Онлайн платформата Farmhopping вече прави доставки до адрес в цялата страна
Компанията планира да излезе на печалба през септември тази година
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Орлин Радев, съосновател на "Фармхопинг" ООД.
Онлайн платформата Farmhopping, която предлага сезонна натурално произведена продукция от около 200 местни ферми, вече прави доставки до адрес в цялата страна. Новата възможност е факт от началото на ноември 2017. "Интересът е доста голям, 20% от поръчките вече идват извън столицата", съобщи за "Капитал" Орлин Радев, съосновател на "Фармхопинг" ООД.
Поръчки и от малки селища
В София компанията използва собствена логистика, но в страната заявките се доставят чрез куриерска фирма. Поръчките в столицата се изпълняват от днес за след 48 часа, а в страната – след 72 часа.
"Очаквахме заявки най-вече от големите градове, но на практика изпълняваме поръчки и за клиенти, живеещи на село, където, предполага се, фермерските продукти са повече. Нашето обяснение за този интерес е, че достъпът до разнообразна чиста храна не е лесен дори за хората, живеещи в малки населени места", коментира Орлин Радев.
За да изпълнява заявките, компанията е разработила собствени еднократни опаковки, които осигуряват подходящ температурен режим за продуктите чрез термоизолация и охлаждане.
Новост е, че от началото на февруари т.г. цената за доставки в столицата и в страната ще се изравни и ще бъде 5 лева до адрес (сега е 12.90 за страната) и 3 лева – до офис на куриерската фирма "Спиди" (при сегашна 9.90), съобщи Радев.
Във физически магазин
На 1 юни миналата година "Фармхопинг" откри и физически магазин – на столичния бул. "Витоша" близо до входа на Южния парк. Търговският обект е разположен на площ 90 кв. метра и предлага над 500 продукта - млечни, месни, зеленчуци, плодове, пакетирани, консерви. Обединява ги това, че са произведени от малки ферми, практикуващи устойчиво земеделие – без употреба на пестициди, нитрати, сулфити, консерванти и подобрители, без антибиотици и хормони при отглеждането на животните.
"Магазинът се развива с добри темпове. Оборотите в него вече се изравняват с оборотите на онлайн платформата, които са около 70 хил. лв. месечно", уточни Орлин Радев.
Според статистиката на компанията яйцата са абсолютен фаворит в търсенето. На второ място сред най-купуваните храни са месото и месните продукти, като най-голям е интересът към пасищно отглежданите пилета. Следват млечните и плодовете и зеленчуците.
"Нашите клиенти преобладаващо са на възраст между 25 и 40 години, като 80% от тях са жени. Сред тях най-многобройни са майките с деца", обобщава Невяна Бойчева, маркетинг специалист в компанията.
През септември – на печалба
През 2016 г. "Фармхопинг" отчита 138 хил. лв. нетни приходи от продажби, през 2017 г. ръстът е чувствителен. "Нашият бизнес модел има особености. Приходите ни досега се формираха само от комисионата от 25% върху доставната цена, която се определя от фермера. През 2017 г. обаче вече имаме и физически магазин, в който изкупуваме продукцията на фермерите и продаваме от свое име. Но ако съпоставим само продажбите през онлайн платформата, за 2017 г. те отбелязват 150% ръст спрямо 2016 г.", коментира още Орлин Радев.
През 2016 г. компанията отчита загуба от 199 хил. лв. "През 2017 г. сумата е по-малка, но отново сме на загуба. Причината е в това, че нашият бизнес все още изисква инвестиции, за да оперираме и да се разрастваме", обяснява Радев. По думите му през миналата година фирмата е инвестирала над 100 хил. лв. в мобилно приложение, в нов магазин, в по-добра организация на работа, в разкриване на нови работни места. "Разчетите ни предвиждат през септември 2018 г. да излезем на печалба", обяви Радев. Плановете на компанията за тази година включват също откриване на най-малко пет магазина "Фармхопинг" на франчайз, както и възможност за поръчки от днес за утре.
"Фармхопинг" ООД е регистрирано на 15 октомври 2012 г. Съдружници са физически и юридически лица, сред които фондът за рискови инвестиции Eleven, създаден със 70 % инвестиции от Европейския съюз по програма JEREMIE.
5 коментара
Любопитно ми е как се гарантира,кой сертифицира, че продуктите от тези ферми са наистина чисти от торове, антибиотиьи.Това, че някой отглежда,произвежда нещо на село не го прави автоматично чисто.
До коментар [#1] от "Психонавт":
Нагласата на масовия потребител е точно такава каквото казвате Вие и хората са склонни да плащаш далеч по-високи суми на посредник, отколкото да си купят от "бабата и дядото" на село, които хорица с това изпълват остатъка от дните си.
Като разгледах страницата ви и видях цените (бира Гларус-3 лв.), според мен и догодина няма да излезете на печалба.
Останалите ви продукти също са с много завишени цени+ транспорт... Мани.
Но поне част от стоките могат да се сравнят, защото ги има и в нехипстърски сайтове и обекти. Гледаме например прословутата софийска марка Хармоника и сравняваме цените с тези в регионален онлайн магазин без претенции за жълтопаветност:
Farmhopping.com | Sweetsilvia.eu
Био Кисело мляко 3.6%: 1,99 лв. | 1,57 лв.
Био айран: 2.27 лв. | 1.78 лв.
Био кефир 500 мл: 2,63 лв. | 2,23 лв.
Био сирене 400 г: 10,08 лв. | 7,24 лв.
Био пълнозърнести солети: 1,31 лв. | 1,03 лв.
Био боза от ръж: 1,60 лв. | 1,26 лв.
Био млечен шоколад: 5,39 лв. | 4,24 лв.
И т.н. и т.н. Не ми се мисли каква надценка слагат пък на фермерските продукти. И не е само тоя сайт, всички софийски хипстърски сайтове и магазини са измама. Искат да направят бърза печалба покрай био-модата с космически надценки, вместо да печелят устойчиво от оборот с народни цени. Нема такова чудо био-продуктите да са на двойна цена от обикновените, само в България.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.