🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Софсток" стана официален представител на кафето Kimbo за България

Компанията, която наложи марката Lavazza в страната, остава в бизнеса с нов бранд

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Софсток" - официалният представител на неаполитанското кафе Kimbo за България, ще предложи осем вида от марката за търговската мрежа в страната и между шест и осем за хорека канала. Това съобщи за "Капитал" Лиляна Лазарова, изпълнителен директор на "Софсток", на събитие за официалното представяне на Kimbo в страната.

Промените от 1 октомври

"Софсток" е официален вносител и дистрибутор на Kimbo от 1 октомври. Дотогава компанията беше почти четвърт век официален представител за България на италианското кафе Lavazza. От 1 октомври обаче бизнесът на Lavazza в страната бе поет от българското дружество на Coca Cola след решение на глобално ниво, отнасящо се до още три държави - Гърция, Швейцария и Унгария. Сега с марката Kimbo "Софсток" ще продължи да бъде част от бизнеса с кафе в България, който се оценява на 275 млн. лв. за миналата година.

Производство от 1940 г.

Фабриката в Неапол произвежда Kimbo от 1940 г., а днес се предлага в над 40 държави. "Марката е втора по продажби на дребно в Италия, но е най-бързо развиващата се в този сектор", съобщи Алесандро Сфорца, глобален маркетинг директор на Kimbo. По думите му в Италия брандът е с висока разпознаваемост, клоняща към 100.

Kimbo предлага над 100 различни бленда – резултат от подбора на висококачествено зелено кафе, което се внася от 50 държави чрез собствената компания Interkom. "Тя е най-голямата фирма за дистрибуция на зелено кафе в света. Това, че е наша, ни позволява да имаме контрол над целия процес – от доставката на зърната до търговската мрежа", обясни Алесандро Сфорца. Той заяви, че познава пазара на кафе в България от 15 години. "Следя отблизо развиващите се вкусове на този пазар и се надявам да пренесем на него неаполитанската традиция в правенето и консумирането на кафе."

И биокафе в капсули

"Софсток" ще внесе най-популярните блендове на марката, включително и сертифицирано биокафе в капсули. "Това, което ще бъде доставено в България, е същото, което се доставя в САЩ или Италия например. Северните народи предпочитат кафето да е средно до светло изпечено, а южните харесват по-тъмно изпеченото. Ще предложим различни разновидности и всеки ще може да избере предпочитания от него вкус. Но независимо от избрания бленд качеството ще е перфектно", обяви Алесандро Сфорца. Италианската компания си сътрудничи с Unilever, в резултат на което е създаден сладолед в комбинация с еспресо кафе - Coppa Kimbo. "Надявам се този продукт също да започне да се продава в България", коментира още Сфорца.

Център за обучение в София

В "Софсток" работят 130 души. За 2016 г. компанията отчита общи приходи за 65.4 млн. лв., като продажбите на кафе са били за 50 млн. лв. "С Lavazza бяхме лидери в хорека канала с 85% пазарен дял, надявам се с Kimbo до три-четири години да си върнем поне половината от този пазар", коментира Лиляна Лазарова.

Kimbo разполага и с четири центъра за обучение – в Неапол, Лондон и Париж, а в резултат на партньорството със "Софсток" - вече и в София. "Засега ще се съсредоточим върху обучението на бармани от България, но в бъдеще центърът ще бъде отворен и за кандидати от съседни държави", уточни за "Капитал" Лиляна Лазарова.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    enot avatar :-|
    enot
    • + 1

    Няма да може да бие Лаваца обаче.

    Нередност?
  • 2
    marchgrey avatar :-|
    marchgrey

    Хм, точно преди около 2 месеца, заведението, в което редовно си пием сутрин кафе и което предлагаше невероятно ароматна и силна Лаваца, изведнъж замениха с Кимбо и качеството рязко спадна за мен лично. Няма ги финеса, силата и плътността на Лавацата, която предлагаха преди това. Много се чудех какво наложи тази промяна, при положение, че Лавацата им беше - спокойно мога да кажа - най-хубавото кафе в града. Ето сега вече разбрах каква е причината. Аз лично съжалявам, че заради тази смяна на дистрибутора, все повече заведения в града ни сменят от Лаваца на Кимбо, което въобще не ми допада, но явно е закономерно.

    Нередност?
  • 3
    pbe24350407 avatar :-|
    Ivaylo Kostov
    • - 2
    • + 1

    Правил съм анализ на пазара на кафе в Европа. Софсток продаваше най скъпата Лаваца, между 20-50% сръвнение с другите пазари в Европа, сега ще пием най скъпото Кимбо.

    Извода:
    Хорека канала трябва да се развива от дистрибутор, но защо ретайла трябва да се развива от дистрибутор. Коя фирма е по голяма Кауфланд или Соф Сток? Разбира се че Кауфланд с влиянието, може да се договори директно с Лаваца.

    Но капацитета на хората който работата във веригите е получен от комунистическата образователна система при която не съществува развитие, а само отвори уста и затвори уста.

    ВСИЧКО В ТАЗИ ДЪРЖАВА Е НА ГЪРБА НА КРАЙНИЯТ КЛИЕНТ.

    Това е, като корупцията, едни хора крадат пари от други хора. В случаят Соф Сток с Лаваца ни крадеше безбожно.

    Не на корупцията.

    Нередност?
  • 4
    ibu1476522349508141 avatar :-|
    Siriously
    • + 5

    Вземете си Кимбо Еспресо Наполетано, да вкусите истинско кафе, ще забравите Лавацата, само дето тука е 12 лв, а от Неапол го купувах по 2,70 евро...

    Нередност?
  • 5
    pbe24350407 avatar :-|
    Ivaylo Kostov

    До коментар [#4] от "SG":

    крадат ни от сутрин до вечер...:(

    Нередност?
  • 6
    gazdata avatar :-|
    Georgi Kirilov
    • - 1
    • + 1

    Интересна новина е да Ви уведомя, е че официален представител за България от 01.01.2018г. за Лаваца няма вече да е Софсток, а Коко Кола и сега гладат да наложат друга марка!

    Нередност?
  • 7
    pavelski avatar :-|
    pavelski

    Кимбо е класа над Лаваца. Само да не го развалят.

    Нередност?
Нов коментар