Консорциум около "Трейс" печели западната дъга на околовръстния път
Обединението единствено предложи цена под 40 млн. лв. за разширението на 3-километровия участък
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Обединението "Трейс СОП" ДЗЗД е на път да спечели търга за строителство на западната дъга на софийския околовръстен път, стана ясно при отварянето на ценовите оферти в Агенция "Пътна инфраструктура". Групата от компании с водещ партньор "Трейс груп холд" единствена предложи цена под 40 млн. лв. за допроектиране и изграждане на 3-километровата отсечка между магистрала "Люлин" и река Какач. Офертата беше 39.850 млн. лв. Процедурата е една от последните, в които се избира изпълнител на базата на най-ниската цена.
Офертите
От общо 13 кандидата за изграждането на западната дъга до отваряне на ценови оферти бяха допуснати 10 дружества и консорциуми. Заради пропуски не бяха отворени предложенията на испано-българското обединение ДЗЗД "Ингеар 2012", на италианското сдружение "Салваторе Матарезе – инж. Клаудио Салини" и на турската компания "Доуш Иншаат ве Тиджарет".
По предварителна оценка стойността на пътя е 74 млн. лв. До нея обаче се доближи единствено офертата на австрийската компания Strabag, която игра с цена от 67.785 млн. лв. Цените на останалите участници бяха между 40 млн. лв. и 55 млн. лв. (виж карето).
Направи впечатление, че с изключение на испанската "Конструксионес Рубау" сред най-ниските ценови оферти бяха подадените от обединения около големи български компании, които вече строят пътни участъци около София и познават източниците на материали и бетоновите бази в района. Например обединението около "ГБС – Инфраструктурно строителство", което строи южната дъга на околовръстното, участва за западната дъга с цена от 41.9 млн. лв. В сдружение "Западен път 2012", което предложи 41.78 млн. лв., партньор е "ПСТ холдинг" (свързано с "Холдинг Пътища"), което се занимава с ремонт и зимна поддръжка на пътищата в Софийска област.
Участъкът
Въпреки малката си дължина, пътният участък между магистрала "Люлин" и река Какач (малко след бул. "Сливница") включва две сложни съоръжения, посочи председателят на управителния съвет на АПИ Лазар Лазаров. Първото е пътен възел на три нива, който преразпределя потоците от пътя София – Калотина, бъдещата Северна скоростна тангента, бул. "Сливница" и магистрала "Люлин" през западната дъга. Вторият е на пресичането на бул. "Царица Йоанна" с околовръстния път, където ще има надлез с кръгово движение и локални платна. Отделно от това Столична община трябва да изгради връзката на булеварда с бул. "Тодор Александров" към центъра на София.
От "Трейс груп холд", която предложи най-ниската цена за отсечката, също са на мнение, че водещи при това строителство ще са не цените на асфалта и насипните материали, а по-скоро уменията за проектиране и изграждане на пътни съоръжения.
"Напредването на технологиите дава много възможности ца оптимизация на разходите при изграждането на сложни конструкции. Ние вече натрупахме богат опит в този тип строителство при проекти като софийското метро и магистрала "Тракия". Това ни позволи да предложим и най-добрата оферта в търга за околовръстния път", коментира главният изпълнителен директор на холдинга Цветан Цонев.
Западната дъга е част от общ транспортен проект, който включва също скоростния път София – Калотина и Северна скоростна тангента. Самата западна дъга включва два участъка – първият от магистрала "Люлин" до река Какач и втори – от реката до Северната скоростна тангента. Тези участъци се финансират по оперативна програма "Транспорт" и трябва да бъдат възложени и завършени в рамките на сегашния програмен период. През юни се очаква процедурата за пътя София – Калотина, а успоредно с нея – и за северната тангента.
Кандидатите за западната дъга
- "Страбаг" АГ, Австрия – 67 785 900 лв.- "Конструксионес Рубау", Испания – 40 460 000 лв.
- Консорциум "Запад" ("ГБС Инфраструктурно строителство" и "Пътстрой 92") – 41 915 573 лв.
- Обединение "Трейс СОП" ДЗЗД ("Трейс груп холд", "Пътно строителство" - Добрич, "Пи Ес Ай" - Стара Загора, "Станилов") – 39 850 000 лв.
- Сдружение "Западен път 2012" ("ПСТ Холдинг" и "Конструктор-инженеринг", Хърватия) – 41 777 000 лв.
- ДЗЗД "ИПС - ВИАДУКТ" - Пловдив ("Интегрирани пътни системи" и "Виадукт", Хърватия) – 51 980 000 лв.
- "Актор", Гърция – 43 790 000 лв.
- Консорциум "Лена - ИСА" ("Агромах" - Благоевград, "ИСА 2000", "Лена енженярия конщрусоиш", Португалия) – 54 898 000 лв.
- ДЗЗД "Алпине – Пътища 2012" ("Пътища Пловдив" и "Алпине Бау", Австрия) – 47 644 000 лв.
- Консорциум "Хидрострой – Мостовик 2012" ("Хидрострой" - Варна и "НПО Мостовик", Русия) – 45 100 000 лв.
Източник: АПИ
2 коментара
Вторите са испанци всъщност. Като гледаме колко бързо и евтино строят Дунав мост 2, за една бройка да си устроим същата фиеста на изхода на София.
Въпреки всичко положително, ми направи впечатление огромната разлика, между първия - Strabag: 67 785 900 лв и последния (по цена) - Трейс СОП ДЗЗД: 39 850 000 лв.
Strabag е утвърдена европейска компания с огромен опит в изграждането на магистрали в Германия, Австрия и т.н. (и с малък опит в изграждането на Софийски летища, на които им падат окачените конструкции :) ). Имат сериозен офис на Цариградско в София - т.е. искат да правят по-дългосрочно бизнес в БГ. Как е възможно винаги да дават нереално по-високи цени от всички други?
И какво значи :
"По предварителна оценка стойността на пътя е 74 млн. лв. До нея обаче се доближи единствено офертата на австрийската компания Strabag, която игра с цена от 67.785 млн. лв. Цените на останалите участници бяха между 40 млн. лв. и 55 млн. лв. (виж карето)."???
Strabag са малоумни и работят със заложена 60-70% нетна печалба ли(ако приемем, че отсечката може да се изгради за 40 млн лв)?
И първия и последния са сериозни фирми, как може да има близо 70% разлика в стойността на офертите им?
Само моля без "тикви", "микви", спамъри и хейтъри, ако обичате, наистина!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.