IKEA отваря център за поръчки и в Бургас през есента

За последните 12 месеца мебелната верига има приходи от 92 млн. лв., което е годишен ръст от 18%

950 хиляди души са пазарували в "IKEA България" през последната година, което е увеличение от 26%. Посетителите са били 2 млн. души.
950 хиляди души са пазарували в "IKEA България" през последната година, което е увеличение от 26%. Посетителите са били 2 млн. души.
950 хиляди души са пазарували в "IKEA България" през последната година, което е увеличение от 26%. Посетителите са били 2 млн. души.    ©  Георги Кожухаров
950 хиляди души са пазарували в "IKEA България" през последната година, което е увеличение от 26%. Посетителите са били 2 млн. души.    ©  Георги Кожухаров
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Тази есен IKEA ще отвори в Бургас нов център за поръчки и доставка на подбрани артикули на шведската верига. Това ще е първият център на веригата в мол и ще се намира на мястото на преустановилия дейност Carrefour в "Галерия мол", съобщи Тео Муратидис, управител на "Хаус маркет България" - дружеството, през което работи гръцкият франчайзьор на IKEA.

Бургас е вторият град след Варна, в който компанията отваря "точка за продажба" извън столичния магазин. Така през шестата си година в България вероятно мебелната верига ще надскочи психологическата граница от 100 млн. лв. оборот.

Продажби нагоре

Компанията отчита поредно увеличение на посетителите, на купувачите и на продажбите. Дружеството прави своите отчети и анализи за периода от септември на предходната година до следващия август, когато по традиция представя новия си годишен каталог. През каталожната 2016 посетителите на IKEA са били 2.5 милиона, което е годишен ръст от 12%. Пазарувалите в магазините са 950 хиляди (увеличение от 26%). Продажбите са с 18% повече и достигат 92 млн. лв., съобщи Тео Муратидис.

Той уточни, че каталожната 2016 е първата година, в която в България функционират няколко канала за продажби – магазинът в София, центърът за поръчки във Варна и онлайн.

"Традиционното за българския офис проучване показва, че 81% от посетителите са напълно удовлетворени и искат да дойдат отново", съобщи Муратидис.

Според традиционната класация топ 100 на "Капитал" дружеството "Хаус маркет" има 84 млн. лв. приходи за 2015 г., или ръст от 16% спрямо 2014. Това му определя 18-о място в топ 30 на веригите в страната. "Хаус маркет" има печалба от 4.2 млн. лв. за 2015 (1.48 млн. лв. за 2014).

Втората по големина верига за мебели в страната - "Аико", има приходи от 54.5 млн. лв. и печалба от 1.5 млн. лв. През миналата година мажоритарен дял в нея придоби австрийската XXXLutz.

Интерес и във Варна

Откритият през миналата година център за поръчки във Варна е първият за страната и най-големият, който групата Fourlis (държаща франчайз правата на шведския мебелен гигант) управлява в региона, уточни Муратидис. "Не знаехме какво да очакваме като резултат, не бяхме сигурни дали клиентите ще приемат тази нова концепция, но вече можем да отчетем голям успех", обобщи управителят на "IKEA България".

За този период клиентите във варненския център са 136 хиляди, а продажбите са за 5.7 млн. лв. "Тази концепция работи добре за българския пазар, потребителите я оценяват високо. Все още се учим в крачка и работим върху оптимизиране на оперативните процедури", коментира Тео Муратидис.

Очакване за още ръст

През април миналата година IKEA отвори свой онлайн магазин и в България - шест месеца след като това беше направено в Гърция. Страната ни бе сред първите в Централна и Източна Европа, в която стана възможно онлайн пазаруването от веригата. Тео Муратидис обобщи, че "онлайн продажбите вървят много добре, а резултатите са впечатляващи".

Той не се ангажира с конкретно число и за пазарния дял на IKEA в България. "Няма подходящ начин за измерването, затова каквото и да кажа, може да се окаже погрешно. Но ние всяка година се опитваме да надминем вече достигнатия пазарен дял, както и да се измерва той", каза още Муратидис. И прогнозира, че пазарът на мебели в България ще расте с по 4-5% годишно до 2020 г.

IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. Компанията навлезе чрез договор за франчайз с House Market (част от Fourlis), която управлява пет магазина на IKEA в Гърция и един в Кипър.

Новият каталог

Новият каталог на IKEA е подчинен на мотото "Живей по свой вкус". Той е под номер 66, а началото на изданието е поставено през 1951 г. Простира се на 328 страници, преведен е на 33 езика, адаптиран е за 48 пазара и достига до близо 255 млн. души дигитално или в пощенските кутии. За първи път каталогът на IKEA изглежда като лайфстайл списание и включва 13 истории от различни точки по света, обобщи Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар