Френската верига Casino продава 26 магазина на Fortress Investment Group

Целта на сделката за 500 млн. евро е компанията да намали задълженията си

Casino обяви, че се разделя с портфолио от хипермаркети и традиционни супермаркети
Casino обяви, че се разделя с портфолио от хипермаркети и традиционни супермаркети
Casino обяви, че се разделя с портфолио от хипермаркети и традиционни супермаркети    ©  Reuters
Casino обяви, че се разделя с портфолио от хипермаркети и традиционни супермаркети    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Френската търговска верига Casino продава 26 магазина на Fortress Investment Group за 501 млн. евро. По този начин компанията изпълни целта си за продажба на активи, определена миналата година като част от плановете й за намаляване на дълга, съобщава Reuters.

Casino обяви, че се разделя с портфолио от хипермаркети и традиционни супермаркети, а инвестиционната компания ще създаде специално дружество за тяхното управление. Френската верига ще получи първоначално 392 млн. евро през първата половина на 2019 г. и допълнително 150 млн. евро през следващите няколко години, се казва в съобщението.

Сделката ще позволи на Casino да постигне целта, определена миналата година - приходи 1.5 млрд. евро от продажби на активи, а френската компания заяви още, че ще проучи по-нататъшни стъпки за намаляване на дълга си.

Добро началото на годината

"Бързото изпълнение по плана за продажба на активи трябва да бъде оценено", пишат анализаторите в Bernstein, въпреки че компанията запази "нисък" рейтинг на акциите на френската верига.

През март 2016 г. Standard & Poor's намали кредитния рейтинг на Casino до "боклук", а през миналата година книжата на компанията се обезцениха с 30%, отчасти поради опасенията за баланса и способността на собственика Rallye да рефинансира дълга.

Въпреки това от началото на годината акциите се повишиха с около 10% благодарение на устойчивите данни за продажбите за последното тримесечие, обявени миналата седмица. Според тях приходите за четвърто тримесечие са надхвърлили пазарните прогнози и са достигнали 9.9 млрд. евро. Компанията обяви също, че ще се придържа към общите си финансови цели за 2018 г., въпреки че ръстът на приходите се забави леко през последното тримесечие, тъй като антиправителствените протести във Франция повлияха на бизнеса на хипермаркетите.