"Софсток" стана официален представител на кафето Kimbo за България
Компанията, която наложи марката Lavazza в страната, остава в бизнеса с нов бранд
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Софсток" - официалният представител на неаполитанското кафе Kimbo за България, ще предложи осем вида от марката за търговската мрежа в страната и между шест и осем за хорека канала. Това съобщи за "Капитал" Лиляна Лазарова, изпълнителен директор на "Софсток", на събитие за официалното представяне на Kimbo в страната.
Промените от 1 октомври
"Софсток" е официален вносител и дистрибутор на Kimbo от 1 октомври. Дотогава компанията беше почти четвърт век официален представител за България на италианското кафе Lavazza. От 1 октомври обаче бизнесът на Lavazza в страната бе поет от българското дружество на Coca Cola след решение на глобално ниво, отнасящо се до още три държави - Гърция, Швейцария и Унгария. Сега с марката Kimbo "Софсток" ще продължи да бъде част от бизнеса с кафе в България, който се оценява на 275 млн. лв. за миналата година.
Производство от 1940 г.
Фабриката в Неапол произвежда Kimbo от 1940 г., а днес се предлага в над 40 държави. "Марката е втора по продажби на дребно в Италия, но е най-бързо развиващата се в този сектор", съобщи Алесандро Сфорца, глобален маркетинг директор на Kimbo. По думите му в Италия брандът е с висока разпознаваемост, клоняща към 100.
Kimbo предлага над 100 различни бленда – резултат от подбора на висококачествено зелено кафе, което се внася от 50 държави чрез собствената компания Interkom. "Тя е най-голямата фирма за дистрибуция на зелено кафе в света. Това, че е наша, ни позволява да имаме контрол над целия процес – от доставката на зърната до търговската мрежа", обясни Алесандро Сфорца. Той заяви, че познава пазара на кафе в България от 15 години. "Следя отблизо развиващите се вкусове на този пазар и се надявам да пренесем на него неаполитанската традиция в правенето и консумирането на кафе."
И биокафе в капсули
"Софсток" ще внесе най-популярните блендове на марката, включително и сертифицирано биокафе в капсули. "Това, което ще бъде доставено в България, е същото, което се доставя в САЩ или Италия например. Северните народи предпочитат кафето да е средно до светло изпечено, а южните харесват по-тъмно изпеченото. Ще предложим различни разновидности и всеки ще може да избере предпочитания от него вкус. Но независимо от избрания бленд качеството ще е перфектно", обяви Алесандро Сфорца. Италианската компания си сътрудничи с Unilever, в резултат на което е създаден сладолед в комбинация с еспресо кафе - Coppa Kimbo. "Надявам се този продукт също да започне да се продава в България", коментира още Сфорца.
Център за обучение в София
В "Софсток" работят 130 души. За 2016 г. компанията отчита общи приходи за 65.4 млн. лв., като продажбите на кафе са били за 50 млн. лв. "С Lavazza бяхме лидери в хорека канала с 85% пазарен дял, надявам се с Kimbo до три-четири години да си върнем поне половината от този пазар", коментира Лиляна Лазарова.
Kimbo разполага и с четири центъра за обучение – в Неапол, Лондон и Париж, а в резултат на партньорството със "Софсток" - вече и в София. "Засега ще се съсредоточим върху обучението на бармани от България, но в бъдеще центърът ще бъде отворен и за кандидати от съседни държави", уточни за "Капитал" Лиляна Лазарова.
7 коментара
Няма да може да бие Лаваца обаче.
Хм, точно преди около 2 месеца, заведението, в което редовно си пием сутрин кафе и което предлагаше невероятно ароматна и силна Лаваца, изведнъж замениха с Кимбо и качеството рязко спадна за мен лично. Няма ги финеса, силата и плътността на Лавацата, която предлагаха преди това. Много се чудех какво наложи тази промяна, при положение, че Лавацата им беше - спокойно мога да кажа - най-хубавото кафе в града. Ето сега вече разбрах каква е причината. Аз лично съжалявам, че заради тази смяна на дистрибутора, все повече заведения в града ни сменят от Лаваца на Кимбо, което въобще не ми допада, но явно е закономерно.
Правил съм анализ на пазара на кафе в Европа. Софсток продаваше най скъпата Лаваца, между 20-50% сръвнение с другите пазари в Европа, сега ще пием най скъпото Кимбо.
Извода:
Хорека канала трябва да се развива от дистрибутор, но защо ретайла трябва да се развива от дистрибутор. Коя фирма е по голяма Кауфланд или Соф Сток? Разбира се че Кауфланд с влиянието, може да се договори директно с Лаваца.
Но капацитета на хората който работата във веригите е получен от комунистическата образователна система при която не съществува развитие, а само отвори уста и затвори уста.
ВСИЧКО В ТАЗИ ДЪРЖАВА Е НА ГЪРБА НА КРАЙНИЯТ КЛИЕНТ.
Това е, като корупцията, едни хора крадат пари от други хора. В случаят Соф Сток с Лаваца ни крадеше безбожно.
Не на корупцията.
Вземете си Кимбо Еспресо Наполетано, да вкусите истинско кафе, ще забравите Лавацата, само дето тука е 12 лв, а от Неапол го купувах по 2,70 евро...
До коментар [#4] от "SG":
крадат ни от сутрин до вечер...:(
Интересна новина е да Ви уведомя, е че официален представител за България от 01.01.2018г. за Лаваца няма вече да е Софсток, а Коко Кола и сега гладат да наложат друга марка!
Кимбо е класа над Лаваца. Само да не го развалят.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.