Twitter се опитвал да купи Soundcloud

Социалната мрежа се е опитвала да купи услугите за онлайн музика през последните месеци в опит да намери нови източници на приходи

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Twitter е обмисляла през последните месеци да купи някоя от компаниите за услуги за слушане на онлайн музика Soundcloud, Pandora и Spotify. Проучванията, които социалната мрежа е правила за потенциално придобиване имат за цел да се намерят нови източници на приходи, коментира Financial Times. Според източници на британския вестник платформата за микроблогинг е готова да осъществи сделки за милиарди долари, за да добави музикална услуга в своето портфолио.

Планове за придобиване

Главният оперативен директор на Twitter Али Рогани е човекът, който търси усилено компания, която да предоставя подобна услуга. Той е влязъл в преговори с германската Soundcloud, където изпълнители могат да публикуват своите парчета, съобщават източниците на FT. Компанията е оценена на 700 млн. долара след последния рунд на финансиране осъществен през януари. Това е близо двойно повече спрямо най-голямото придобиване на Twitter, която похарчи през септември 2013 г. 300 млн. долара за фирмата за мобилна реклама MoPub. Soundcloud получи подкрепата на инвеститори като Union Square Venturs и Kleiner Perkins.

Освен това Рогани е обмислял да отправи предложение и към Spotify, онлайн услуга за стриймване на музика, която получи пазарна оценка от 4 млрд. долара в края на миналата година, както и на Pandora с пазарна капитализация от близо 5 млрд. долара. Въпреки намеренията според източниците на FT Twitter не е започнала дори предварителни разговори с тези компании.

Социалната мрежа отхвърля плановете си за придобиване на Soundcloud, след като възниква противоречие относно доходността на компанията, както и от опасения за проблеми с нарушаване на авторски права.

Подновен интерес

Twitter се опитва да увеличи времето, в което потребителите използват приложението, след като инвеститорите от Уолстрийт я разкритикуваха, че ръстът на новите й абонати се забавя. Стойността на акциите на компанията се е свила наполовина през последната година, тъй като акционерите се притесняват, че тя няма да генерира допълнителен растеж и ще продължи да бъде едва една пета от потребителската база на Facebook.

Twitter експериментираше със собствено приложение за слушане на музика Twitter Music, но не успя да генерира достатъчно интерес и то беше спряно през март. Целта му беше да накара потребителите да завързват разговори около музиката и чрез социалната мрежа да откриват нови песни. Оттогава компанията си партнира с Billboard, за да направи класация на най-обсъжданите изпълнители и групи в социалната мрежа.

Twitter е подновила интереса си към изграждането или придобиването на услуга за слушане на музика онлайн, след като Apple придоби производителя на бутикови слушалки Beats, която е основана от известния рапър Dr Dre и Джими Йовин и разполага с такъв бизнес.