Nissan и NEC продават бизнеса си за производство на акумулатори

Купувач е китайският фонд GSR Capital

Запознати смятат, че стойността на потенциалната сделка е около 1 млрд. долара.
Запознати смятат, че стойността на потенциалната сделка е около 1 млрд. долара.
Запознати смятат, че стойността на потенциалната сделка е около 1 млрд. долара.    ©  Reuters
Запознати смятат, че стойността на потенциалната сделка е около 1 млрд. долара.    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Японският производител на автомобили Nissan и технологичната компания NEC се споразумяха да продадат контролирания от тях бизнес за акумулатори на електромобили на китайския фонд GSR Capital, пише Financial Times. Сделката е за мажоритарния пакет акции от компанията за производство на литиево-йонни батерии на електрически автомобили AESC, основана от тях през 2007 г.

Без подробности

Nissan търси купувач от година на дела си в AESC от 51%. Представители на NEC също са участвали в разговори с китайския консорциум относно продажбата на техния дял. Към момента няма официална информация относно стойността на сделката или конкретни финансови условия. Въпреки това запознати твърдят, че цената е около 1 млрд. долара, като се очаква да бъде завършена в края на годината. Според вестника Nikkey Asian Review NEC е на финалната права да завърши продажбата на производителя на литиево-йонни акумулатори NEC Energy Devices за 135 млн. долара. на GSR.

Бъдещето на GSR

Президентът на GSR Capital Сони Ву заяви, че придобиването е от огромно значение за бъдещето на китайската компания. Той смята, че подобни стъпки ще позволят на компанията да утвърди и дори разшири вече съществуващата си продукция в САЩ, Великобритания и Япония. Напълно възможно е в бъдеще да бъдат създадени и нови подразделения на компанията в Китай и Европа, за да обслужват все по-голям брой клиенти. Ву има опит в сектора, след като продаде бизнеса си за производство на автомобилни батерии, който претърпя редица неуспехи и солидни загуби, на японската компания Murata през 2016 г.

Другите играчи

Бизнесът за производство на акумулатори за електромобили в Китай се разраства с бързи темпове. Властите в Пекин призоваха по-рано тази година местните компании да удвоят производството на акумулатори за електрически автомобили до 2020 г. Според японските медии е възможно Toyota да започне да произвежда електромобили в Китай до около 2 години. Това би бил знаков момент в историята на японския автомобилен концерн, който от няколко години се е фокусирал върху създаването на различни технологии за ограничаване на вредните емисии. Нарастващото търсене на електрически коли през последните години допринесе за разрастването на бизнеса със специализирани акумулатори. Въпреки това голяма част от компаниите предпочитат да закупуват такива продукти от водещи производители като Samsung или Panasonic, вместо да ги правят самостоятелно.