🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Продажбите на електрически автомобили в Китай с първи спад от две години

Целият пазар се свива през юли за 13-и пореден месец

Спадът в продажбите се дължи на забавения икономически растеж, търговската война със САЩ и намалените субсидии за производителите
Спадът в продажбите се дължи на забавения икономически растеж, търговската война със САЩ и намалените субсидии за производителите
Спадът в продажбите се дължи на забавения икономически растеж, търговската война със САЩ и намалените субсидии за производителите    ©  Reuters
Спадът в продажбите се дължи на забавения икономически растеж, търговската война със САЩ и намалените субсидии за производителите    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Продажбите на нови енергийни превозни средства в Китай са намалели през юни с 4.7% спрямо предходната година. Това е и първият спад от две години насам, сочат данни на най-голямата асоциация в автомобилната индустрия в страната, пише Reuters.

Кризата с продажбите

Общите продажби на автомобили на най-големия пазар на превозни средства в света паднаха с 4.3% през юли, което е спад за 13-и пореден месец, съобщи Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) миналата седмица.

През юни беше регистриран спад в продажбите от 9.6% на годишна база, а през май - от 16.4%. Освен това беше отчетено и първото годишно свиване на продажбите от 90-те години насам, което се дължи на забавения икономически растеж и търговската война със САЩ.

Причините за спада

Продажбите на нови електрически автомобили в Китай са намалели до 80 хил. броя миналия месец. Това се случва след ръста от 80% през юни.

"Основната причина за спада на продажбите е смяната на политиките", заяви Чен Шихуа, помощник генерален секретар на CAAM, като се позовава на китайската политика за намаляване на субсидиите за нови електрически превозни средства, която беше приета миналия месец.

Прогнози и последици

Китайската асоциация на автомобилните производители заяви, че очаква продажбите на автомобили в Китай да спаднат с 5% на годишна база до 26.68 млн. броя през 2019 г. Асоциацията намали допълнително прогнозите си за продажбите на електроколи - от 1.6 млн. на 1.5 млн.

Продължителният спад на целия пазар накара местните производители на автомобили като Geely и дори Great Wall да намалят прогнозите си за продажбите и печалбите. Друга последица от продължаващия негативен тренд е затварянето на заводите на глобални компании като производителя на Peugeot PSA Group.

Все още няма коментари
Нов коментар