🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

ЕasyJet отчете загуба от 20 млн. паунда за полугодието

Авиокомпанията отдава лошия резултат на валутнокурсови разлики

Клиентите на компанията са нараснали със 7.4% на годишна база до 31 млн. души
Клиентите на компанията са нараснали със 7.4% на годишна база до 31 млн. души
Клиентите на компанията са нараснали със 7.4% на годишна база до 31 млн. души    ©  CHARLES PLATIAU
Клиентите на компанията са нараснали със 7.4% на годишна база до 31 млн. души    ©  CHARLES PLATIAU
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Бюджетният авиопревозвач easyJet отчита загуба през първата половина на финансовата година. Негативният финансов резултат за октомври-март е 20 млн. паунда при 5 млн. паунда нетна печалба за същия период година по-рано. В основата на лошите резултати са загуба от валутнокурсови разлики, чиято обща стойност компанията пресмята на 33 млн. паунда, в които се включва и последвала преоценка на стойност 4 млн. паунда.

Трудно полугодие

Валутните курсове не са единственият проблем пред компанията. От публикувания отчет става ясно, че приходите са в застой отчасти заради атентатите в Париж и Египет. Спрямо миналия отчетен период постъпленията са се повишили едва с 0.3% до 1.771 млрд. паунда. При постоянен валутен курс се понижава приходът на пътник с 4.2% до 52.62 паунда. За авиопревозвачите това е основен показател за възможността на компанията да генерира входящи парични потоци.

Въпреки това изпълнителният директор на компанията Каролин Маккол определя представянето на easyJet като стабилно от финансова гледна точка и определя външните фактори като основна спънка пред печалбата на компанията.

Повишават се приходите от допълнителните продукти на авиокомпанията, които включват багаж и обслужването по време на полета. Ръстът на последните е 34% за отчетния период, като общата сума, генерирана от тях, е 31 млн. паунда.

Расте и клиентската база на компанията. В последните шест месеца клиентите на easyJet са достигнали 31 млн. души, или с около 7.4% повече спрямо година по-рано. Компанията посочва повишаването на капацитета си като основна причина за това. В това отношение easyJet изпреварва основните си конкуренти, които за същия период отчитат ръст от 6.9 млн., се съобщава още в отчета.

Увеличаването на капацитета е повишило разходите на пасажер, но по-ниската цена на горивата тушира ефекта на разходите за инвестиции, елиминирайки влиянието им върху печалбата. Общите икономии на easyJet от разходите за гориво достигат 50 млн. паунда. Общите разходи на компанията са нараснали близо 7% до 1.19 млрд. паунда. Най-голямото перо остават летищните такси, както и тези за труд на персонала на борда.

Бъдещи намерения

Планът на компанията за излизане отново на печалба включва намаляване на разходите. С ниската цена на петрола компанията ще търси съкращаване на разходите си на структурно ниво. Това предвижда по-оптимално разпределение на договорите за поддръжка, оптимално натоварване на самолетната база и подмяна на част от самолетите с такива с по-голям брой места.

Компанията също така смята да увеличи капацитета на своята бизнес класа, за да стимулира нарастването на приходите от тези пътници. Броят на пътниците в сегмента е изпреварил физическото нарастване на капацитета на местата с 2 процентни пункта. Същевременно приходите от продажби на бизнес клиенти се покачват с 10%, което го прави потенциален източник на постъпления за компанията.

В допълнение easyJet ще наблегне на инвестициите в онлайн инфраструктурата. Приходите през мобилното приложение на компанията са се повишили с 30% на годишна база. За да затвърди ръста си, дружеството ще търси повече и по-достъпни методи за разплащане, за да стимулира клиентите си.

true

Все още няма коментари
Нов коментар