Акциите на Zalando паднаха с 20% след предупреждение за по-ниска печалба
Онлайн магазинът обвинява по-дългия летен сезон за намаленото търсене на по-скъпи дрехи
Анина Сантова
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Акциите на онлайн магазина за дрехи Zalando паднаха с повече от 19% във вторник, след като германската модна верига предупреди, че годишните приходи ще бъдат по-ниски от очакваното. Компанията обвинява за по-слабите си резултати "дългото и горещо лято", заради което есента и зимата ще настъпят по-късно.
Високи амбиции въпреки слабите резултати
Поради тази причина клиентите са купували по-малки количества по-скъпи дрехи като якета и палта, а това рефлектира негативно върху продажбите и печалбата. От Zalando коментираха, че сега очакват годишната брутна печалба да падне в диапазона между 150 и 180 млн. евро. Предишните очаквания на компанията бяха тя да бъде най-малко 220 - 270 млн. евро. Ръстът на продажбите за 2018 г. също ще бъде по-нисък от предвиденото - 20-25%.
Резултатите за третото тримесечие "ще бъдат значително по-слаби от оценките на анализаторите", споделят от компанията. "Докато текущата търговия за тримесечието не съвпада с амбициите ни, растежът обаче остава непокътнат", казва в изявление Рубин Ритър, зам. изпълнителен директор на Zalando.
"Въпреки предизвикателно променящата се пазарна среда продължаваме да инвестираме в растеж и ще се придържаме към целта да удвоим бизнеса си до 2020 г."
Рубин Ритър, зам. изпълнителен директорZalando отпразнува 10-годишнината си този месец и се смята за една от най-успешните компании, започнали като стартъпи в Берлин. Първоначално е стартирала като онлайн магазин за джапанки, но е прераснала в един от най-големите модни онлайн ритейлъри в Европа, като достига нивото на групи като Amazon и Asos. Тя разчита сега на 24.6 млн. активни клиенти на общо 17-те си пазара, а през първото полугодие продажбите ѝ са на стойност 2.5 млрд. евро.
Повече продукти
Онлайн магазинът обнови асортиментната си гама по-рано тази година и вече предлага козметика, парфюми и продукти за разкрасяване. С това тя целеше да увеличи приходите и маржа си. Цената на акциите обаче спада от август, когато компанията предупреди за възможното влияние на по-дългия летен сезон върху целогодишните й резултати.
До юли ценните книжа бяха изгубили почти 30% от стойността си. Във вторник сутринта те се търгуваха за 34.20 ево, което е с 16% по-ниско за деня. В свое изявление от Zalando обясняват, че "през август и септември 2018 г. температурите са били високи в цяла Европа, а това е намалило търсенето на дрехи на световния пазар".
В резултат на това компанията е трябвало да направи повече намаления в сравнение с миналата година и се е сблъскала с по-малко продажби на "стоки с редовна и по-висока цена". Zalando обаче все още има значителен напредък пред конкурентите на модния пазар, добавят от компанията.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.