Lavazza ще се продава от "Кока-Кола" вместо от "Софсток"

Досегашният търговец на Мирослав Печев ще внася четири нови марки кафе

Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot
Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot
Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot    ©  Надежда Чипева
Собственикът на "Софсток" Мирослав Печев казва, че маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Компанията става официален дистрибутор на кафе брандовете Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

След почти четвърт век дистрибуторската компания на Мирослав Печев "Софсток" спира да внася италианското кафе Lavazza. От първи октомври бизнесът е поет от българското дружество на Coca Cola, като местната сделка е част от глобална в четири държави. За пазара на кафе в страната промяната е ключова, защото по данни на "Капитал" продажбите на продуктите на Lavazza за миналата година са били за 50 млн. лв., което поставя бранда на трето място след "Нестле" с оборот в сегмента за 92 млн. лв. и "Якобс Дау Егбертс БГ" с 53 млн. лв.

Новият дистрибутор всъщност е най-голямото дружество за напитки в страната с приходи от 358 млн. лв. за 2016, което освен газирани напитки и вода разпространява и чужди вносни брандове енергийни и алкохолни напитки.

За "Софсток" промяната също е едра - губи ключовия си продукт, но затова пък ще внася четири други бранда кафе, някои нови за страната.

Промяната

"Софсток" е официален дистрибутор на Lavazza от 1993 г. "Решението за промяна е взето от фамилията Лаваца, с която имаме добри отношения и към която ще запазя уважение за цял живот. Семейството обаче реши, че кафето Lavazza ще бъде не във високия, а в средния сегмент, за да генерира по-големи обороти, и може би за тази цел са направили партньорство с "Кока-Кола" относно дистрибуцията. Разделихме се като приятели", коментира за "Капитал" Мирослав Печев, мажоритарен собственик на "Софсток". По думите му фирмата е знаела от една година за намеренията на италианската фамилия.

"Ние сме най-добрият дистрибутор на кафето Lavazza в света по данни на Nielsen Company. Но решението е глобално и явно България не може да бъде отделена. Става въпрос за бизнес и няма място за сантименти", обобщи Печев. И уточни, че наличностите на Lavazza в "Софсток" са били продадени до 1 октомври. "Наше задължение беше да предадем на новия дистрибутор данни за ритейла и ние го изпълнихме", заяви още той.

Партньорства за дистрибуция има сключени и между Lavazza и "Кока-Кола ХБК" в Гърция, Швейцария и Унгария, уточниха за "Капитал" от българския офис на компанията. Това за южната ни съседка е действащо от почти година, като там промяната е била заради слаби продажби на предишния вносител, пишат гръцки медии.

В групата на "Кока-Кола"

От "Кока-Кола ХБК" - България, уточниха за "Капитал" какво включва споразумението с Lavazza. "Нашето партньорство предвижда сътрудничество, основано на споделен ангажимент за по-нататъшно разширяване на присъствието на марката Lavazza в България. Ние поемаме търговията, дистрибуцията, търговския маркетинг и изпълнението на пазара. Lavazza ще продължи да работи за потребителския маркетинг, разработване на продукти и иновации, снабдяване и производство". От компанията уточниха също, че са създали специален екип "Горещи напитки", който ще се занимава с бранда Lavazza.

Това не е първият продукт извън собствените, които "Кока-Кола ХБК" - България, дистрибутира в страната. От декември 2010 г. тя пое разпространението на енергийната напитка Monster, а от март 2013 - продуктите на Brown Forman - Jack Daniels, Finlandia Woodford Reserve, Early Times, Pepe Lopez. От април 2016 дружеството е дистрибутор и на портфолиото на шотландския производител на скоч Edrington Group: Macallan, Highland Park, Famous Grouse, Cutty Sark, Brugal, Snow Leopard.

Нови марки кафета за "Софсток"

"Софсток" ще продължи да бъде част от бизнеса с кафе в страната", заяви Мирослав Печев . По думите му компанията става официален дистрибутор на четири марки кафе: Kimbo, Housrbrandt, Mogi, Bristot. Първите три ще се разпространяват в заведения, а последната – в обектите за търговия на дребно.

"Досега официален представител на Kimbo беше фирма "Кидел", която ние купихме", съобщи Мирослав Печев. В Търговския регистър сделката не е отразена, според информацията там едноличен собственик на капитала на "Кидел" е Георги Иванов Бундев. За 2016 г. фирмата отчита 1.762 млн. лв. приходи и 59 хил. лв. печалба (611 хил. лв. приходи и 2 хил. лв. печалба за 2015).

В "Софсток" работят 130 души. По думите на Мирослав Печев бизнесът с Lavazza е формирал 40% от общите приходи на "Софсток ЛТД". Поне за 2016 г. обаче данните показват доста по-силна зависимост - при общи приходи за 65.4 млн. лв. продажбите на кафе са били за 50 млн. лв., или 77% от бизнеса. По данни на сектора Lavazza е лидер в ХоРеКа канала.

"Маржовете в бизнеса с кафе за дистрибутори са около 20%. Но това е труден бизнес, правят се много инвестиции в професионални машини, тенти, чаши, захарчета. Като цяло голяма част от печалбата отива за реинвестиции. Най-печеливши на този пазар са заведенията", обобщи Мирослав Печев. И уточни, че дружеството му предвижда много рекламни кампании и дегустации на новите марки кафе след Нова година.

"След раздялата с Lavazza търся алтернатива, за да продължим работата. Целта е да не уволнявам хора", заяви Мирослав Печев. Той смята, че дистрибуцията на новите брандове кафе ще позволи на "Софсток" "да излезе по-силна, тъй като клиентите имат нужда от нещо ново на този пазар".

"Софсток" е вносител и на около 25 бранда алкохолни и безалкохолни напитки, сред които Bacardi Martini, минералната вода Evian, чайовете Twinings.

"Гранд хотел България" отваря през 2019 г.

През лятото на 2016 г. Мирослав Печев стана собственик на "Гранд хотел България", след като плати над 10 млн. евро на наследниците на Илия Павлов за неработещия хотел. Сградата е пред основен ремонт. Тя има девет нива и площ от 9.5 хил. кв.м, около 1/3 от която е хотелски стаи. От десет години се използва на абсолютния минимум - само в отдадените под наем сладкарница и книжарница. Печев обяви намерението си да инвестира още около 10 млн. евро в ремонт и дострояване в съседство, след което хотелът да стане петзвезден. По план сградата трябваше да отвори през 2018 г., но сега плановете са това да се случи през 2019.

"Нещата с хотел "България" вървят много бавно. Притеснен съм. Срещах се г-жа Фандъкова, не искаме да надстрояваме сградата. Запазваме всичко, което искат от Института за паметници на културата. И въпреки това администрацията е много тежка. Надявам се, че ще се прояви разбиране от хората, които дават разрешителни, и догодина ще започна да го правя, а през 2019 ще го отворя", коментира за "Капитал Мирослав Печев. Той притежава и Парк хотел "Витоша" в Студентски град.

9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    the_core avatar :-?
    The Core
    • - 1
    • + 17

    Винаги ми е било интересно защо кафето "Лаваца" в супермаркет по нашенско е с поне 2 лв. по-скъпо в сравнение с подобно в Италия?
    Нещо?...

    Нередност?
  • 2
    wpo34378687 avatar :-|
    Тони Димитров
    • - 2
    • + 9

    дори и "само бизнес ", си е гадно.Но така или иначе до каквото са се докоснали гръцките посредници,то все са оср..и работата.Вижте колко трудно,мудно и безкрайно тъпо работи супер бранда Икеа.Отделно лаваца печено в костинброд,на цени в италиански бар...моля,моля.Брандовете които ще налага тепърва са отдавна познати в Бг,но наистина не допадат на вкуса ни.Все пак му пожелавам успех на господина,и защо не собствен бранд кафе,не е трудно ,напр. Дъбов,Домани,Бианчи,Спетема,коитостават все по-добри....

    Нередност?
  • 3
    plamenss avatar :-|
    plamenss
    • - 1
    • + 13

    До коментар [#1] от "The Core":

    То да беше само кафето. :-) И в Испания Лавацата Куалита Роса е 3 Евро.

    Нередност?
  • 4
    kvt10319485 avatar :-|
    kvt10319485
    • - 12
    • + 5

    До питащите за цената тук и навън - луди ли сте или се правите на такива? Колко са потребителите в Италия и Испания и колко тук?

    Нередност?
  • 5
    bo_bi avatar :-|
    Bo YanP
    • - 6
    • + 3


    До коментар [#2] от "
    wpo34378687
    ":

    Не бих казал това.
    Според мен, Кимбо е по-добро кафе от Лаваца.
    Разбира де, това си по моите вкусове.

    Нередност?
  • 6
    marks_nazi avatar :-|
    marks_nazi
    • - 7
    • + 1

    Кво ,значение има хората в дадена държаве,БЕ!?в най-бедната държава едно, че го продават по скъпо от държави със стандарт ,отделно и качеството е друго!!!един приятел се беше отказал от лавацата от 2 години насамименно от тия подбуди мизерно качество в сравнение с първите години на кафето..има и давидоф и всякво за всеки вкус..

    Нередност?
  • 7
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • + 9

    В статията си го пише - досега от лаваца са искали кафето им в бг да се позиционира във високия сегмент, докато вече искат да бъде в средния. Сега цената ще падне с 2 лв и ще стане същата като в повемето държави в западна европа, където лаваца винаги си е била среден клас кафе

    На малки пазари, какъвто беше българския до скоро, обикновено няма смисъл да си среден клас продукт - хората купуват или най-евтиното или нещо скъпо. С вдигането на доходите се появяват купувачите в средния сегмент.
    До коментар [#1] от "
    The Core
    ":

    Нередност?
  • 8
    debonair avatar :-|
    Joro69
    • + 4

    "Но това е труден бизнес, правят се много инвестиции в професионални машини, тенти, чаши, захарчета. Като цяло голяма част от печалбата отива за реинвестиции. Най-печеливши на този пазар са заведенията".
    Най-обичам някой като почне така да се оплаква, като таксиджия. Типичният български бизнесмен, сакън някой да не му завиди на печалбите.
    Ще излезе, че хотелите ги купува с парите не от "Лаваца", а от "Евиан" и чай "Туинингс"...

    Нередност?
  • 9
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 4

    Тежко е да си дистрибутор, вземат ти един продукт и си чао. Колкото и да се надява, тези марки нямат никакъв шанс да заменят Лаваца дори и частично. И все пак е добре, че прави усилие...

    Нередност?
Нов коментар