🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Акциите на Zalando паднаха с 20% след предупреждение за по-ниска печалба

Онлайн магазинът обвинява по-дългия летен сезон за намаленото търсене на по-скъпи дрехи

Онлайн магазинът обнови асортимента си по-рано през годината и вече предлага козметика, парфюми и други продукти за красота
Онлайн магазинът обнови асортимента си по-рано през годината и вече предлага козметика, парфюми и други продукти за красота
Онлайн магазинът обнови асортимента си по-рано през годината и вече предлага козметика, парфюми и други продукти за красота    ©  Reuters
Онлайн магазинът обнови асортимента си по-рано през годината и вече предлага козметика, парфюми и други продукти за красота    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Акциите на онлайн магазина за дрехи Zalando паднаха с повече от 19% във вторник, след като германската модна верига предупреди, че годишните приходи ще бъдат по-ниски от очакваното. Компанията обвинява за по-слабите си резултати "дългото и горещо лято", заради което есента и зимата ще настъпят по-късно.

Високи амбиции въпреки слабите резултати

Поради тази причина клиентите са купували по-малки количества по-скъпи дрехи като якета и палта, а това рефлектира негативно върху продажбите и печалбата. От Zalando коментираха, че сега очакват годишната брутна печалба да падне в диапазона между 150 и 180 млн. евро. Предишните очаквания на компанията бяха тя да бъде най-малко 220 - 270 млн. евро. Ръстът на продажбите за 2018 г. също ще бъде по-нисък от предвиденото - 20-25%.

Резултатите за третото тримесечие "ще бъдат значително по-слаби от оценките на анализаторите", споделят от компанията. "Докато текущата търговия за тримесечието не съвпада с амбициите ни, растежът обаче остава непокътнат", казва в изявление Рубин Ритър, зам. изпълнителен директор на Zalando.

"Въпреки предизвикателно променящата се пазарна среда продължаваме да инвестираме в растеж и ще се придържаме към целта да удвоим бизнеса си до 2020 г."

Рубин Ритър, зам. изпълнителен директор

Zalando отпразнува 10-годишнината си този месец и се смята за една от най-успешните компании, започнали като стартъпи в Берлин. Първоначално е стартирала като онлайн магазин за джапанки, но е прераснала в един от най-големите модни онлайн ритейлъри в Европа, като достига нивото на групи като Amazon и Asos. Тя разчита сега на 24.6 млн. активни клиенти на общо 17-те си пазара, а през първото полугодие продажбите ѝ са на стойност 2.5 млрд. евро.

Повече продукти

Онлайн магазинът обнови асортиментната си гама по-рано тази година и вече предлага козметика, парфюми и продукти за разкрасяване. С това тя целеше да увеличи приходите и маржа си. Цената на акциите обаче спада от август, когато компанията предупреди за възможното влияние на по-дългия летен сезон върху целогодишните й резултати.

До юли ценните книжа бяха изгубили почти 30% от стойността си. Във вторник сутринта те се търгуваха за 34.20 ево, което е с 16% по-ниско за деня. В свое изявление от Zalando обясняват, че "през август и септември 2018 г. температурите са били високи в цяла Европа, а това е намалило търсенето на дрехи на световния пазар".

В резултат на това компанията е трябвало да направи повече намаления в сравнение с миналата година и се е сблъскала с по-малко продажби на "стоки с редовна и по-висока цена". Zalando обаче все още има значителен напредък пред конкурентите на модния пазар, добавят от компанията.

Все още няма коментари
Нов коментар