🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Alibaba подобрява финансовите си резултати заради бизнеса с облачни услуги

Технологичният гигант се разраства на пазарите извън Китай и ще увеличава инвестициите си

Приходите на Alibaba през първото тримесечие на 2018 г. са 61.9 млрд. юана (8.9 млрд. долара)
Приходите на Alibaba през първото тримесечие на 2018 г. са 61.9 млрд. юана (8.9 млрд. долара)
Приходите на Alibaba през първото тримесечие на 2018 г. са 61.9 млрд. юана (8.9 млрд. долара)    ©  Reuters
Приходите на Alibaba през първото тримесечие на 2018 г. са 61.9 млрд. юана (8.9 млрд. долара)    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Ще продължим да инвестираме в редица бизнеси."

Даниел Цанг, изпълнителен директор на Alibaba

Най-голямата компания за онлайн търговия в Китай - Alibaba, увеличава приходите си през първото тримесечие с 61% спрямо същия период на предходната година до 61.9 млрд. юана (8.9 млрд. долара) заради възхода на бизнеса си с облачни услуги, поделението за онлайн търговия и международната експанзия, съобщава Reuters.

Възходът на Alibaba

След обявяването на финансовите резултати, които са над очакванията на анализаторите, акциите на компанията поскъпнаха с 4%. Прогнозите на специалистите бяха за постъпления на стойност 58.9 млрд. юана и ръст от 53%. През последните 2 години технологичният гигант отчита през всяко тримесечие ръст на приходите от над 50%. Някои специалисти прогнозираха, че този път увеличението ще е по-слабо заради инвестициите в нови бизнеси и придобиването на 33% от компанията за финансови технологични услуги Ant Financial, но опасенията им бяха опровергани.

През изминалата година компанията увеличи инвестициите си в облачните системи и международната търговия, тъй като на пазара за онлайн търговия в Китай се наблюдава пренасищане от голям брой играчи.

Бизнесът за търговия, който е ключов за компанията, се е разраснал с 62% на годишна база до 51.3 млрд. юана, докато ръстът на бизнеса с облачни услуги е 103% (над очакванията на пазара) и достига 4.4 млрд. юана.

Сериозни инвестиции

През март интернет гигантът обяви, че ще инвестира 2 млрд. долара в компанията за онлайн търговия, която оперира в Югоизточна Азия, Lazada. Предприетите действия са част от стратегията на Alibaba, която предвижда увеличаване на инвестициите в бизнеса за търговия, логистика и продукцията на микрочипове. Вложенията са провокирани от засилената конкуренция на пазара в Китай от местния играч в бранша JD.com, който си партнира с най-голямата технологична компания в Азия - Tencent. Конкурентът Tencent финансира бизнеса за търговия и разплащания на JD.com.

На официална пресконференция изпълнителният директор на Alibaba Даниел Цанг коментира, че компанията ще продължи да инвестира в различни бизнеси, като целта им е стойността на годишните продажби да достига 1 трлн. долара до 2020 г. Освен това от мениджмънта обявиха, че очакват 60% ръст на приходите през финансовата 2019 г..

Традиционно продажбите през първото тримесечие на годината в сектора за онлайн търговия в азиатската страна са по-слаби заради повечето почивни дни около Китайската Нова година. От друга страна, постъпленията от продажби през последното тримесечие на годината са най-високи заради предлаганите промоционални оферти по време на китайския празник Singles' Day, който се провежда на 11 ноември.

Добри новини и за Ant Financial

Ant Financial, която планира листване на фондовата борса, отчита ръст на печалбата от 65% през финансовата 2018 г. В основата на сериозния ръст са финансовите услуги за управление на личното богатство и потребителски кредит, както и разрастването на пазарите извън Китай. Контролираната от Alibaba компания регистрира печалба от 9.18 млрд. юана (1.4 млрд. долара) през изминалото тримесечие. Специалистите прогнозират, че Ant Financial, която разполага с 870 млн. годишни активни потребители, ще бъде оценена на 150 млрд. долара.

Все още няма коментари
Нов коментар