🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

КЗК спря временно рекламата на Pizzeti

Предстои антимонополният орган да се произнесе с решение по същество

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разпореди да бъде спряно излъчването на рекламния клип на продукта 7 days Pizzeti, произвеждан от "Чипита България" АД, като временна мярка. В края на юни антимонополният орган обяви, че се самосезира и образува производство, за да установи дали рекламата на най-новия продукт на компанията е заблуждаваща и нарушава разпоредбите на Закона за защита на конкуренцията. Предстои комисията да се произнесе по същество по казуса.

Сюжетът на рекламния клип

включва младеж, който говорейки на английски език със силен италиански акцент и копирайки жестовете и мимиките на млад член на италианската мафия, обяснява вкусовите качества на Pizzeti. Според антимонополния орган "цялостното впечатление от рекламния клип насочва към идеята, че 7 days Pizzeti е оригинален италиански продукт. Отделните елементи на рекламата, възприети в тяхната съвкупност, създават сериозен риск от заблуда на потребителите и следователно от увреждане на техните интереси".  

Рискът се състои в това, че подведени от рекламното послание, потребителите биха закупили "Pizzeti" с впечатлението, че купуват оригинално хлебно италианско изделие, смята комисията.

"Създаването на погрешно впечатление

води до увреждане и на интересите на конкурентите на "Чипита България" АД, които произвеждат, внасят и продават на българския пазар подобен род снаксови закуски", пише в определението на КЗК. Тази опасност е "реална и непосредствена", тъй като цялостната рекламна кампания е все още "в етап на активна реализация", смята комисията. Затова според нея е наложително да се предприемат незабавни мерки по спиране на клипа, които ще бъдат в сила до окончателното произнасяне по случая с решение на комисията по същество. КЗК смята, че "изчакването на края на производството би удължило присъствието на рекламния клип на пазара и би постигнало затвърждаването на целта му". Определението на комисията подлежи на незабавно изпълнение. То може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 7–дневен срок от съобщаването му.

13 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mentor avatar :-|
    Ментор
    • - 2
    • + 38

    опитите да се шмекерува по толкова плитък и слабоумен начин трябва да се наказват много строго. КЗК трябва да принуди производителя да промени клипа, като замени италианското мафиозо с нашенски тъповат посетител на фитнес зала, и да го излъчи за своя сметка двоен брой пъти.

    Нередност?
  • 2
    sjaakiie avatar :-|
    sjaakiie
    • - 1
    • + 30

    Е, да. Можеше накрая да кажат "7 Days Pizzetti", за хората, чиито поглед не е в екрана. Иначе всеки грамотен човек може без усилие да види, че това е продукт на Чипита, виждайки опаковката на пицетите.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    smoothcriminal avatar :-|
    scmj
    • - 8
    • + 34

    Рекламата е много готина. Ясно се вижда, че продукта е на Чипита, освен това има пряк аналог с Бейк Ролс. Не знам кой нормален човек ще си помисли, че това е италиански продукт.

    Нередност?
  • 4
    spiryt avatar :-@
    Kostadin Dimitrov
    • - 2
    • + 33

    Защо ли ми се струва, че тази агенция е за закрила на картела, а не на конкуренцията. Предполагам, че са се самосезирали срещу определена сума от конкуренцията на Чипита. Значи та тази реклама е заблуждаваща, а рекламата на лекарствата и добавките, които "лекуват" здрав черен дроб, бъбреци, запек, диария, лошо самочувствие и лош живот не са заблуждаващи? Ами врачките по канал 3? За мен тази санкция говори колко много е вредна държавата в намесата на пазара.

    Нередност?
  • 5
    nikb avatar :-|
    NikB
    • - 1
    • + 9

    Сега КЗК да пеовери и оня от тъпат заекваща реклама дали не му мирише по мишнуците.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    subaru avatar :-|
    subaru
    • + 25

    Със същия "аргумент" трябва тогава да се спре и рекламата на брускети "Maretti", които също не са "италиански продукт". В случая КЗК, действа по скоро като цензор. Нещо, което би трябвало да направи СЕМ/евентуално/. Рекламата е свежа, друг е въпросът дали с рекламна цел трябва да се популяризират, някои от методи на мафията/и не само нейни/, за убийство на неудобни хора, като се има предвид, че рекламата впечатлява най - много детската аудитория.

    Нередност?
  • 7
    irv1424242340390894 avatar :-|
    MARKET BMD
    • - 10
    • + 6

    Изключително неподходяща реклама предвид факта че се излъчва по всяко време т.е включително детска аудитория. По-скоро това трябва да е причината да се спре!

    Нередност?
  • 8
    uqn50433354 avatar :-|
    uqn50433354
    • + 18

    Ако продължим логиката на КЗК за спиране на рекламата, то според мен е абсолютно наложително да спрат рекламите и на трите вида ябълков сайдер по телевизиите. Не знам дали сте се заглеждали, но нито един от трите не е английски. Интрите се произвеждат от водещи в БГ производители на бира предимно в Чехия и Сърбия. Даже в рекламата на единия от сайдерите го наричат British Cider, което изобщо не отговаря на истината. Да не говорим, че съответните продукти имат и английски аналог,който не се предлага тук. И това ако не е подвеждащо здраве му кажи. Дами и господа от КЗК, моля обърнете внимание.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 9
    derek101 avatar :-|
    derek101
    • + 4

    До коментар [#6] от "subaru":

    Марети ги санкционираха преди години, може би 2-3.

    Нередност?
  • 10
    derek101 avatar :-|
    derek101
    • - 1
    • + 7

    От гледна точка на мотивите смятам, че много по-вредно и опасно е самото внушение - някой не ял Пицетти и сега има "здравословни" проблеми - един не може да ходи, друг не успява да полети като птица, трети пада като чувал с картофи във водата и виждаш ли, не може да плува. И всичко това на фона на картина от незабравимите италиански giallo-филми от седемдесетте. Внушението е гадно - не ядеш Пицетти - умираш. Колкото и "хумористично-сатирично" да е това.

    Нередност?
Нов коментар