GM губи по 49 000 долара от всеки продаден Chevrolet Volt
Търсенето на революционния хибриден автомобил все още е твърде слабо, за да покрие разходите
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
хил. долара е загубата на GM от всяка продадена кола Chevrolet Volt, показват изчисленията на анализатори и експерти, запознати със спецификите на производството на автомобили, цитирани от Reuters.
Американският автомобилен гигант General Motors Co. (GM) продаде рекорден брой автомобили от модела Chevrolet Volt през август, но това може би не е толкова добра новина за компанията, съобщава Reuters. Почти две години представянето на хибридния автомобил на пазара, GM все още продължава да губи средно по 49 000 долара от всеки Volt, който произвежда. Изчисленията са на анализатори и експерти, запознати със спецификите в сферата на автомобилното производство, анкетирани от Reuters. От GM официално признават, че все още са на загуба от производството на автомобила, но не посочват конкретни цифри.
Разминаване между планове и реалност
Евтините оферти за лизинг на Volt през това лято, които имат за цел да привлекат повече клиенти, дори може да са увеличили загубата на компанията. Загубите за компанията производител ще намаляват с разширяване на производството и увеличение на продажбите на модела, но трябва да минат години, преди GM да започне да печели от автомобила, коментира Reuters.
При сегашното търсене разходите за производство на един автомобил Volt се оценяват от експертите на около 89 000 долара, докато реално продажбите са на цена от около 39 995 долара. При това Volt скоро ще се изправи пред нови конкуренти от страна на Ford, Honda и др. Основният проблем на GM е, че хибридният електромобил е прекалено иновативен (според компанията производител Volt e първият електрически автомобил, който реално произвежда свое собствено електричество, като по този начин удължава пробега си до 600 км - бел.ред.), а цената му е прекалено висока, коментира Денис Вираг, президент на Automotive Consulting Group.
Резултатите се подобряват, но твърде бавно
GM се опитва да увеличи продажбите си, така че да разпредели направената инвестиция в размер на 1.2 млрд. долара върху по-голям брой автомобили. По-добрите продажби ще доведат и до по-ниски производствени разходи, заради икономиите от мащаба.
Високата продажна цена и сложната технология на автомобила, който използва скъпи литиево-йонни батерии, прецизна електроника и електромотор обаче все още държат много потребители настрани от шоурума. Някои се отказват, заради техническите предизвикателства, като например зареждането на батерията, за което са нужни часове, а ускоряването на процеса изисква инсталиране на зарядно в гаража на стойност 2 хил. долара.
Липсата на интерес към хибридния автомобил възпрепятства GM да достигне оптимистичните си очаквания за продажби, обявени по-рано. Намалените лизингови такси, които достигат до 199 долара на месец, успяха да стимулират продажбите на Volt през август и те достигнаха 2831 бройки, като на годишна база те вече са 13 500. Цифрата е доста под 40-те хиляди бройки, които от GM се надяваха да продадат през 2012 г.
Заводът ще бъде затворен за 4 седмици
Заради слабите продажби, заводът в Детройт-Хамтрамк, където се сглобават автомобилите, ще бъде затворен за четири седмици от 17 септември, съобщава Reuters. Това е и вторият път, когато GM е принуден да прекрати производството на Volt през тази година.
От GM потвърждават, че продължават да губят пари от Volt и предполагат, че няма да излязат на нула, докато не бъде пуснат моделът от следващо поколение след около три години. "Вярно е, все още не правим пари от автомобила", казва Дъг Паркс, вицепрезидент на GM, отговарящ за глобалните продуктови програми на компанията и бивш директор развитие на Volt. По думите му колата може да започне да носи печалби на компанията в бъдеще. "С увеличаването на обема на продажбите и с представянето на автомобила от второ поколение, ще преодолеем загубите", смята той.
31 коментара
Като лаик в темата, винаги съм се чудил, защо, имайки впредвид, че повечето американци които биха си купили тази или друга ел. кола, живеят в събърбън ериа-т.е. в къщи с дворчета, не правят ел.автомобилите с възможност да се зареждат директно от домашната ел.мрежа. Едва ли само заради домашното напрежение и волтаж....
Улесненото зареждане би спомогнало за полуляризирането на ел.автомобилите.
Това със загубите от продажбата на този автомобил е смешно нещо. Със сигурност го продават много НАД производствената му цена. Просто са вложили доста пари в развойна дейност и искат да си ги избият.
За такива големи и сложни проекти фирмите се комбинират с други фирми, правят заедно развойната дейност, и чак след излизане на първия модел се разделят.
Горките Дженерал Моторс... Направили инвестиции за 1.2 млрд. долара и сега не могат да я избият. Извинявайте, НАСА направи Кюриосити за 2.5 млрд. а вие - кола!!! Или развойния отдел е за уволнение, или изобщо тези цифри не са вярни. Има и трети вариант, да са калкулирали заплатите на шефовете вътре и да се чудят защо не излиза сметката. Да припомним че американския данъкоплатец вади ДЖИ. ЕМ от киреча веднъж и то с огромен заем.
Истината е че американските производители НЕ ЖЕЛАЯТ промяна в статуквото. Те обичат да си правят големи, харчещи коли и пикапи.
До коментар [#1] от "clutch":
Ако изведнъж половината град започне да си зарежда автомобилите, енергопреносната мрежа ще рухне. Акумулаторните батерии изискват сериозен ресурс за зареждане. Така че тепърва има да се изгражда необходимата инфраструктура.
В Калифорния са доста напред в материала - там практически на всяка гара има устройства за безплатно зареждане на паркингите. Така стимулират хората да ползват влакове, като стигат до тях с колите си. За кратките разстояния до гарите хибридът може въобще да не запали бензиновия си двигател. Другият важен момент е, че местното енерго ти позволява да монтираш устройство в дома си, и да връщаш ток в мрежата, който те изкупуват. Така че има и потенциална далавера - зареждаш през деня на гарата за без пари, вечер връщаш тока на енергото, и спестяваш от сметката.
А по темата - Волт просто е изпреварил времето си. Но с растящите цени на петрола, възходът на подобни автомобили е въпрос на време.
[quote#2:"Марин"]За такива големи и сложни проекти фирмите се комбинират с други фирми, правят заедно развойната дейност, и чак след излизане на първия модел се разделят.[/quote]
GM е колкото няколко други фирми.
[quote#3:"bono_vox"]Направили инвестиции за 1.2 млрд. долара и сега не могат да я избият. Извинявайте, НАСА направи Кюриосити за 2.5 млрд. а вие - кола!!![/quote]
Направили са и завод в който да ги произвеждат! И останалото от коментара ти е същата боза, за консумация в селския хоремаг.
Значи им трябва нов бейлаут. Хората недвусмислено си го намекват. Колко струва колата е друг въпрос.
[quote#4:"Chievo"]Ако изведнъж половината град започне да си зарежда автомобилите, енергопреносната мрежа ще рухне. [/quote]
Няма как всички едновременно да си купят електромобили. А докато си купят и мрежата ще съответства.
49 000 загуба на автомобил! Че тя цялата кола не струваше ли толкова (и пак нещо не се харчи).... Не знам, но явно има нещо сбъркано в целия този модел.
Държавите трябва да спонсорират такива производители. Ако искаме да не сме зависими от арабите след години сега трябва да се правят всякакви такива опити.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.