Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

За гарантирани паркоместа в "Синя зона"

14 17 мар 2010, 9849 прочитания
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
Каузата на: capital
Преглед на профил
Каузата е нова и подкрепена от 19 човека
Каузата е предложена от читател по мейл

Защо е важна:


Казвам се Антония Маркова и Ви пиша по повод скандалната ситуация в която се намирам.

Живея на ул. Хаджи Димитър, това е малка уличка в центъра, която започва на ул. Цар Иван Шишман и свършва на бул. Васил Левски. Тази улица влиза в рамките на синята зона, от януари миналата година, за да мога да паркирам пред дома си трябва:

1. да подам молба в Центъра за градска мобилност;

2. да представя сметка за ток или вода????!!!!!!!;

3. да представя талон на автомобила, лична карта, документ за платен данък от Общината;

4. да заплатя близо 80 лв годишна такса, срещу която получавам талон, валиден една година и даващ ми право да паркирам в рамките на синята зона на ул. Хаджи Димитър и ул. Достоевски (която се намира на гърба на костницата на Ал. Батемберг), дълга е 30 м и има не повече от 15 паркоместа.

5. едно домакинство има право на един такъв талон, т.е ако автомобилът на родителите ми не домуваше на платен паркинг, щяхме да се окажем в доста интересна ситуация.

Предполагам, че си давате сметка за абсурдността на ситуация, в която някой ви иска никак не малка сума пари, за да паркирате на улицата, без да ви осигурява място. В радиус 1 км от дома ми има 4 платени паркинга, всеки от които с вместимост не повече от 30 автомобила и убийствени такси. Иначе казано ако не разполагаш с двор или гараж, където да спираш си обречен да плащащ на Паркинги и Гаражи, което си е абсолютно изнудване, имайки предвид, че в крайна сметка нямаш избор!

Когато подавах документите за издаването на този стикер изрично попитах от коя дата точно ул. Хаджи Димитър ще стане действаща синя зона (тъй като до момента бяха наслагани знаци за синя зона, но нямаше служители на фирмата, които да контролират). Отговорът беше: щом има сложени знаци, значи ще стане! Аз продължих да настоявам: Добре няма ли конкретна дата, иначе аз сега ще си платя за този стикер, който е валиден от дата до дата и ако улицата стане действаща синя зона след един месец, ще се окаже, че съм си дала парите на вятъра. Отговора: не мога да ви кажа дата, платете си, за да ви издадем стикер. Платих си разбира се, улицата стана действаща синя зона 3 месеца по-късно, т.е близо 80 лв разделени на 12 месеца 6.66лв по 3 месеца = 18 лв, които все едно съм си хвърлила зад гърба!

Лошото е обаче, че трагедията тепърва започва, защото закупуването на талона, както споменах, не ви пази място на улицата. Улица която е дълга 50 метра и на нея могат да спрат не повече от 50 автомобила, която има 10 четириетажни кооперации с по три апартамента на етаж, т.е грубо 120 домакинства. Ако всяко от тях има по един автомобил, недостигът на места би бил повече от очевиден. Освен живущите на улицата, на нея спират хора, които работят наоколо, които са отишли на кръчма, театър, футболен мач, концерт, водят си детето на училище и т.н Сами си давате сметка каква непосилна задача се оказва намирането на място, където да паркираш.

Излиза, че плащаш 80 лв годишно, за да нямаш къде да си паркираш колата. За съжаление вследствие на тези причини ми се е налагало да спирам от лявата по посока на движението страна на улицата (където паркирането е забраненто) или върху тротоара (където паркирането е забранено) или на по-малко от 5 м. отстояние от кръстовището на ул. Х. Димитър с ул. Достоевски (където паркирането е забранено). Всеки от тези пъти, в които съм спирала неправилно са ми евакуирали автомобила, което води до заплащане на 31 лв за вдигането на колата от паяк и по 1.5 на час за паркинг, както и съставянето на акт за неправилно паркиране от КАТ. За последната година ми вдигнаха колата 4 пъти, което са грубо 120 лв, с 80 те лв за талончето, излиза, че за да няма къде да паркирам съм дала на Центъра за градска мобилност 200 лв.

Какво е решението:

Ситуацията е достатъчно красноречива. Пиша ви с надежда този случай да придобие гласност и да се намерят други хора като мен, дано с общи усилия успеем да спрем тази незаконна печатница за пари!

Коментарът на


Искам да получавам съобщение за развитието на каузата
Подкрепете позицията си с коментар

14 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил pstoyanov Рейтинг: 0 Неутрално
20 юни 2010 12:36 1
- +Оценка
-6 +12

Уважаема госпожо (госпожице) Маркова,

Съжалявам че първия коментар по темата ви трябва да е негативен. Все пак, някой явно ви е заблудил, че имате *право* да паркирате безплатно на общинска земя пред жилището си. Не съм юрист, но определено не знам такова право да съществува -- нито за живущите в рамките на синята зона, нито за живущите в Дружба-15 или село Долно нанагорнище. Не би и трябвало да съществува.

Смисълът на синята зона е да гарантира що-годе равнопоставен достъп до *ограничен ресурс*, какъвто представляват паркоместата в центъра. Право да ползват този ресурс имат всички, без преференции по отношение на това къде живеят. А и самата вие правилно сте забелязала, че чисто физически няма възможност на тази улица да спрат по една кола на домакинство, да не говорим за коли на хора, които не живеят в района.

Така в крайна сметка "несправедливостта", срещу която възнегодувате, представлява несправедливо предимство, което ползвате като живуща на този адрес. Т.е. срещу 80лв на година можете да паркирате неограничено в района. Всеки друг за една година би платил 250 дни (по груби сметки, без събота/неделя и празници) по 10 часа по 1 лв на час = 2500 лв или над 30 ПЪТИ ПОВЕЧЕ от вас. Пак без да му бъде гарантирано правото, че във всеки момент ще има празно място за паркиране, и без да броим ограничението за не повече от 2 часа.

Поздрави

 
26 юни 2010 00:46 2

Този коментар беше изтрит в 00:46 на 26/06/2010 от неговия автор.

Преглед на профил wjch Рейтинг: 8 Гневно
26 юни 2010 00:47 3
- +Оценка
-4 +5

Скъпа г-жо Маркова,

Пиша тук за подкрепя каузата Ви.

Преждепишещият или се е изказва неподготвено, или работи за "Синята зона" (както и да се нарича организацията в момента). Тезата, че тротоарът пред домът Ви е "общинска земя" им е любима, често и популистки изполвана. Ако общината е собственик на тротоара отпред, кой отговаря за поддръжката му, почистването на снега и т.н. Ако си счупите крака, подлъзвайки се на леда през зимата, може ли да потърсите отговорност и компенсация от "общината". Нещо повече, в случай, че "общината" е собственик на тротоара пред дома Ви, защо направо не сложат по една бариера пред всяка входна врата (и по една роднинска жълта жилетка) и да събират такса за влизане и излизане. Освен това, всъщност кой е "общината" - не са ли хората живеещи там?

Да се върна на каузата: "Синята зона" не подобрява ситуацията с паркирането, не създава ред, само събира пари с неясен краен бенефициент, също събира страшна база от лични данни, и е тотално безотчетна и безпардонна. Като се добави и пълният произвол в действията им, може да се обобщи, че това е една бандитска организация, par excellence. Мога да дам купища примери: малките улички в центъра станаха "синя зона" (напълно излишно), но не и важни улици, на които в момента се спира в три редици и плачат за регулиране ("много е трудно" ми отговориха); талонът за 80 лв. по-горе важи в...

Прочитане на целия коментар
много тесен периметър; никой никога не вдига изоставените и разпадащи се коли в центъра, защото няма кой да плати за "паяка"; да сте видели някога на паркингите за "репатриране" някоя наистина скъпа кола?

Не е "несправедливо предимство", а е право, което всеки би трябвало да има (стига да плаща съответните данъци, разбира се) да може да разполага с място за колата си наблизо до дома си, най-малкото в случай на спешна необходимост. И тази перспектива има добри примери, напр. http://westminster.gov.uk/services/transportandstreets/parking/residentsparking/resparkonstreet/
Стига да има желание да се свърши работата, да се поеме отговорност и да има ред за всички.

 
Преглед на профил pstoyanov Рейтинг: 0 Неутрално
26 юни 2010 13:45 4
- +Оценка
-3 +5

Здравейте отново.

Най-напред да "благодаря" на wjch, че освен нападките и оплакванията не е успял да спомене нито един от аргументите ми. Колкото и силно да ревеш срещу световната несправедливост, никой мислещ човек не би го приел за аргумент.

По няколкото зрънца смислени неща в горния пост:

1. Хора, четете каво пише в линковете, които сами давате?!?! Малка извадка:

About your permit:
...
* It is important to note that the council cannot guarantee a parking space will always be available to you.
...

How much does it cost?
Type of Permit Price
Vehicles 1200cc and over (petrol/diesel) GBP 120 (~BGN 285 на година)
Vehicles under 1200cc (petrol/diesel) GBP 85 (~BGN 202 на година)
Eco Vehicles Free

Т.е. пак плащаш такса на година (размера няма да го коментирам умишлено), нито имаш гарантирано място. За съжаление нямам време да се ровя да търся на колко разрешителни имат право (колко коли едновременно).


2. "...кой е "общината" - не са ли хората живеещи там?" -- За коя община говорим? Малките по райони или голямата столична? В коя точно си плащате данъците, за които говорите? И от коя идват парите за поддръжка на пътищата (доколкото я има)? Освен това става дума за *публична* собственост и правото за ползватено ѝ, правете разлика. Никой не иска да ви влезе в...

Прочитане на целия коментар
частния двор.


3. "право, което всеки би трябвало да има (...) да може да разполага с място за колата си наблизо до дома си..."
За да бъде *право* трябва да цитирате някакъв нормативен акт, който ви го дава. Иначе съм съгласен, това само по себе си е много добро пожелание към всекиго, независимо дали става дума за спешна необходимост.


Накрая -- wjch, спете спокойно. Нямам нищо общо със Синя зона, център за мобилност или каквото и да е там. Но смея да твърдя, че преди да напиша горното съм се постарал да си изградя логична картина, а не просто да реагирам емоционално. "Синята зона" функционира доста далеч от оптималното, не искам да ги защитавам -- но все пак това не е тема за и против тях и ползата от съществуването им, а по съвсем конкретен повод. Ако имате конкретни предложения за подобряване на дейностите около паркирането -- пуснете своя кауза и ако освен емоцията вкарате и малко мислене и логика, с удоволствие бих ви подкрепил.

Поздрави.

 
Преглед на профил Десен Рейтинг: 418 Неутрално
14 окт 2010 00:12 5
- +Оценка
-3 +6

Не бих могъл да подкрепя това. Причините са изложени още в коментар 1.

_____

The biggest risk in life is not taking one.
 
Преглед на профил Антония Рейтинг: 8 Неутрално
17 окт 2010 13:59 6
- +Оценка
+1

До коментар [#1] от "pstoyanov":

Г-н Стоянов, ако ми цитирате къде в имейла до Капитал съм казала, че се смятам за притежаваща рожденното право да паркирам "безплатно" на общинска земя, ще приема коментара ви за уместен.
Смятам само, че като ги дава човек тези пари и като преминава през кошмара, за да се сдобие с този талон е редно да има къде да паркира (нали затова всъщност си е платил човека "Х"?!).Редно е някой от хората, които работят в това учреждение (Център за градска мобилност), и чиито заплати плащаме, за да балансират в такива спорни ситуации и да измислят решения, които да са в интерес на данъкоплатците, да си поиска достъп до системата на КАТ, да види колко коли са регистрирани на адрес Ул.Хаджи Димитър, да изчисли колко паркоместа има на тази улица, и след като стане видно с невъоръжено око, че колите са в пъти повече от местата, казуса да се предаде нагоре към хората, които взимат решения. И тези хора да вземат работещи решения, като взимат предвид и моите интереси, не само пълненето на общинска хазна (или нечии джоб)!Не може да се събират пари, за услуга която на практика не може да бъде предложена, поради ограничаващите закони на физиката!

Поздрави!

 
Преглед на профил petronito Рейтинг: 264 Неутрално
14 дек 2010 01:21 7
- +Оценка
-3 +1

Уважаема Маркова
Имате право по една и единствена причина - плащате за нещо което не палзвате.
Уважаеми Стоянов
Вашите сметки не са верни защото този които не намери къде да паркира на въпросната улица не плаща. От вашия коментар изглежда че сте нерегламентиран наемател някъде там на адреса и не можете да си намерите место за паркиране. Има решение - върнете се на село в обора докато и него - обора не са го включили в синята зона!

 
Преглед на профил pstoyanov Рейтинг: 0 Неутрално
15 дек 2010 14:57 8
- +Оценка
-1 +4

Я, някой възродил темата, нещо беше почнало да става скучно...

г-жо Маркова:
Напълно сте права, че Центъра за мобилност не си върши работата. В същото време леко недоумявам как да интерпретирам останалата част от написаното от вас -- хем сте наясно, че законите на физиката не позволяват нещо (надявам се правилно ви цитирам по смисъл), хем искате някой да ви реши проблема. За съжаление такива неща стават само в приказките и най-общо попадат в категорията "магия". Не смятам и че въпросният стикер ви дава право да паркирате независимо от всичко. Дава ви право да паркирате без да плащате допълнително (ако има място), дава ви право да не ви вдигат колата след два часа и т.н. Ако искате да си имате собствено (гарантирано) място, цената е доста по-висока, но пък ви слагат знак (служебно място) и получавате правото да викате паяка ако някой паркира там без ваше разрешение. Нямате и ограничение по отношение броя знаци, за които можете да си платите (освен споменатите вече закони на физиката де).

Пуснете кауза със смислено конкретно предложение как да се решат нещата (в полза на всички желаещи да паркират, не само на малка група с преференции) и ще ви подкрепя с удоволствие. Едно от стандартните решения по света -- многоетажни подземни паркинги -- така и не проби в България, не знам защо. Т.е. мога да подозирам, но не и да подкрепя с конкретни факти.


petronito:
Ако прочетете горното към автора на темата,...

Прочитане на целия коментар
би трябвало да ви стане ясно, че не сте прав по отношение на "плащате за нещо което не палзвате". Ползва се точно това, за което се и плаща. И се плаща за това, което се ползва -- правото "платено преференциално паркиране на ППС по постоянен адрес", а не паркиране на точно определено ваше си място. Ако смятате да допринесете нещо полезно, поне се разровете защо Върховния административен съд е отменил въпросния раздел от Наредбата...

Не сте прав и за "този които не намери къде да паркира на въпросната улица не плаща". Плаща, и още как! В наше село(*) отдавна сме разбрали, че се плаща не само с пари ако ви е излезъл късмета да намерите място (което явно имате предвид), но и с времето прекарано в търсене на място за паркиране, както и с пропуснатите ползи (ако не намериш къде да паркираш например или направо се откажеш от ползване на автомобил).

Мога само да ви препоръчам да прочетете поне някой от началните учебници по икономика, преди да обявявате чуждите сметки за погрешни.


(*) Според някои всички живеем в едно глобално село...

 
Преглед на профил dedka Рейтинг: 367 Неутрално
21 фев 2011 18:24 9
- +Оценка
+2

За мен синята зона като цяло е глупава. Тя не решава проблема с прекалено големия брой автомобили. Тя е само един начин да се печелят пари от проблема. За мен истинското решение би било да се построят няколко големи паркинга на ключови места в центъра, в които да можеш да оставиш колата си за час-2 или повече срещу подобна сума или някакъв месечен абонамент. Отделно вътре би могло да има кафене, магазинчета и прочее, така че в крайна сметка наистина да си избие парите. Както е в момента, сините зони не намаляват колите в центъра. Колите са си пак толкова, пак навсякъде, на някои места може да ти окапе косата, докато се опитваш да минеш между паркиралите коли на улицата. Това е абсолютно безумие. В момента има няколко паркинга, но не виждам защо трябва да дам 2-3 лв. на час и после да вървя 15-20 минути до мястото, на което отивам. Да не говорим, че ако държавата по някакъв начин задължаваше строителите да осигуряват достатъчно паркоместа в новопостроените сгради, нямаше изобщо да имаме проблем. Пръкват се огромни сгради с малко паркомести и само става все по-зле. Най-много ме дразни това, че не се търси истинско решение на проблема. Ако ще и пембени зони да сложат, колите няма да станат по-малко, движението няма да стане по-леко и по-приятно и напрежението няма да намалее.

 
Преглед на профил nellyb Рейтинг: 367 Неутрално
4 апр 2011 20:53 10
- +Оценка
-2 +2

Напълно съм съгласна с г-жа Маркова! Абсурдно е да плащаш за нещо, което неможеш да ползваш!
Питам се къде отиват парите, събирани от сините зони. Непомня точно от колко години са въедени, но във всички случай доста пари са събрани. Защо с тях не са построени така необходимите паркинги?
Живея близко ди ИСУЛ и тук все още няма сина зона и каквато е ситуацията в момента - по-добре да няма. Около болницата имаше свободни пространства, които можеха да се използват за паркинг, но всички бяха застроени с магазини, автосервизи, складове ... Немога да ви опиша какъв ужас е за болните дошли да потърсят медицинска помощ. Има страшно много коли от провинцията. Ужасът за тях е огромен. Можеше поне за хората, които идват в болницата да се осигурят места за паркиране. Но вместо това, общината раздаде малкото зелени площи за изброените по-горе цели. За нас, живущите тук не ми се коментира въобще. Отгоре на всичко направиха улиците еднопосочни и така организираха движението, че за да излезеш от квартала трябва задължително да минеш пред болницата! Писах до съответните органи - съответено глас в пустинята.
Най-добре би било живъщите в София да плащат някакъв годишен данък за паркиране, а приходящите да плащат такси при влизане в София, със събраните пари да се осигурят така необходимите паркоместа. Но подчертавам - това не са улиците!
Новопостроените сгради в района също нямат необходимия капацитет от гаражи - на 15 апартамента има по 6 гаража! Това е...

Прочитане на целия коментар
безобразие!
Скоро ми се наложи да отида в печатница, настанена в подземията на НДК. Оказа се че това е огромен подземен паркинг на няколко етажа, който кой знае защо се ползва по съвсем други предназначения, включително и въпросната печатница е настанена там.
Явно има възможности да се намерат решения, но няма воля за това. Важното е да се събират средства, които да потъват в нечии джоб!

 
Преглед на профил Десен Рейтинг: 1291 Неутрално
20 юли 2011 01:57 11
- +Оценка
-1 +3

Ама то можеш да си наемеш и гарантирано място, към 280 лв беше на месец, мисля че вдигнаха таксата.

_____

Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
 
Преглед на профил nellyb Рейтинг: 367 Гневно
20 юли 2011 17:11 12
- +Оценка
-1 +1

До коментар [#11] от "Десен":
Супер!
Въпросът не е в плащането, а в това, че непрекъснато се плащат някакви пари в тази държава и те потъват безследно. Кокло години вече се плаща за тази прословута зона? Колко действителни паркоместа се построиха? Защото поставянето на знак на улицата не е осигуряване на паркомясто!!!!!! С удоволствие ще плащам, ако е сигурно, че след 3 или 5 или 8 години проблама с паркирането ще бъде решен, че ще мога да си паркирам колата като бял човек, а не всеки път да преживявам стрес за едното тъпо паркиране!!!

 
Преглед на профил Kish Рейтинг: 418 Неутрално
20 юли 2011 17:17 13
- +Оценка
+1

Доколкото си спомням, Центърът за градска (и)мобилност обяви на сайта си следното:

"Във връзка с Решение № 15599 от 17.12.2009 на Върховния административен съд по адм. дело № 6988/2009, с което беше отменен като незаконосъобразен Раздел 2.3. „Режим на платено преференциално паркиране на ППС по постоянен адрес” от Наредбата заорганизация на движението на територията на Столична община."

Желанието им за постигане на "социална търпимост" е абсолютно неосъществимо - по тяхната логика всеки, който не разполага с гараж или двор, трябва да си плаща, за да паркира на "общинската земя". Всички, които по една или друга причина не приемат каузата, малко или много допринасят паркирането в центъра да е невъзможно - нима всеки път, когато отивате на кино, ресторант, каквото и да е, спирате на (платен) паркинг? Особено след 18:30? Да, ама друг път. Сега нека сменим ролите: 22 часа е, прибирате се уморени, но някой е спрял на мястото ви. Започвате да се въртите по "разрешените" улици с едничката цел да паркирате. И така, докато някой от придошлите не благоволи да се изнесе към квартала, който обитава. Не е приятно, нали? Сега си представете, че Столична община най-нагло ви предлага да си платите за преживяването.
Решението е да се изградят подземни паркинги за живущите в центъра - дори да трябва да се платят на разумна цена. Така улиците остават или за пешеходни зони, или за паркиране на придошлите. Проблемът е р...

Прочитане на целия коментар
ешен и всички са доволни. Да, ама не - защо да е просто, когато може да е сложно?

_____

‎"Ако свободата изобщо означава нещо, тя означава правото да казваш на хората онова, което те не искат да чуят." Джордж Оруел http://news.maars.net
 
Преглед на профил moriarti Рейтинг: 778 Неутрално
17 дек 2011 12:23 14
- +Оценка
+2

И аз съм от хората, които не могат да подкрепят тезата на дамата Маркова, защото за мен е неясна причината в България да има толкова много автомобили. Приемам го за някакъв вид отклонение от логичното - поривът на дълго време нямащите автомобил (стока, превърнала се във времената на соц-а в мечта, блян, смисъл на битието...). Живеем в градове и трябва да се съобразяваме един с друг. Уви! В никой град няма достатъчно места за паркиране (има ги на село) и хората си правят СМЕТКАТА. В Швеция за разстояние от 10 километра, четирима съседи се разбират предварително и пътуват с колата на единия от тях. После с колата на другия и т.н. Става дума за богатите шведи. Във Виена след призив от страна на тогавашния кмет (1985 г.) виенчани започват да ползват предимно градския си транспорт за да пазят града си чист и хубав и за да не унищожават скъпи терени или зелени площи, изграждайки огромни паркинги. Лондон - до миналата година таксата за влизане в центъра на града беше 9 лири дневно. И така нататък и така нататък... Само в България автомобила е по-важен от всичко. Темата "Къде да си паркирам колата?" е основна за народа ни. Сякаш сме богата нация, имаме страхотни производства, приходи и бъдеще. Вместо да мислим САМО за любимите 2 тона формована ламарина, е време да се концетрираме в работа и градеж. Извинете ме, мила авторке, но не плащайте членство за "Синя зона" (защото вие това плащате), а слезте от колата си. Ако повечето софианци го направят, ще се решат...

Прочитане на целия коментар
доста от проблемите на града. Така само си хабите нервите ежедневно, губите време със странни проблеми и давате парите си на петролоолигарсите. В живота ви има доста по-важни неща, предполагам.

_____

"ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
 

За да подкрепите тази кауза, моля влезте в профила си или посочете двете си имена и валиден email адрес.

Искам да получавам съобщение за развитието на каузата
19 човека подкрепят каузата Легенда
  • Регистриран потребител

  • Потвърден имейл