Продажбите на автомобили в Европа с най-малък ръст от 5 години

През първото тримесечие сделките са нараснали с 0.6%, а през март са намалели с 5.2%

Намаляването на продажбите през март се дължи на свиване на три от петте най-големи пазара в Европа - Германия, Великобритания и Италия
Намаляването на продажбите през март се дължи на свиване на три от петте най-големи пазара в Европа - Германия, Великобритания и Италия
Намаляването на продажбите през март се дължи на свиване на три от петте най-големи пазара в Европа - Германия, Великобритания и Италия    ©  Reuters
Намаляването на продажбите през март се дължи на свиване на три от петте най-големи пазара в Европа - Германия, Великобритания и Италия    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Пазарът в България е нараснал с 26% през първото тримесечие.

Продажбите на автомобили в Европа са нараснали най-малко през първото тримесечие от пет години, тъй като притесненията на потребителите във Великобритания заради Brexit продължават да подкопават търсенето на втория по големина пазар в региона, пише Bloomberg.

През първото тримесечие регистрациите на автомобили са нараснали с 0.6% на годишна база, показват данните на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа. Това е най-слабият резултат от второто тримесечие на 2013 г., когато регионът беше в рецесия.

Големите пазари се свиват

През март е отчетен спад от 5.2% в сравнение със същия месец на миналата година, като той се дължи на свиване на три от петте най-големи пазара - Германия, Великобритания и Италия. От асоциацията смятат, че това предполага, че "инерцията започва да се забавя". За последно свиване на пазара имаше през декември 2017 г. с почти 5%.

През миналия месец в страните от ЕС са купени 1.792 млн. нови леки автомобили. Отбелязва се обаче, че март 2017 г. е бил много силен и базата за сравнение е висока.

Като цяло търсенето намалява във Великобритания (15.7%), Италия (5.8%) и Германия (3.4%). В същото време във Франция и Испания продажбите нарастват с малко над 2%.

През първото тримесечие са били купени 4.171 млн. нови автомобила. От асоциацията отбелязват, че в т.нар. нови страни - членки на ЕС, продажбите се повишават доста по-драстично - с почти 12%.

Над 10% ръст през март в България

България отчита ръст както през март - с малко над 10%, така и за тримесечието с над 26%. Общо за първите три месеца в страната са купени 8336 нови леки автомобили. Данните на Пътна полиция за същия период показват, че в страната са регистрирани общо 58 292 леки автомобила, от които 41 241 са на възраст над десет години.

Търсенето на луксозни марки леко намалява

Поглед към представянето на различните концерни за първото тримесечие показват, че тези от тях, които предлагат луксозни модели, страдат от леко намаляване на търсенето. При Audi продажбите са намалели с 3.1%, а при BMW - с 2.8%. Най-сериозен е сривът при Land Rover - над 19%, и Jaguar - почти 11%.

От доминиращите този сектор Mercedes бележи ръст от 1% в продажбите, при Lexus увеличението е с близо 6%, а Volvo запазва резултатите си.