"Витте аутомотив" добави развойна дейност към производството
Българският екип вече внедрява иновации за новите модели на Audi
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
са нараснали приходите на компанията през 2014 г., достигайки 52.1 млн. лв.
Германският производител на автомобилни заключващи системи "Витте аутомотив България" вече има работещ развоен център в Русе. Българският екип е започнал да внедрява иновации за новите модели на Audi A6 и A8, съобщиха от "Сибола", която е финансов консултант на компанията. Така освен чисто производствена дейност предприятието добавя и услуга с висока добавена стойност. Това е поредният елемент от програмата за разширяване на дейността в страната на германския собственик Witte Automotive.
Добавена стойност
Развойният център на "Витте аутомотив" беше създаден с финансиране по оперативна програма "Конкурентоспособност" за периода 2007 - 2013 г. Проектът беше за внедряване на иновативни продукти и процеси за заключващи механизми за автомобили. Общата му стойност е 6 млн. лв., половината от които бяха осигурени като безвъзмездна финансова помощ. Центърът на практика беше завършен в средата на миналата година, а сега вече е напълно функциониращ. По информация на сайта на компанията се планира персоналът да е около 40 души работници и специалисти. Всички вече са преминали обучение и подготовка в заводите на групата Witte в Германия.
Целта на проекта беше да се организира цялостно нов процес за създаване на продукти и изделия, който да включва всички дейности – дизайн, прототипиране, тестване и лабораторни измервания, техническа подготовка на производството, разработка на процеса, проектиране и производство на оборудване, монтаж и логистика и цялостно управление на организацията. Новите продукти ще са предназначени за автомобилни производители като Volkswagen, Volvo, Toyota и General Motors. Така на практика голяма част от конструкторската и развойната дейност на германския концерн ще се пренесе в България.
Разширяване
Германската компания работи в България от 2010 г., като първоначално ползваше помещения под наем. През 2014 г. тя изгради свой собствен завод в източната промишлена зона на Русе. Инвестицията не беше съобщена официално, но се предвиждаше в новото предприятие да бъдат вложени над 10 млн. евро до края на 2015 г. За проекта си компанията получи сертификат за инвеститор клас А, а държавата се ангажира да отпусне 1 млн. лв. за изграждане на необходимата инфраструктура. Плановете бяха заводът да се развива на няколко етапа, така че накрая компанията да разполага с производствена площ от около 50 хил. кв.м.
Базата в крайдунавския град включва голямо производствено помещение, складове и административна част. Освен че притежава сертификати за качество и опазване на околната среда, заводът е преминал и множество одити от клиенти като Ford, General Motors, Volkswagen и др.
По данни от системата ДАКСИ към септември 2015 г. в предприятието работят 560 души, или със 130 повече, отколкото през март същата година. При стартирането на производство през 2010 г. в компанията са били заети едва 19 работници, показва справка в регистъра КАПИ. На годишна база през 2014 г. общите приходи скачат със 73% до 52.1 млн. лв., а печалбата нараства два пъти и половина до 2.2 млн. лв. Около 80% от продукцията се продава в страни от Европейския съюз.
Германският собственик
Германската Witte Automotive е създадена през 1899 г. като производител на ключалки за куфари. След Втората световна война компанията се специализира в направата на ключалки за автомобилната индустрия, като първите продукти намират приложение в легендарния "бръмбар" на Volkswagen. Компанията има четири производствени предприятия в Германия, както и заводи в Чехия, България и Франция. От началото на този месец добави и ново предприятие в Швеция. За 2015 г. германският концерн отчете оборот от 570 млн. евро, което е със 7.5% повече от предходната година. Така компанията отбеляза шеста поредна година на растящи продажби. В групата вече работят 4100 души.
2 коментара
Браво, добре се развиват! Ето един чудесен пример, как евро-финансиране води до конкретни положителни резултати.
Отново Tier1 доставчик се развива изключително динамично в България. Автомобилната индустрия е под изключителен стрес да оптимизира своите разходи и България е изключително атрактивна за европейските Tier1 доставчици. Според мен секторът трябва да се приоритетизира, по подобие на АйТи сектора, а най-важното е образователната система да създава кадри, с адекватна квалификация.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.