Uber понижава таксите за доставка на храни, за да изпревари конкурентите

Компанията ще започне да предлага на ресторантите възможност за собствени доставки в Ирландия и Великобритания

Решението ще постави отдела за доставка на храни в пряка конкуренция с Just Eat, която има най-голям дял в сферата на пазара във Великобритания
Решението ще постави отдела за доставка на храни в пряка конкуренция с Just Eat, която има най-голям дял в сферата на пазара във Великобритания
Решението ще постави отдела за доставка на храни в пряка конкуренция с Just Eat, която има най-голям дял в сферата на пазара във Великобритания    ©  Reuters
Решението ще постави отдела за доставка на храни в пряка конкуренция с Just Eat, която има най-голям дял в сферата на пазара във Великобритания    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Американската компания за споделено пътуване Uber ще намали таксите за доставка на храни във Великобритания и Ирландия. Освен това ще позволи на ресторантите да използват приложението ѝ, но в същото време да извършват собствени доставки. Това съобщава Financial Times, като припомня, че целта на Uber е да изпревари най-големите си конкуренти извън пазара в САЩ - Just Eat и Deliveroo.

Бизнесът на Uber за доставка на храни е от голямо значение за инвеститорите, тъй като компанията се готви да дебютира на борсата тази година.

Още възможности

Отделът за доставка на храни Uber Eats ще намали таксите за ресторантите до 30% от стойността на поръчката, докато сегашната максимална такса беше 35%. Освен това компанията ще позволи на ресторантите в Ирландия, Холандия и Великобритания възможността да доставят сами поръчките си, като в същото време са изброени като опции в приложението Uber Eats.

Това е "първата крачка" към бъдещо разрастване в световен мащаб, твърди Родриго Аревало, управителят на Uber Eats за Европа, Близкия изток и Африка.

Решението ще постави отдела за доставка на храни в пряка конкуренция с Just Eat, която има най-голям дял в сферата на пазара във Великобритания. Нейната практика е да свързва клиентите с куриери към ресторантите, от които поръчват, докато тази на Uber Eats и Deliveroo е да изпращат собствени доставчици и да таксуват ресторантите с по-висок комисион.

"Не е тайна, че в сферата, в която работим, конкуренцията е много голяма", коментира Аревало.

Тази година Uber Eats прогнозира, че поръчките за доставка на храна ще са на стойност 10 млрд. долара, докато през 2018 г. са били 6 млрд. долара. Това е и единственият бизнес извън основната дейност на компанията. Заради силната конкуренция в сферата, както и разходите за храна, куриери и ресторанти, Uber East и конкурентите ѝ обаче трябва да изразходват много средства, за да се разрастват и едновременно с това да поддържат цените си ниски.

Силна конкуренция, силни предложения

Печалбата, която Uber получава от доставките на храна, след като се приспаднат разходите за куриери и ресторанти, е под средното ниво на печалбата от бизнеса й със споделени пътувания. Въпреки това компанията полага много усилия, за да промени резултатите.

За да увеличи избора за потребителите, Uber Eats започна да работи с различни ресторанти с цел да да отвори 2 хил. "виртуални ресторанта" по целия свят, като използва тяхното кухненско пространство и пусне нови менюта, които са специално за доставки.

От друга страна, Deliveroo постигна голям напредък, като започна да отдава под наем т. нар. оборудвани "тъмни кухни", за да може да увеличи разнообразието си . Миналата година британската компания започна да предлага услугите си на пазара в страната, за да настигне Just Eat и Uber Eats.

Все още няма коментари
Нов коментар