🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

eMAG отчете продажби за 37.2 млн. лв. по време на Черния петък

Приходите за деня са се повишили с 15% спрямо миналата година

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Онлайн магазинът eMAG е регистрирал поръчки за общо 37.2 млн. лв. от България по време на тазгодишния Черен петък, съобщиха от компанията. Сумата е повишение от малко под 15% спрямо миналогодишните резултати. По време на кампанията, която се смята за начало на пазаруването по време на празниците, в България са поръчани близо 265 хил. продукта. От тях 26.7% са продадени през Marketplace платформата на сайта, чрез която външни търговци предлагат стоките си през eMAG.

През смартфона

Според данни на компанията тенденцията тази година е увеличаване на трафика през мобилни устройства. Над 68% от поръчките са били през смартфони и таблети. Пиковият трафик на сайта на компанията е бил от 161 хил. посетители едновременно. Най-голямата поръчка е на стойност 8629 лв. и е направена от Карлово. Най-голямата като обем е била от 31 различни артикула, а в 7:21 ч. сутринта в рамките на една минута са били поръчани 1098 продукта, рекорд за деня.

Най-популярната категория през тази година е била "Дом и градина, декорация, направи си сам", от която са продадени над 40 хил. продукти. Следват я категориите за играчки, лична грижа, малки електроуреди, телевизори, домакинска електроника и мобилни телефони.

През Marketplace платформата е отчетен ръст на продажбите от 33% спрямо 2017 г. Общо 1372 търговци са продали над 70 хил. продукта.

"Този Черен петък показа, че българите се доверяват на електронната търговия и използват мобилни устройства за разглеждане и пазаруване онлайн, като почти 70% от посещенията на сайта в рамките на кампанията бяха през мобилното ни приложение. Освен това при 1372 Marketplace търговци, реализирали поръчки на Black Friday, е ясно, че клиентите ни проявяват интерес към разнообразието от продукти, продавани от различни търговци", коментира Тудор Манеа, вицепрезидент на eMAG.

Седмица по-рано, на 16 ноември, компанията отбеляза продажби за 98.6 млн. евро на румънския пазар. Кампанията на eMAG в страната се проведе една седмица преди световния Черен петък, който по традиция идва от САЩ и се прави на първия петък след Деня на благодарността. В Румъния растежа на поръчките беше от 28%.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Slick avatar :-|
    Slick
    • - 1
    • + 1

    еМАГ са една от компаниите която мамят най-сериозно преди черен петък. И в нормално време там е с 50% по-скъпо. Който се прекарал - негов проблем.

    Нередност?
Нов коментар