Alibaba подобрява финансовите си резултати заради бизнеса с облачни услуги
Технологичният гигант се разраства на пазарите извън Китай и ще увеличава инвестициите си
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Ще продължим да инвестираме в редица бизнеси."
Даниел Цанг, изпълнителен директор на AlibabaНай-голямата компания за онлайн търговия в Китай - Alibaba, увеличава приходите си през първото тримесечие с 61% спрямо същия период на предходната година до 61.9 млрд. юана (8.9 млрд. долара) заради възхода на бизнеса си с облачни услуги, поделението за онлайн търговия и международната експанзия, съобщава Reuters.
Възходът на Alibaba
След обявяването на финансовите резултати, които са над очакванията на анализаторите, акциите на компанията поскъпнаха с 4%. Прогнозите на специалистите бяха за постъпления на стойност 58.9 млрд. юана и ръст от 53%. През последните 2 години технологичният гигант отчита през всяко тримесечие ръст на приходите от над 50%. Някои специалисти прогнозираха, че този път увеличението ще е по-слабо заради инвестициите в нови бизнеси и придобиването на 33% от компанията за финансови технологични услуги Ant Financial, но опасенията им бяха опровергани.
През изминалата година компанията увеличи инвестициите си в облачните системи и международната търговия, тъй като на пазара за онлайн търговия в Китай се наблюдава пренасищане от голям брой играчи.
Бизнесът за търговия, който е ключов за компанията, се е разраснал с 62% на годишна база до 51.3 млрд. юана, докато ръстът на бизнеса с облачни услуги е 103% (над очакванията на пазара) и достига 4.4 млрд. юана.
Сериозни инвестиции
През март интернет гигантът обяви, че ще инвестира 2 млрд. долара в компанията за онлайн търговия, която оперира в Югоизточна Азия, Lazada. Предприетите действия са част от стратегията на Alibaba, която предвижда увеличаване на инвестициите в бизнеса за търговия, логистика и продукцията на микрочипове. Вложенията са провокирани от засилената конкуренция на пазара в Китай от местния играч в бранша JD.com, който си партнира с най-голямата технологична компания в Азия - Tencent. Конкурентът Tencent финансира бизнеса за търговия и разплащания на JD.com.
На официална пресконференция изпълнителният директор на Alibaba Даниел Цанг коментира, че компанията ще продължи да инвестира в различни бизнеси, като целта им е стойността на годишните продажби да достига 1 трлн. долара до 2020 г. Освен това от мениджмънта обявиха, че очакват 60% ръст на приходите през финансовата 2019 г..
Традиционно продажбите през първото тримесечие на годината в сектора за онлайн търговия в азиатската страна са по-слаби заради повечето почивни дни около Китайската Нова година. От друга страна, постъпленията от продажби през последното тримесечие на годината са най-високи заради предлаганите промоционални оферти по време на китайския празник Singles' Day, който се провежда на 11 ноември.
Добри новини и за Ant Financial
Ant Financial, която планира листване на фондовата борса, отчита ръст на печалбата от 65% през финансовата 2018 г. В основата на сериозния ръст са финансовите услуги за управление на личното богатство и потребителски кредит, както и разрастването на пазарите извън Китай. Контролираната от Alibaba компания регистрира печалба от 9.18 млрд. юана (1.4 млрд. долара) през изминалото тримесечие. Специалистите прогнозират, че Ant Financial, която разполага с 870 млн. годишни активни потребители, ще бъде оценена на 150 млрд. долара.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.