Онлайн платформа свързва български компании с бизнеси от 22 държави
Предлага се от ОББ и е достъпна само за корпоративни клиенти на банката
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Международна онлайн платформа дава достъп на компании от България за контакт с други международни бизнеси от 22 държави. Платформата се предлага от ОББ и е достъпна само за корпоративни клиенти на банката – малки и средни предприятия и големи компании, съобщи Франк Янсен, изпълнителен директор "Корпоративно банкиране и МСП" на ОББ. Името й е "ОББ Търговски клуб" и целта е да се даде възможност за контакт на фирми в България с международна дейност до бизнес контрагенти извън страната.
Какво е това
Платформата представлява бизнес мрежа, в която членуват клиентите на партньорски банки по света, чрез Trade Club Alliance, който обединява водещи международно представени банки. На 6 март към нея са се присъединили и банките от групата на белгийската KBC, собственик на ОББ, с изключение на банката им в Словакия, чието присъединяване предстои. Сред банките, участващи в онлайн платформата, са испанската Banco Santander (която е създател на платформата), Nordea, Eurobank, Industrial Bank of Korea, мароканската Attijariwafa bank с дъщерни поделения и съответно клиентите им.
Към момента базата данни на платформата включва над 16 хил. компании. Банките са 18, а до две години се очаква да станат 70. Така и компании, клиенти на ОББ в България, имат възможност да се свържат с различни бизнеси в различни сфери на дейност и сектори по света за осъществяване на контакти и сделки. Платформата съдържа модул за откриване и свързване с потенциални търговски партньори и модул за достъп до пазарна и търговска информация по страни и региони. Има и секторни анализи по страни и отрасли. Различните функционалности на платформата позволяват и проследяване на регулаторни промени и достъп до черен списък на нелоялни компании.
Член на клуба
За да членуват в клуба, компаниите трябва да покриват определени критерии. Основният е да е клиент на банката, да е кредитоспособна компания според рисковия й профил в банката, да не е в несъстоятелност, да не произвежда стоки с двойна употреба, а само такива, позволени от закона, да има международна дейност, определени годишни приходи (според сектор, отрасъл и пр.).
Свързването с потенциални търговски партньори става след регистрация на компанията, като банката й изпраща код за активиране на профила. Създава се бизнес визитка, в която се посочва основна бизнес и финансова информация като брой служители, приходи от продажби. Целта е да се придобие обща представа за размера на компанията.
От банката посочиха, че за по-малко от месец, откакто ОББ предлага достъп до платформата, при нея са получени повече от 80 запитвания от заинтересовани клиенти. "Гарантираме, че компаниите, регистрирани в платформата, са клиенти на едни от най-големите банки и имат доказано голям интерес от международни обмени", коментира Франк Янсен.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.