Британският онлайн търговец Ocado навлиза на пазара в САЩ

Веригата Kroger купува 5% от акциите й и ще използва платформата за дигитална търговия

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Британският доставчик на технологии за онлайн търговия Ocado навлиза на американския пазар. Компанията подписа споразумение с водещата ритейл верига Kroger. Според него щатската компания ще купи 5% от Ocado за 183 млн. паунда и ще може да използва технологията й в САЩ. През февруари Ocado обяви, че си е поставила за цел да се трансформира от онлайн търговец на дребно в доставчик на технологии, продаващ роботизирани складове и платформи за дигитална търговия на други търговци на дребно. Компанията има и цялостно облачно решение - Ocado Smart Platform (OSP), за автоматизирани складове, изпълнение на поръчките и доставки, което предлага на големите глобални вериги. Британската компания има и развоен център в България, където работят IT специалисти, отговарящи за софтуерната инфраструктура на компанията.

Партньорство

Сделката дава право на Kroger да използва технологията на Ocado за доставка на храни и други видове стоки на американския пазар, като в замяна на това двете страни ще се договорят за "месечни такси за ексклузивност и консултации". След новината акциите на Ocado скочиха с внушителните 70% и в четвъртък достигнаха 968 пенса на брой. Партньорството с Kroger е поредното, което компанията сключи през последните месеци, макар че се породиха съмнения, че промяната на фокуса ще се отрази на печалбата й.

По-рано този месец Ocado сключи сделка и с шведската верига супермаркети ICA, след като по-рано беше сключила споразумения с канадската Sobeys и с френската Groupe Casino. "Насочихме своя технологичен бизнес към растеж и получихме важно потвърждение на бизнес модела си чрез най-новите ни партньорства. Гледайки в бъдещето, ние сме уверени, че ще можем да направим по-нататъшни сделки", коментира тогава главният изпълнителен директор Тим Щайнер.

Условия и перспектива

Kroger и Ocado "вече работят върху създаването на първите си три сайта през 2018 г. и за създаването на нови автоматизирани складове в САЩ", като "целта им е да създадат общо 20 за първите три години от споразумението".

Главният изпълнителен директор на американската компания – Родни Макмълън, заявява, че партньорството ще ускори развитието на пазара, като "промени поведението на клиентите, консумиращи хранителни продукти, понеже ще се създаде стойност за потребителите и акционерите".

"Като работим по условията от сделката с Kroger в следващите месеци, ще подготвим бизнеса за трансформация, като преструктурираме хранителната индустрия в САЩ за няколко години", добавя Тим Щайнер.

Все още няма коментари
Нов коментар