Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:
K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).
Темата е в архива и се разработва от z82.
Предложена е от z82 и подкрепена от 15 човека.
Коментарът на "Капитал" подкрепя темата и работи по нея. Ето последните ни материали по въпроса:Спирачките в държавната машина. Какво не стига на администрацията, за да работи за гражданите Безработно време. Още три причини администрацията да е блокирана И след стреса - страх и тишина в канцелариите. Блокираната администрация 1976 v/s 2010. Някои прилики и разлики между българската и една... по-далечна администрация |
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
14Анонимен
10Анонимен
7Анонимен
5Анонимен
3Регистриран потребител
Потвърден имейл
+3
Оптимизацията в администрацията щеше да е по-лесна, ако ставаше на база на адекватни обществени поръчки. Днес примерно беше публикувана обява за подобна обществена поръчка във Варна. Сигурно трябва да се радваме, че изобщо е обявен конкурс, НО от начинът, по-който е обявен става ясно, че или е обявен за определена фирма, или просто са некомпетентни лицата писали обявата.
Става въпрос конкретно за следното: от един и същи кандидат се очаква от една страна да анализира работата на общинската администрация във Варна, от друга - да предложи и внедри софтуер за оптимизирането на работата и. Хм, аз виждам тук конфликт! Надали една ИТ-фирма ще е в състояние достатъчно професионално да извърши анализ на работата на администрацията (която съдържа хора и процеси, на 90% се работи с хартия и моливче, и т.н.), а дори и да може, не е ли повече от вероятно, резултатите от анализа да покажат, че "точно нашият софтуер може да се справи идеално с проблемите". Според мен, редно е подобни поръчки да се разделят на две - една (независима) организация (защото ако е консорциум, не е точно независимо) прави анализа и помага за определяне стратегия за действие, а чак след това се търси технически изпълнител на софтуерната страна. Мисля, че подобни схеми на действие пречат на по-бързата оптимизация на работата на администрацията и трябва да им се обърне внимание заедно с персоналните проблеми, посочени от автора на темата.
Много добри инициативи като:
"обслужване на едно гише"
"електронно управление" и други не се развиха достатъчно добре, защото:
а)капацитета на администрацията не го позволи;
б)междуведомствената комуникация "заби";
в)разчитането на посланията от Брюксел се оказа сложно и с проблемна обратна връзка.
Може би трябва да се попита ЗАЩО АДМИНИСТРАТИВНАТА РЕФОРМА В БЪЛГАРИЯ СПРЯ?