🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

TUI отчете първа печалба за деветте месеца на финансовата си година

България е сред дестинациите, които също са помогнали за добрите резултати

Изпълнителният директор на туристическата група TUI Фридрих Юсен се радва на първите регистрирани печалби в началото на финансовата година на фирмата. Причината е в по-силната интеgрация на отделните бизнеси на TUI.
Изпълнителният директор на туристическата група TUI Фридрих Юсен се радва на първите регистрирани печалби в началото на финансовата година на фирмата. Причината е в по-силната интеgрация на отделните бизнеси на TUI.
Изпълнителният директор на туристическата група TUI Фридрих Юсен се радва на първите регистрирани печалби в началото на финансовата година на фирмата. Причината е в по-силната интеgрация на отделните бизнеси на TUI.    ©  Reuters
Изпълнителният директор на туристическата група TUI Фридрих Юсен се радва на първите регистрирани печалби в началото на финансовата година на фирмата. Причината е в по-силната интеgрация на отделните бизнеси на TUI.    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Оборотът на германската туристическа група TUI за третото й тримесечие към юни е нараснал с 16% и достига 4.94 млрд. евро, а оперативната печалба се е увеличила с 19% до 191 млн. евро спрямо миналата година. За първи път в своята история компанията отбелязва печалба за девет месеца на финансовата си година, пише Travel Weekly.

От ръководството показват, че това се дължи на по-силна интеграция на отделните й услуги (круизи, туроператорска дейност, хотели), което е позволило да елиминира сезонния характер на бизнеса си. Досега традиционно компанията е излизала на печалба в периода март - септември, когато клиентите правят записвания и плащат своите почивки. TUI Group е най-голямата интегрирана туристическа група в света, която оперира с 20 млн. туристи годишно до 180 дестинации.

На базата на позитивните финансови резултати изпълнителният директор Фридрих Юсен прогнозира "добра година" за групата. "Очакваме ръст на оборота от над 3%, а оперативните печалби да нараснат с 10% за годината", обяви той, като сподели, че туристите се връщат към преди предпочитани курорти в Турция и Северна Африка. Традиционно силни дестинации остават Испания, Гърция и Италия за по-далечни почивки и круизи.

"Имаме по-нисък ръст на резервациите в Турция, което се дължи на високото търсене на почивки в Гърция, Испания, Кабо Верде, Хърватия, Италия, България и Карибите", съобщиха от компанията. През летните месеци компания отчита ръст на печалбата от 8% и 4-процентово увеличение на потребителите в сравнение с миналата година, което е в рамките на прогнозираното.

Добрите резултати изпреварват сериозна промяна за компанията, която се подготвя за премахване на Thomson от името си във Великобритания. "Това добро представяне рефлектира успешната ни трансформация и фокус върху собствени хотели и круизи", допълни Юсен. "Силно представяне" компанията обяви в Германия и скандинавските държави, където тя вече е с ново име и с "нова система на управление". Изпълнителният директор обърна внимание на факта, че компанията му работи добре стратегически и операционно и успява да излезе от сезонната зависимост на туристическия бизнес.

В Германия броят на потребителите се е увеличил с 11%, а във Великобритания – с 5%, което главно се дължи на късния Великден.

Въпреки че на британските туристи почивките в чужбина им излизат по-скъпи заради ниската цена на паунда, групата обяви, че резервациите са "както обикновено". Британците предпочитат да почиват в България и Гърция, като броят на летните почивки е "във високия спектър на миналогодишните заявки".

Разширение в Гърция

TUI е закупила компанията Stella Polaris Creta S.A., която е дъщерна на гръцката Karatzis. Идеята на германската група е да отвори нов хотел от марката Robinson Club на остров Крит. Себастиан Ебел, който е член на борда на директорите и отговаря за сектора Hotels & Resorts, обяви намерението на компанията да увеличи капацитета си, като през следващите години построи нови хотели от марките TUI Blue, RIU, ROBINSON and Magic Life.

"Разширението на портфолиото ни в Гърция е стъпка в тази посока", допълни Ебел. В страната туристическата група вече притежава два резорта, Robinson Clubs Kyllini Beach and Daidalos.

Новите хотели на TUI промотират промяната, към която компанията се е насочила – интегриране на собствена система от хотели и круизни кораби, които представляват половината от оперативните резултати на компанията.

TUI Travel PLC се присъедини към туристическата група през 2014 година и оттогава са построили 27 нови хотела, 9 от които само през тази година.

Все още няма коментари
Нов коментар