🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Българските вериги все повече променят визията на обектите си

Според "Корект Проект" родните марки трябва да унифицират магазините си в конкурентната среда на международните гиганти

Веригите, които работят по унифициране на обектите си, са регионални хранителни вериги, аптеки, магазини за спортни стоки и финансови и нефинансови организации с национална клонова мрежа
Веригите, които работят по унифициране на обектите си, са регионални хранителни вериги, аптеки, магазини за спортни стоки и финансови и нефинансови организации с национална клонова мрежа
Веригите, които работят по унифициране на обектите си, са регионални хранителни вериги, аптеки, магазини за спортни стоки и финансови и нефинансови организации с национална клонова мрежа    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Веригите, които работят по унифициране на обектите си, са регионални хранителни вериги, аптеки, магазини за спортни стоки и финансови и нефинансови организации с национална клонова мрежа    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Имоти

Бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи за развитието на пазара на недвижими имоти в България и по света.

Навлизането на международни вериги от висок клас на българския пазар накара и местните търговци да следват определен стандарт за корпоративна визия на обектите си. Затова от началото на годината все по-често се наблюдава процес по обновяване на магазините им чрез въвеждане на обща концепция за изграждане и обзавеждане, коментират консултантите от "Корект Проект". Въпреки че подобна стратегия е свързана със значителна инвестиция, тя се оказва единственият начин търговците да запазят и дори да засилят позициите си. "Очакванията ни са процесът по унифициране на веригите да е активен до края на годината, като най-много обновявания ще се планират за топлите месеци", обяснява Димитър Недев, управител на "Корект Проект". "Всеки такъв процес генерира обем от свързани дейности, а разходите могат да бъдат намалени с до 12% с оптимизация на процесите", посочват от компанията, специализирана в цялостното обслужване на строително-инвестиционни проекти. Веригите, които активно работят по унифициране на обектите си през тази година, са основно аптеки, магазини за спортни стоки, регионални хранителни вериги и финансови и нефинансови организации с национална клонова мрежа.

Кои са проблемите

Освен с осигуряването на финансиране фирмите се сблъскват и с проблема на организация и контрол на изпълнението на подобен мащабен проект. В общия случай търговците вече имат собствена сграда, изградена на принципа build-to-suit. Когато са започнали процес на разрастване, те са наели обекти в гъстонаселените зони, където възможностите за изграждане на собствени магазини са ограничени. Така се появяват и основните проблеми, свързани с нелесното унифициране на различни по големина и разпределение помещения, в това число с различна етажност и основни технически характеристики. "В процес на унифициране търговците трябва при оптимален бюджет, съобразен със срока на наемане, да се справят с всички особености на помещението, постигайки краен резултат, който ще позволи купувачите да получат услуга, напълно идентична по качество както в собствените обекти на бранда, така и в наетите", обобщава Димитър Недев.

Трудният избор

"Организирането на дадено пространство е въпрос не само на интериор, но и на внимателна техническа преценка на проектния мениджър", посочват експертите. Търговските помещения най-често са разположени на партерни етажи, старите сгради нямат актуални планове и всяко подценяване на рисковете може да има сериозни последствия. Затова компромисите при избора на локация трябва да се преценяват спрямо последиците, свързани с реализацията на проекта.

Все още няма коментари
Нов коментар