🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Американски компании се обявиха против митата от 25% за електрически мотоциклети

Uber, Bird и Lime се опасяват, че митата ще окажат натиск върху иновациите и цените

Притежаваната от Uber Jump, Lime и Bird са основните платформи, предоставящи алтернативни форми на транспорт, които се разрастват все по-бързо
Притежаваната от Uber Jump, Lime и Bird са основните платформи, предоставящи алтернативни форми на транспорт, които се разрастват все по-бързо
Притежаваната от Uber Jump, Lime и Bird са основните платформи, предоставящи алтернативни форми на транспорт, които се разрастват все по-бързо    ©  Reuters
Притежаваната от Uber Jump, Lime и Bird са основните платформи, предоставящи алтернативни форми на транспорт, които се разрастват все по-бързо    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Бързоразвиващите се американски компании Uber, Bird и Lime се обявиха против предложението на американския президент Доналд Тръмп да бъдат наложени допълнителни митнически тарифи върху вноса на електрически мотоциклети и други алтернативни методи на транспорт, съобщава Financial Times.

Предложението на американската администрация получи негативна оценка от някои от най-бързо развиващите се компании от Силициевата долина. В писмо до Търговското представителство на САЩ - агенцията, отговорна за разработването и разпространяването на търговските политики на страната, от Uber са осъдили вносните мита от 25%, като са ги определили като "наказателен данък върху американските компании, върху създаването на работни места и върху потребителите". На свой ред от Lime заявиха, че предложените търговски политики са "погрешни" и "биха довели до повишаване на цените за обществеността". Bird заявиха, че всяко подобно действие би "наранило американската иновация" в момент, когато в САЩ не са налични алтернативни доставчици.

Електронните скутери и велосипедите придобиха популярност в САЩ през последните месеци благодарение на появата на абонаментни схеми за наем, предоставяни от платформите на Bird, Lime и притежаваната от Uber Jump. За разработването на такива услуги трите компании са получили инвестиции в размер на над 1 млрд. долара през последните 12 месеца. Двуколесните електромобили с малък обсег на действие и скутерите бяха включени през юни във втората вълна от тарифи на американската администрация към Китай.

Електрическите мотоциклети и електронните цигари, които са част от основните продукти в списъка с вносни стоки, върху които ще бъдат наложени мита, съставляват около 16 млрд. долара от търговския оборот между САЩ и Китай, пише FT, позовавайки се на статистически данни на търговското министерство.

Позицията на администрацията

От Търговското представителство на САЩ обаче потвърдиха досегашната си позиция, като заявиха, че ограниченията върху китайския внос са от съществено значение за противопоставянето на програмата Made in China 2025, инициатива на китайското правителство за модернизиране и разширяване на китайската индустрия.

Въпреки това Bird, Lime и Uber твърдят, че тарифите от този тип биха възпрепятствали развитието на популярната и екологосъобразна нова форма на транспорт.

Според Даниел Бър, ръководител на федералните въпроси в Uber, тарифата от 25% би причинила "тежка и непропорционална вреда на икономическите интереси на САЩ, като същевременно няма да постигне целите на политиките".

"Дори предприятията да могат да поемат това значително увеличение на разходите, това ще бъде за сметка на инвестициите в нови технологии, разширяването на производствените бази и създаването на работни места в САЩ", коментира Бър. "Когато фирмите са принудени да прехвърлят увеличените разходи, потребителите ще бъдат изправени пред по-високи цени и по-малки наличности."

Все още няма коментари
Нов коментар