Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

Административната реформа

2 16 май 2010, 5183 прочитания
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
Темата на: z82
Преглед на профил

Темата е в архива и се разработва от z82.
Предложена е от z82 и подкрепена от 15 човека.

Защо е важна

Предлагам "Капитал" да започне дебат по темата за административната реформа. Като бивш служител на администрацията, с облекчение преминал в частния сектор, ми прави впечатление, че с годините все повече кадърни хора се махат от държавните институции и действа един безотказен механизъм на отсяване и задържане на тези, които са некадърни, връзкари, податливи на натиск и готови да извършват незаконни неща само да си запазят работата.

Докато аз преди влязох в администрацията с конкурс, сега се учудвам, че никое правителство не се чувства длъжно да обясни как назначава хората си. Конкурси за държавни институции почти не се обявяват. Как тогава се правят тези назначения? Много от хората в регулатора, в който работех не покриваха дори формалните изисквания на длъжностните си характеристики. Въпреки това, не само че и до днес работят там, но и получават повишения. Това е един порочен механизъм на отглеждане на слугинажи, който дърпа държавата надолу. Затова предлагам да се разровят медиите подробно в кадровата политика на ключови администрации като БНБ, министерствата, КЗК, КФН и т.н. За общините да не говорим. Там всичко е на семейна основа.

Какво е решението


Да се проучи чуждия опит и да се направи анализ на практиките досега. Да има във всяка администрация лице на високо ниво (не ТРЗ-то, наречено по модерному "Човешки ресурси"), което да отговаря за всички назначения, особено за повишенията и за хората на средно и високо ниво. Да е ясно и прозрачно как се подбират и назначават тези хора и каква е квалификацията им. Те са гръбнакът на една администрация и техните качества са изключително важни. Един министър пролет не прави. Важно е да има добри екипи, които да работят независимо дали този, който е на върха е политическа фигура или експерт.

Коментарът на

"Капитал" подкрепя темата и работи по нея. Ето последните ни материали по въпроса:

Спирачките в държавната машина. Какво не стига на администрацията, за да работи за гражданите

Безработно време. Още три причини администрацията да е блокирана

И след стреса - страх и тишина в канцелариите. Блокираната администрация

1976 v/s 2010. Някои прилики и разлики между българската и една... по-далечна администрация
Подкрепете позицията си с коментар

2 коментара

Избор на тип:
Анонимен потребител eu Неутрално
21 май 2010 12:47 1
- +Оценка
+3

Оптимизацията в администрацията щеше да е по-лесна, ако ставаше на база на адекватни обществени поръчки. Днес примерно беше публикувана обява за подобна обществена поръчка във Варна. Сигурно трябва да се радваме, че изобщо е обявен конкурс, НО от начинът, по-който е обявен става ясно, че или е обявен за определена фирма, или просто са некомпетентни лицата писали обявата.

Става въпрос конкретно за следното: от един и същи кандидат се очаква от една страна да анализира работата на общинската администрация във Варна, от друга - да предложи и внедри софтуер за оптимизирането на работата и. Хм, аз виждам тук конфликт! Надали една ИТ-фирма ще е в състояние достатъчно професионално да извърши анализ на работата на администрацията (която съдържа хора и процеси, на 90% се работи с хартия и моливче, и т.н.), а дори и да може, не е ли повече от вероятно, резултатите от анализа да покажат, че "точно нашият софтуер може да се справи идеално с проблемите". Според мен, редно е подобни поръчки да се разделят на две - една (независима) организация (защото ако е консорциум, не е точно независимо) прави анализа и помага за определяне стратегия за действие, а чак след това се търси технически изпълнител на софтуерната страна. Мисля, че подобни схеми на действие пречат на по-бързата оптимизация на работата на администрацията и трябва да им се обърне внимание заедно с персоналните проблеми, посочени от автора на темата.

 
Преглед на профил maren Рейтинг: 479 Неутрално
2 фев 2014 09:56 2

Много добри инициативи като:
"обслужване на едно гише"
"електронно управление" и други не се развиха достатъчно добре, защото:
а)капацитета на администрацията не го позволи;
б)междуведомствената комуникация "заби";
в)разчитането на посланията от Брюксел се оказа сложно и с проблемна обратна връзка.

Може би трябва да се попита ЗАЩО АДМИНИСТРАТИВНАТА РЕФОРМА В БЪЛГАРИЯ СПРЯ?

 
Подкрепям темата
15 човека подкрепят темата Легенда
  • Регистриран потребител

  • Потвърден имейл