🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Netflix навлиза на европейските пазари

Пазарът на видеоуслуги в Западна Европа ще достигне 1.1 млрд. долара до 2017 г.

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Щатската онлайн платформа за видеосъдържание Netflix планира разширяване на дейността си в Европа, което кара медийните компании от региона да се подготвят за тежка битка, пише Wall Street Journal. Според източници на изданието тя вече е започнала преговори с щатски разпространители за лицензни права за популярни холивудски продукции в няколко европейски държави, включително Франция и Германия. Компанията също така води разговори с френските власти за започване на дейност преди края на тази година.

Растящ пазар

През последните години много медийни и технологични компании в Европа се опитват да запазят място в разрастващия се пазар на онлайн видеосъдържание, като вече на пазара има десетки такива услуги срещу месечен абонамент от около 10 евро. През последния месец германският сателитен оператор Sky Deutschland стартира своя алтернатива на Netflix, наречена Snap, а италианската Mediase започна да предлага своя подобна услуга Infinity.

"Вземаме новата конкуренция много сериозно", заявява Радолф Белмер от френската Canal Plus. Компанията отчита, че абонатите за нейната услуга за видеосъдържание CanalPlay са се увеличили двойно само за една година, достигайки 300 хил. Германия и Франция са третият и шестият най-големи пазари за широколентов интернет в света, което дава добра основа за експанзия на Netflix. Според данните на SNL Kagan в Европа като цяло през 2013 г. е имало 134 млн. домакинства с достъп до широколентов интернет в сравнение с 88 млн. в САЩ. Очаква се в Западна Европа този тип услуги да се разрастват по-бързо, отколкото в останалата част на света, като прогнозите са приходите в сектора да достигнат 1.1 млрд. долара към 2017 г. Това ще е с две трети повече, отколкото през миналата година.

Потенциал за развитие

Акциите на Netflix са поскъпнали с над 142% за последните 12 месеца, което отразява оптимизма на инвеститорите за потенциала за растеж на компанията. В момента компанията предлага услугите си в 41 държави, основно в Латинска Америка. В Европа засега компанията е стъпил на пазарите във Великобритания, скандинавските страни и Холандия. Разрастването обаче излиза трудно и скъпо на компанията, особено на пазари с по-неразвити електронни услуги. Затова и финансовите резултати от международната дейност на Netflix остават значително по-слаби от тези в САЩ.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rordin avatar :-|
    victor troska
    • - 2
    • + 1

    разгеле, сетиха се, че печалба се прави като първо дадеш възможност на клиента да си купи продукт, вместо да го тегли от замунда.

    Нередност?
Нов коментар