Германската автоиндустрия се подготвя за удар от Тръмп и Brexit
Около 25% от германското индустриално производство зависят от автомобилния сектор
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Германската автоиндустрия се подготвя за двоен удар от страна на американския президент Доналд Тръмп и от Brexit. Вашингтон заплашва с налагането на съществени мита върху вноса на коли и авточасти, докато Великобритания се е насочила към "твърд" Brexit. Това удря Германия по най-чувствителното място, пише Politico.
Около 25% от германското индустриално производство зависят от автомобилния сектор, в който работят над 820 хил. души. Митата на Тръмп ще повлияят негативно на износа на германски коли към САЩ, но също така ще се отразят на производителите на авточасти, правени в Германия. САЩ са най-големият експортен пазар по стойност за 2018 г., а Великобритания е най-големият пазар по брой превозни средства.
Какви са последиците
Ако бъдат наложени мита от 25% върху европейските коли, за което говори Тръмп, това ще намали автоизноса от Германия със 7.7% за около пет години. В същото време излизането на Великобритания от ЕС без сделка ще засегне 100 хил. работни места в Германия.
"Това ще бъде двоен удар по германската индустрия. В известен смисъл можем да приемем това за атака по германската душа и сега трябва да си извадим правилните изводи", посочват от Камарата на индустрията и търговията в страната. И допълват, че ЕС не трябва да се поддава на изнудването на Тръмп и не трябва да капитулира пред британските искания за отстъпки, които могат да подкопаят единния пазар.
Заплахата за германските коли е начело в политическия дневен ред в страната. Канцлерът Ангела Меркел коментира: "Ако сме сериозни относно трансатлантическото партньорство, не ми е много лесно да приема, че американското търговско министерство очевидно смята германските и европейските автомобили за заплаха за националната сигурност на САЩ."
Натиск в търговските преговори
Вашингтон твърди, че обмисля митата като начин за защита на националната сигурност, но Тръмп също така не крие, че заплахата с автотарифи му дава предимство в търговските преговори с ЕС. Както той често повтаря: "Обичам митата, но също така обичам да преговарям."
Представители на Европейската комисия и на индустрията смятат, че американският президент ще опита да използва тарифите като начин за оказване на натиск върху ЕС. САЩ настояват земеделието да бъде включено в търговските дискусии, но Брюксел контрира, че това са неговите "червени линии", които няма да пристъпи.
1 коментар
Да не ги мислим Дойчовците !
Като спрат да правят коли , ще почнат танкове ...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.