Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Технологичният гигант IBM публикува през седмицата годишния си доклад X-Force Trend and Risk report, посветен на компютърната сигурност. Според анализаторския екип X-Force повече от половината открити през 2008 г. софтуерни грешки все още не са поправени. Това обаче не е всичко. Почти половината от намерените през предходните две години проблеми също не са получили своя софтуерен „лек“. За сметка на това през 2008 г. са открити рекорден брой пробиви в програмния код на използваните по цял свят продукти и уеб сайтове – 7 406.
Две са основните тенденции в развитието на зловредния софтуер през последните 12 месеца, се казва в доклада на IBM. Все по-често официалните корпоративни сайтове се използват за атаки срещу крайните им клиенти. Особена опасност крият онлайн-базираните приложения. Всъщност половината от открите миналата година пробиви в сигурността са били именно от подобно естество, а 74% от тях все още не са поправени.
Друга тенденция, описана в годишния X-Force доклад, е употребата на нови формати за киберзарази и измами – линкове към PDF и Flash файлове.
Анализаторите X-Force смятат, че критериите, по които се приоритизират софтуерните дефекти, не са адекватни. В момента под внимание се взима основно сложността на грешката и нейната достъпност, докато в доклада е изтъкнато, че ключовия фактор за опасността на един бъг са финансовите загуби, които той би генерирал.
Въпреки, че ни звучи като азбучна истина - изострено внимание и мнителност са винаги нужни при работа с непознати ( а и познати) сайтове и програми. Както ни казва и доклада - интернет може и да се разраства, но с него и киберопасносттите.
Що се отнася до спам съобщенията, най-много (12% ) са с адрес Русия. На трето място в незавидната класация е Турция, а на второ – САЩ. Все по-разнообразни и подвеждащи стават и самите спам съобщения. Все по-рядко ще видите реклама на лекарство за потентност или призив за запознанство в заглавието на мейла.
1 коментар
Аааа, рекламата на виаграта си тече с пълна сила в Yahoo! мейла ми :) Ама него горкия къде ли не съм го регистрирал :)))
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.