисионата, честотата на проверка, вида на обслужване и др.

Преговорите за придобиването на американския бизнес започват още през март. По думите на Сумин екипът дълго време е обмислял идеи за по-широко приложение на ClaimCompass. Чрез придобиването на Service българската компания, от една страна, разраства услугите си и навлиза в бизнеса с хотелски резервации, а от друга, започва активно да оперира на американския и канадския пазар.

Два отделни бизнеса

"За момента планираме да оперираме ClaimCompass и Service като два отделни бранда. При Service потребителите, които са заплатили годишен абонамент, получават по-изгодни условия и по-широко покритие, докато клиентите на ClaimCompass не заплащат никаква предварителна такса за услугата", обяснява Сумин. Услугата на Service ще бъде управлявано от екипа на ClaimCompass, като екипът от 14 души на американската компания няма да бъде интегриран в бизнеса.

Това е първа голяма инвестиция за българската ClaimCompass, макар годината да е трудна за бизнеса им заради проблемите на авиокомпаниите, които приземиха самолетите си заради коронавируса. По думите на съоснователя от началото на 2020 г. компанията е изплатила обезщетения на стойност 2.6 млн. лв. "Резултатите се подобряват с всеки месец и очакваме до края на лятото голяма част авиокомпаниите да възстановят значителен процент от капацитета си", казва още Сумин.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар