Volkswagen ще инвестира 50 млрд. долара за електрически коли. Търси място за завод в Източна Европа
Германската компания иска да стане най-печелившия автопроизводител
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Германската група Volkswagen обяви намеренията си да се превърне в най-печелившия производител на автомобили през следващото десетилетие. За да се случи това, компанията ще инвестира общо 50 млрд. долара в разработка на нови модели електрически коли, автономни автомобили и други услуги до 2023 г. Volkswagen също така ще задълбочи сътрудничеството си с американския гигант Ford. Намеренията на компанията бяха обявени от изпълнителния директор на фирмата Херберт Дийс по време на конференция във Волфсбург, родното място на Volkswagen. В края на седмицата надзорният съвет на гиганта одобри петгодишната инвестиционна стратегия.
Дийс заяви още, че се надява на формирането на нова сделка с Ford до края на тази година, като основният фокус в нея трябва да бъде върху автомобилите за масовия пазар. Той добави, че договорът не предвижда сливане с американската компания и Volkswagen няма планове да купи дял от нея.
Евтини електрически коли
Основният проблем пред електрическите коли в момента според Volkswagen е сравнително недостъпната им цена. Масовото производство обаче ще позволи на гиганта да намали разходите си за една електрическа кола до тези за една дизелова такава. "С възможно най-голям мащаб, мисля, че ще се превърнем в най-печелившата компания в света", коментира Дийс.
Бордът на директорите на компанията вече гласува по-големи разходи, за да започне Volkswagen масово производство на електрически коли в Европа. Планът е най-радикалната промяна за компанията от началото на дизеловия скандал през 2015 г. насам. Той включва преоборудване на три завода в Германия, както и разглеждането на нови споразумения с компании, които произвеждат батерии за коли.
Общо Volkswagen планира да вдигне производителността на заводите си с 30% до 2025 г. Това ще се случи, като започне да произвежда коли от различни брандове под шапката си на едни и същи поточни линии. "Volkswagen трябва да стане по-ефикасна, по-продуктивна и по-печеливша, за да остане конкурентоспособна в бъдеще", каза още Дийс.
Компанията ще строи завод в Източна Европа, но още не е избрала страната
Ръководството на германската група реши да построи нов завод в Източна Европа, но още не е определено в коя държава ще бъде. Там ще бъде преместено производството на някои модели на Škoda и Seat (предполага се, че става дума за Škoda Karoq и Seat Ateca). Заводът на Škoda в Квасини, който е близо до границата с Полша, ще поеме от 2023 г. производството на Volkswagen Passat. Това съобщиха няколко информационни агенции след заседанието на надзорния съвет в края на миналата седмица, на което беше определена стратегията за развитие в следващите 5 години.Преди седмица деловият всекидневник Handelsblatt съобщи за предстоящото разместване на производството, като посочи сред потенциалните страни за новия завод България и Турция. Решението би трябвало да означава, че изборът къде в Източна Европа да се строи предприятие трябва да се вземе сравнително бързо, за да бъде изградено то навреме за прехвърляне на производството от Квасини.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.