Nissan ще конкурира Tesla при електромобилите за дълъг пробег

Японската компания представи нов модел Leaf

От Nissan потвърдиха, че новият Leaf ще бъде пуснат на японския пазар от 2 октомври.
От Nissan потвърдиха, че новият Leaf ще бъде пуснат на японския пазар от 2 октомври.
От Nissan потвърдиха, че новият Leaf ще бъде пуснат на японския пазар от 2 октомври.    ©  Kim Kyung-Hoon
От Nissan потвърдиха, че новият Leaf ще бъде пуснат на японския пазар от 2 октомври.    ©  Kim Kyung-Hoon
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Японският производител на автомобили Nissan представи нова версия на електрическия модел Leaf, който ще се конкурира на пазара с Model 3 на Tesla, съобщава Reuters.

Новата версия

Новият модел на Leaf ще бъде пуснат в продажба от 2 октомври в Япония, а от догодина ще се разпространява и в други държави – първо в САЩ и Канада. Той има по-голяма батерия, която ще позволява изминаването на 241 км с едно зареждане. При предишния модел максималният пробег беше до 172 км. Изпълнителният директор на Nissan Хирото Сайкава заяви, че през 2018 г. ще бъде представен нов модел с още по-голяма батерия, при който лимитът на автомобила ще нарасне до 482 км с едно зареждане. Сайкава не уточни по какъв стандарт е изчислено потенциалното разстояние.

Експерти от автомобилния сектор твърдят, че ако подобен модел бъде пуснат на пазара на цена от около 30 хил. долара, може да се стигне до сериозни размествания на играчите в бранша. През последните години Nissan, General Motors и Tesla се конкурират за водещо място на пазара. От Nissan обявиха, че целта им е да продават поне 90 хил. електромобила Leaf на година, за да "удвоят или утроят продажбите". През 2016 г. бяха продадени 47 хил. коли от този модел. "Ако продуктът е успешен, Leaf ще бъде неизменна част от портфолиото на Nissan", смята Сайкава. Японската компания произвежда Leaf от 2012 г., а до момента е продала 280 хил. броя.

Недостатъците на електромобилите

От Nissan ще продължат да купуват литийно-йонни акумулатори от дружеството Automative Energy, което японската компания продаде на китайската инвестиционна компания GSR Capital преди месец. Според изпълнителния директор на Macquarie Securities Джанет Люис, докато не се увеличат рекордно ниските цени на бензина в САЩ, американските потребители ще купуват електрически автомобили, за да опазват околната среда, а не за да спестяват пари. Анализаторът от компанията за финансови услуги Mitsubishi UFJ Койчи Сугимото е на мнение, че основният проблем при електромобилите е свързан с малкия брой станции за зареждане, което пък затруднява шофьорите.

По данни на Международната агенция по енергетика за 2016 г. са регистрирани 2 млн. електрически автомобила. Това е твърде малко, тъй като за същата година са продадени около 80 млн. коли, които не се задвижват с електричество.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tvr18355030 avatar :-|
    tvr18355030
    • + 5

    Само 240км пробег (на Тесла М3 е 350км и 500км). Само 50кв бързо зареждане (на Тесла е над 100кв). Също и липса на бърза зарядна мрежа (Тесла има към 1000 локации със суперчарджъри из целия свят)

    Съвсем са започнали да конкурират Тесла....

    Нередност?
  • 2
    venziko avatar :-|
    venziko
    • - 3

    Бъдещето е за електромобилите.истински фойерверк те ще направят в близките години. https://www.youtube.com/watch?v=Xn7oSPFFv0Y

    Нередност?
  • 3
    o2411870 avatar :-|
    o2411870
    • - 1

    До коментар [#1] от "tvr18355030":

    Интересни данни, да беше допълнил и че нисан са продали близо 2 пъти повече бройки от теслите.

    Нередност?
  • 4
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    До коментар [#3] от "o2411870":

    Само че Теsla са на 14 години, първата им масова кола е от преди 5 години, а за Leaf няма 400 000 чакащи...

    Нередност?
Нов коментар