🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Онлайн платформата Farmhopping вече прави доставки до адрес в цялата страна

Компанията планира да излезе на печалба през септември тази година

"Европейски съюз, 2017"    ©  "Европейски съюз, 2017"
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Интересът е доста голям, 20% от поръчките вече идват извън столицата."

Орлин Радев, съосновател на "Фармхопинг" ООД.

Онлайн платформата Farmhopping, която предлага сезонна натурално произведена продукция от около 200 местни ферми, вече прави доставки до адрес в цялата страна. Новата възможност е факт от началото на ноември 2017. "Интересът е доста голям, 20% от поръчките вече идват извън столицата", съобщи за "Капитал" Орлин Радев, съосновател на "Фармхопинг" ООД.

Поръчки и от малки селища

В София компанията използва собствена логистика, но в страната заявките се доставят чрез куриерска фирма. Поръчките в столицата се изпълняват от днес за след 48 часа, а в страната – след 72 часа.

"Очаквахме заявки най-вече от големите градове, но на практика изпълняваме поръчки и за клиенти, живеещи на село, където, предполага се, фермерските продукти са повече. Нашето обяснение за този интерес е, че достъпът до разнообразна чиста храна не е лесен дори за хората, живеещи в малки населени места", коментира Орлин Радев.

За да изпълнява заявките, компанията е разработила собствени еднократни опаковки, които осигуряват подходящ температурен режим за продуктите чрез термоизолация и охлаждане.

Новост е, че от началото на февруари т.г. цената за доставки в столицата и в страната ще се изравни и ще бъде 5 лева до адрес (сега е 12.90 за страната) и 3 лева – до офис на куриерската фирма "Спиди" (при сегашна 9.90), съобщи Радев.

Във физически магазин

На 1 юни миналата година "Фармхопинг" откри и физически магазин – на столичния бул. "Витоша" близо до входа на Южния парк. Търговският обект е разположен на площ 90 кв. метра и предлага над 500 продукта - млечни, месни, зеленчуци, плодове, пакетирани, консерви. Обединява ги това, че са произведени от малки ферми, практикуващи устойчиво земеделие – без употреба на пестициди, нитрати, сулфити, консерванти и подобрители, без антибиотици и хормони при отглеждането на животните.

"Магазинът се развива с добри темпове. Оборотите в него вече се изравняват с оборотите на онлайн платформата, които са около 70 хил. лв. месечно", уточни Орлин Радев.

Според статистиката на компанията яйцата са абсолютен фаворит в търсенето. На второ място сред най-купуваните храни са месото и месните продукти, като най-голям е интересът към пасищно отглежданите пилета. Следват млечните и плодовете и зеленчуците.

"Нашите клиенти преобладаващо са на възраст между 25 и 40 години, като 80% от тях са жени. Сред тях най-многобройни са майките с деца", обобщава Невяна Бойчева, маркетинг специалист в компанията.

През септември – на печалба

През 2016 г. "Фармхопинг" отчита 138 хил. лв. нетни приходи от продажби, през 2017 г. ръстът е чувствителен. "Нашият бизнес модел има особености. Приходите ни досега се формираха само от комисионата от 25% върху доставната цена, която се определя от фермера. През 2017 г. обаче вече имаме и физически магазин, в който изкупуваме продукцията на фермерите и продаваме от свое име. Но ако съпоставим само продажбите през онлайн платформата, за 2017 г. те отбелязват 150% ръст спрямо 2016 г.", коментира още Орлин Радев.

През 2016 г. компанията отчита загуба от 199 хил. лв. "През 2017 г. сумата е по-малка, но отново сме на загуба. Причината е в това, че нашият бизнес все още изисква инвестиции, за да оперираме и да се разрастваме", обяснява Радев. По думите му през миналата година фирмата е инвестирала над 100 хил. лв. в мобилно приложение, в нов магазин, в по-добра организация на работа, в разкриване на нови работни места. "Разчетите ни предвиждат през септември 2018 г. да излезем на печалба", обяви Радев. Плановете на компанията за тази година включват също откриване на най-малко пет магазина "Фармхопинг" на франчайз, както и възможност за поръчки от днес за утре.

"Фармхопинг" ООД е регистрирано на 15 октомври 2012 г. Съдружници са физически и юридически лица, сред които фондът за рискови инвестиции Eleven, създаден със 70 % инвестиции от Европейския съюз по програма JEREMIE.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    .com avatar :-?
    Курза Радев
    • + 5

    Любопитно ми е как се гарантира,кой сертифицира, че продуктите от тези ферми са наистина чисти от торове, антибиотиьи.Това, че някой отглежда,произвежда нещо на село не го прави автоматично чисто.

    Нередност?
  • 2
    supersizee avatar :-|
    Светослав Александров
    • + 1

    До коментар [#1] от "Психонавт":

    Нагласата на масовия потребител е точно такава каквото казвате Вие и хората са склонни да плащаш далеч по-високи суми на посредник, отколкото да си купят от "бабата и дядото" на село, които хорица с това изпълват остатъка от дните си.

    Нередност?
  • 3
    sasa78 avatar :-?
    alex dimitrov
    • + 2

    Като разгледах страницата ви и видях цените (бира Гларус-3 лв.), според мен и догодина няма да излезете на печалба.
    Останалите ви продукти също са с много завишени цени+ транспорт... Мани.

    Нередност?
  • 5
    prv59547453 avatar :-|
    prv59547453
    • + 2

    Но поне част от стоките могат да се сравнят, защото ги има и в нехипстърски сайтове и обекти. Гледаме например прословутата софийска марка Хармоника и сравняваме цените с тези в регионален онлайн магазин без претенции за жълтопаветност:

    Farmhopping.com | Sweetsilvia.eu

    Био Кисело мляко 3.6%: 1,99 лв. | 1,57 лв.
    Био айран: 2.27 лв. | 1.78 лв.
    Био кефир 500 мл: 2,63 лв. | 2,23 лв.
    Био сирене 400 г: 10,08 лв. | 7,24 лв.
    Био пълнозърнести солети: 1,31 лв. | 1,03 лв.
    Био боза от ръж: 1,60 лв. | 1,26 лв.
    Био млечен шоколад: 5,39 лв. | 4,24 лв.

    И т.н. и т.н. Не ми се мисли каква надценка слагат пък на фермерските продукти. И не е само тоя сайт, всички софийски хипстърски сайтове и магазини са измама. Искат да направят бърза печалба покрай био-модата с космически надценки, вместо да печелят устойчиво от оборот с народни цени. Нема такова чудо био-продуктите да са на двойна цена от обикновените, само в България.

    Нередност?
Нов коментар