🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Spotify увеличава абонатите, но ръстът им се забавя заради GDPR

Инвеститорите са притеснени от конкуренцията на шведската компания за музикален стрийминг в лицето на Apple и Amazon

Месечните абонати, които представляват около 90% от приходите, са се увеличили до 83 млн.
Месечните абонати, които представляват около 90% от приходите, са се увеличили до 83 млн.
Месечните абонати, които представляват около 90% от приходите, са се увеличили до 83 млн.    ©  Reuters
Месечните абонати, които представляват около 90% от приходите, са се увеличили до 83 млн.    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Музикалната стрийминг компания Spotify отчете забавяне на ръста на броя на абонатите през второто тримесечие заради новите европейски правила за поверителност на данните (GDPR), съобщава Reuters. Броят на платените абонати е нараснал с 10% и надминава очакванията на анализаторите, но инвеститорите са притеснени от конкурентите на фирмата в лицето на Apple и Amazon.

Повече абонати и приходи

Месечните платени абонати, които осигуряват около 90% от приходите, са се увеличили до 83 млн. в края на юни от 75 млн. през първите три месеца на 2018 г. Средните очаквания бяха за 82 млн.

Приходите за второто тримесечие на компанията са нараснали с 26% до 1.27 млрд. евро, приблизително в съответствие с пазарните очаквания според доклада на компанията. Петнадесет анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, прогнозираха средно 1.26 млрд. евро. Валутните колебания са продължили да бъдат значителна пречка през изминалото тримесечие. Като се изключи отрицателното въздействие от валутните курсове, ръстът на приходите би бил 34%.

"През второто тримесечие ние видяхме някои смущения заради GDPR в европейските ни пазари, но изглежда, че вече са преминали", се казва в изявление на компанията.

Компанията е имала по-малко потребители на услугата, включваща реклами, в сравнение с предишното тримесечие въпреки годишния ръст от с 23%. "Ако забавянето продължи, няма да изпълним прогнозата си и това ще се превърне в причина за безпокойство", смята главният финансов директор на Spotify Бари Маккарти, цитиран от Bloomberg.

Конкуренцията

Платформата за музикален стрийминг е получила по-голям от очакваното негативен данъчен удар, довел до оперативна загуба от 2.20 евро на акция. Инвеститорите са готови да я преглътнат, докато компанията продължава да привлича клиенти – подход, който проработи при конкурентите ѝ Amazon и Netflix.

Spotify е изправена пред сериозната конкуренция на Amazon, YouTube и най-вече Apple, чиято музикална стрийминг услуга се очаква да надмине Spotify при американските абонати през следващите няколко месеца.

Все още няма коментари
Нов коментар