Мрежата на Lidl достигна 60 магазина

Веригата вече е втора по брой обекти в страната

Повечето магазини са собственост на компанията, но има и изключения с обекти под наем, като този в столичния квартал "Изток"
Повечето магазини са собственост на компанията, но има и изключения с обекти под наем, като този в столичния квартал "Изток"
Повечето магазини са собственост на компанията, но има и изключения с обекти под наем, като този в столичния квартал "Изток"    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Повечето магазини са собственост на компанията, но има и изключения с обекти под наем, като този в столичния квартал "Изток"    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Германската верига за търговия на дребно Lidl разшири мрежата си в България до 60 магазина, съобщиха от дружеството "Лидл България". Това стана с откриването на четири нови обекта - в Бургас, Русе, Стара Загора и Враца. И в четирите града марката вече присъства с работещи по-стари магазини, но новите локации ще засилят позициите й на местните пазари.

Седмица по-рано Lidl отвори нов магазин и в София в квартал Слатина, с което броят на търговските й обекти в столицата закръгли десет.

На пазара

Откриването на няколко обекта наведнъж не е ново за Lidl. Още със стъпването си на българския пазар през ноември 2010 г. веригата едновременно отвори 14 магазина в 11 града в страната. В края на миналата година броят на обектите бе 55, като сред тях бяха и придобитите и ребрандирани от "Лидл България" магазини на веригата Plus.

За тази година плановете са мрежата на компанията да нарасне до 65 магазина, съобщи преди време за "Капитал" управителят на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева. Един от факторите за бързото разширяване на мрежата на веригата е сериозният ръст на оборота, който тя отчете за 2011 г. - от 56.2 млн. евро на 190 млн. евро по данни на анализаторската компания ICAP, което я изстреля сред четирите най-големи търговеца на българския пазар.

Освен Lidl другата агресивно растяща търговска верига на пазара в момента е френската Carrefour, която също преди броени дни отвори супермаркет в Пловдив. Carrefour обаче отваря едновременно по-малки и големи формати магазини - хипермаркети с площ 8000 - 9000 кв.м. Така не впечатлява като брой обекти, но като търговска площ безспорно - плановете за България тази година са за нови 28 000 кв.м. Също така много от обектите са в молове и веригата трябва да съобразява експанзията си с техните планове. Към момента Carrefour има 11 обекта в България.

Позиции

Макар и в отделни градове да не е лидер по търговска площ и брой обекти, в национален план Lidl се превръща във втората верига по големина на търговската мрежа. За момента я изпреварва само Billa, част от конкурентната Rewe Group (Lidl и Kaufland са част от Schwarz Group), но тя е от над 11 години на българския пазар. Плановете на австрийската верига за тази година не са публично огласени, но приключи 2011 г. с мрежа от 85 обекта в страната, а през първите месеци на тази година отвори още един. Сред останалите търговски вериги с по-голямо покритие и амбиции за растеж са литовската T-Market с 42 обекта в края на 2011 г. и планове за 14 нови и "Пикадили" с програма за 15 магазина тази година. И двете обаче се фокусират основно върху малки обекти в столицата и най-големите градове, докато Lidl е сред малкото търговци, които в условията на свито потребление продължават експанзията си на ниво областни градове. Другата предпоставка за успеха на веригата е позиционирането й в сегмента на хард-дискаунта (най-ниските цени), което се оказва успешна стратегия при силно ценово чувствителен пазар. А също така и гъвкавата стратегия - основният формят на веригата е свързан със строителство на собствени обекти с паркинги в покрайнините на градовете. Сред новите магазини на Lidl обаче вече има и наети площи - например обектът в комплекса Este в столичния квартал "Изток", а предстои откриване на магазин в центъра на София.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tel_112 avatar :-|
    Мазен чех
    • - 29
    • + 14

    Крайно време е някой от продажните гъзльовци начело на държавата да обясни на немците, че освен магазини очакваме и изнасяне на производство насам, ако не искат да си обират крушите.

    Нередност?
  • 2
    a... avatar :-|
    Россприматрезил
    • - 16
    • + 21

    Те пък едни магазини...! Евтини и нискокачествени стоки, но с надути цени.Цената на опаковката е ниска, но гледайте грамажа!!!!!!! Качеството е много ниско!!!!

    Нередност?
  • 3
    a... avatar :-|
    Россприматрезил
    • - 8
    • + 39

    [quote#1:"tel_112"]Крайно време е някой от продажните гъзльовци начело на държавата да обясни на немците, че освен магазини очакваме и изнасяне на производство насам, ако не искат да си обират крушите.[/quote]

    Как може да си толкова тъп!!! Какво очакваш да се случи, ако някой обясни на немците или на които и да било, какво "очакваме" от тях?! Никой не идва тук за да ни е добре на нас. Просто всеки си върши работата и си преследва интереса. Крайно време е глупаци като тебе да осъзнаете, че годината е 2012.

    Нередност?
  • 4
    mladenvladimirov avatar :-|
    Владимиров
    • - 3
    • + 24

    До коментар [#2] от "a...":

    При положение, че над 80% от асортимента им е собствени марки, половината от които произведени в Германия, да се твърди, че качеството е ниско, ми се струва нелепо....
    Сравни дори само кренвиршите им марка Пикок, с които и да е български такива и виж какво пише на етикета: пил/свинско месо: 80% + различни добавки...
    а на българските: пил/свинско месо без да се упоменават процентите + добавки....

    Нередност?
  • 5
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • - 1
    • + 10

    Колкото и да критикуваме, ръста в оборота е внушителен. И то на фона на здрава конкуранция от страна на други европейски и наши търговци. Инвестиционната им програма е също достойна за уважение. Тази конкуренция, каквото и да си говорим е в полза на клиента.
    [quote#1:"tel_112"] че освен магазини очакваме и изнасяне на производство насам, ако не искат да си обират крушите.[/quote]
    ... и ако това се случи (надявам се само в нечии мокри сънища), как ще се отрази на потребителите и на общия имидж на страната ни.

    Нередност?
  • 6
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara
    • - 1
    • + 7

    До коментар [#2] от "a...":

    Я, ни открехни нас невежите за магазин, където предлагат висококачествени стоки на ниски цени?

    Както е отбелязъл Владимиров, чукча не е лошо и да е читател от време на време.

    Нередност?
  • 7
    lonely_ninja avatar :-|
    Georgi Velev
    • - 2
    • + 7

    [quote#4:"Владимиров"]При положение, че над 80% от асортимента им е собствени марки, половината от които произведени в Германия, да се твърди, че качеството е ниско, ми се струва нелепо.... [/quote]

    И аз това казвам.
    Ами не съм специалист, ама ако реша кренвирши някога да си купя - предпочитам немските а не българските.

    Нередност?
Нов коментар