🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Консорциум около "Трейс" печели западната дъга на околовръстния път

Обединението единствено предложи цена под 40 млн. лв. за разширението на 3-километровия участък

Тръжната комисия отвори офертите на 10 кандидати за строителството на западната дъга от магистрала "Люлин" до река Какач
Тръжната комисия отвори офертите на 10 кандидати за строителството на западната дъга от магистрала "Люлин" до река Какач
Тръжната комисия отвори офертите на 10 кандидати за строителството на западната дъга от магистрала "Люлин" до река Какач    ©  Мария Съботинова
Тръжната комисия отвори офертите на 10 кандидати за строителството на западната дъга от магистрала "Люлин" до река Какач    ©  Мария Съботинова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Обединението "Трейс СОП" ДЗЗД е на път да спечели търга за строителство на западната дъга на софийския околовръстен път, стана ясно при отварянето на ценовите оферти в Агенция "Пътна инфраструктура". Групата от компании с водещ партньор "Трейс груп холд" единствена предложи цена под 40 млн. лв. за допроектиране и изграждане на 3-километровата отсечка между магистрала "Люлин" и река Какач. Офертата беше 39.850 млн. лв. Процедурата е една от последните, в които се избира изпълнител на базата на най-ниската цена.

Офертите

От общо 13 кандидата за изграждането на западната дъга до отваряне на ценови оферти бяха допуснати 10 дружества и консорциуми. Заради пропуски не бяха отворени предложенията на испано-българското обединение ДЗЗД "Ингеар 2012", на италианското сдружение "Салваторе Матарезе – инж. Клаудио Салини" и на турската компания "Доуш Иншаат ве Тиджарет".

По предварителна оценка стойността на пътя е 74 млн. лв. До нея обаче се доближи единствено офертата на австрийската компания Strabag, която игра с цена от 67.785 млн. лв. Цените на останалите участници бяха между 40 млн. лв. и 55 млн. лв. (виж карето).

Направи впечатление, че с изключение на испанската "Конструксионес Рубау" сред най-ниските ценови оферти бяха подадените от обединения около големи български компании, които вече строят пътни участъци около София и познават източниците на материали и бетоновите бази в района. Например обединението около "ГБС – Инфраструктурно строителство", което строи южната дъга на околовръстното, участва за западната дъга с цена от 41.9 млн. лв. В сдружение "Западен път 2012", което предложи 41.78 млн. лв., партньор е "ПСТ холдинг" (свързано с "Холдинг Пътища"), което се занимава с ремонт и зимна поддръжка на пътищата в Софийска област.

Участъкът

Въпреки малката си дължина, пътният участък между магистрала "Люлин" и река Какач (малко след бул. "Сливница") включва две сложни съоръжения, посочи председателят на управителния съвет на АПИ Лазар Лазаров. Първото е пътен възел на три нива, който преразпределя потоците от пътя София – Калотина, бъдещата Северна скоростна тангента, бул. "Сливница" и магистрала "Люлин" през западната дъга. Вторият е на пресичането на бул. "Царица Йоанна" с околовръстния път, където ще има надлез с кръгово движение и локални платна. Отделно от това Столична община трябва да изгради връзката на булеварда с бул. "Тодор Александров" към центъра на София.

От "Трейс груп холд", която предложи най-ниската цена за отсечката, също са на мнение, че водещи при това строителство ще са не цените на асфалта и насипните материали, а по-скоро уменията за проектиране и изграждане на пътни съоръжения.

"Напредването на технологиите дава много възможности ца оптимизация на разходите при изграждането на сложни конструкции. Ние вече натрупахме богат опит в този тип строителство при проекти като софийското метро и магистрала "Тракия". Това ни позволи да предложим и най-добрата оферта в търга за околовръстния път", коментира главният изпълнителен директор на холдинга Цветан Цонев.

Западната дъга е част от общ транспортен проект, който включва също скоростния път София – Калотина и Северна скоростна тангента. Самата западна дъга включва два участъка – първият от магистрала "Люлин" до река Какач и втори – от реката до Северната скоростна тангента. Тези участъци се финансират по оперативна програма "Транспорт" и трябва да бъдат възложени и завършени в рамките на сегашния програмен период. През юни се очаква процедурата за пътя София – Калотина, а успоредно с нея – и за северната тангента.

Кандидатите за западната дъга

- "Страбаг" АГ, Австрия – 67 785 900 лв.

- "Конструксионес Рубау", Испания – 40 460 000 лв.

- Консорциум "Запад" ("ГБС Инфраструктурно строителство" и "Пътстрой 92") – 41 915 573 лв.

- Обединение "Трейс СОП" ДЗЗД ("Трейс груп холд", "Пътно строителство" - Добрич, "Пи Ес Ай" - Стара Загора, "Станилов") – 39 850 000 лв.

- Сдружение "Западен път 2012" ("ПСТ Холдинг" и "Конструктор-инженеринг", Хърватия) – 41 777 000 лв.

- ДЗЗД "ИПС - ВИАДУКТ" - Пловдив ("Интегрирани пътни системи" и "Виадукт", Хърватия) – 51 980 000 лв.

- "Актор", Гърция – 43 790 000 лв.

- Консорциум "Лена - ИСА" ("Агромах" - Благоевград, "ИСА 2000", "Лена енженярия конщрусоиш", Португалия) – 54 898 000 лв.

- ДЗЗД "Алпине – Пътища 2012" ("Пътища Пловдив" и "Алпине Бау", Австрия) – 47 644 000 лв.

- Консорциум "Хидрострой – Мостовик 2012" ("Хидрострой" - Варна и "НПО Мостовик", Русия) – 45 100 000 лв.

Източник: АПИ
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 13

    Вторите са испанци всъщност. Като гледаме колко бързо и евтино строят Дунав мост 2, за една бройка да си устроим същата фиеста на изхода на София.

    Нередност?
  • 2
    chichi01 avatar :-?
    Чичи (Ice Man's fan)
    • + 2

    Въпреки всичко положително, ми направи впечатление огромната разлика, между първия - Strabag: 67 785 900 лв и последния (по цена) - Трейс СОП ДЗЗД: 39 850 000 лв.
    Strabag е утвърдена европейска компания с огромен опит в изграждането на магистрали в Германия, Австрия и т.н. (и с малък опит в изграждането на Софийски летища, на които им падат окачените конструкции :) ). Имат сериозен офис на Цариградско в София - т.е. искат да правят по-дългосрочно бизнес в БГ. Как е възможно винаги да дават нереално по-високи цени от всички други?
    И какво значи :
    "По предварителна оценка стойността на пътя е 74 млн. лв. До нея обаче се доближи единствено офертата на австрийската компания Strabag, която игра с цена от 67.785 млн. лв. Цените на останалите участници бяха между 40 млн. лв. и 55 млн. лв. (виж карето)."???
    Strabag са малоумни и работят със заложена 60-70% нетна печалба ли(ако приемем, че отсечката може да се изгради за 40 млн лв)?
    И първия и последния са сериозни фирми, как може да има близо 70% разлика в стойността на офертите им?
    Само моля без "тикви", "микви", спамъри и хейтъри, ако обичате, наистина!




    Нередност?
Нов коментар