🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Johnnie Walker на поход в Индия

Diageo е на път да купи част от местния лидер United Spirits, който се продава заради финансовите затруднения на собственика му

Diageo - производителят на водещата марка уиски Johnnie Walker - държи 1% от пазара на алкохолни напитки в Индия.
Diageo - производителят на водещата марка уиски Johnnie Walker - държи 1% от пазара на алкохолни напитки в Индия.
Diageo - производителят на водещата марка уиски Johnnie Walker - държи 1% от пазара на алкохолни напитки в Индия.    ©  Associated Press
Diageo - производителят на водещата марка уиски Johnnie Walker - държи 1% от пазара на алкохолни напитки в Индия.    ©  Associated Press
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

От години най-големият производител на спиртни напитки в света Diageo се опитва да подобри резултатите си на най-големия пазар на уиски – Индия, където все още има сравнително малък дял. Сега обаче ситуацията може да се промени заради финансовите затруднения на една авиокомпания, пише Bloomberg.

Индийският милиардер Виджей Малия вече е склонен да продаде дял от производителя United Spirits, след като авиокомпанията му Kingfisher Airlines пострада заради високите цени на горивата и спада в цените на билетите. Сделката ще подпомогне Diageo - производител на водещата марка уиsки Johnnie Walker, да подобри позициите си на пазара за уиски на стойност 21 млрд. долара, където лабиринт от регулации и такси ограничават чуждестранните производители на алкохол.

Печеля-печелиш

Kingfisher Airlines има нужда от капиталова инжекция от 600 млн. долара през следващите два месеца, след като не успя да изплати заемите си. Освен това компанията пет години отчита загуби, твърдят от консултантската компания CAPA Centre for Aviation. Малия притежава около 36% от Kingfisher чрез собствените си холдинги и свързани компании.

Двете групи вече водиха преговори за подобна сделка, но те завършиха безуспешно заради предложената ниска цена. И въпреки сегашните си затруднения Малия все още може да настоява за по-голяма сума, коментират анализатори.

Споразумение с United Spirits ще помогне на Diageo да увеличи продажбите си в Азия. Ако сега те формират 14% от приходите на компанията, до 2015 г. те могат да достигнат 20%, коментира Гилбърт Гостлин, президент на Diageo за региона. В началото на седмицата той заяви в интервю в Сингапур, че в Индия всяка година потенциалните клиенти се увеличават с 20 млн. души, които достигат нужната възраст, за да могат легално да консумират алкохол.

Особености на индийския пазар

Продажбите на уиски в страната се увеличиха с 12% до 21.1 млрд. долара през 2011 г., което е близо 4 пъти повече от пазара във Великобритания и около 3 пъти този във Франция, според данните от проучване на Euromonitor International. Вносният алкохол се облага с мито от 150% и затова индийците препочитат местните марки уиски. Сред тях с най-големи продажби е McDowell, а на второ място се нарежда Bagpiper, като и двете са произведени от United Spirits.

Diageo държи 1% от пазара на алкохолни напитки в Индия, докато Pernod – 9%, а United Spirits – 44%, показват данните на UBS. На пазара на скоч обаче Diageo има пазарен дял от 20%, изчисляват от Nomura Holdings. Beam държи 24% с марката Teacher’s, Pernod - 21% с Royal Stag, 100 Pipers и Ballantines.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    hypopotam avatar :-?
    Хипчо

    най-големия пазар на уиски – Индия - а стига бе????

    Нередност?
Нов коментар