Британската Deliveroo спира дейността си в Германия
По този начин Takeaway се превръща в монополист в доставката на храна в страната
Йорданка Веселинова
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Британската компания за доставка на храна Deliveroo, в която Amazon инвестира 575 млн. долара, внезапно обяви, че се изтегля от Германия. Решението идва, след като тя работи четири години в страната, съобщава Bloomberg.
Решението
Deliveroo ще прекрати дейността си в Германия, за да се съсредоточи върху други пазари в Европа и отвъд континента, каза изпълнителният директор на компанията, цитиран от Reuters.
Решението идва непосредствено след като Takeaway и британската Just Eat финализираха сделката си за обединяване и създаване на глобална компания за доставки на храни, която ще бъде лидер във Великобритания, Холандия, Германия и Канада. То беше обявено миналата седмица и за пореден път показва голямата конкуренция в индустрията. В нея големите компании се сливат с по-малки, като по този начин принуждават конкурентите да отстъпят.
Последствия и перспективи
След напускането на Deliveroo Takeaway остава единствената компания за доставки на храна в най-голямата европейска икономика. Освен това, за да затвърди лидерската си позиция, холандският гигант миналата година купи местния конкурент Delivery Hero.
В Европа има държави, в които функционират три от най-големите компании за доставки на храни - Deliveroo, Just Eat и Uber Eats. Сред тях са Испания, Франция, Италия и Великобритания.
Ситуацията в Германия обаче е различна. Там населението не поръчва храна толкова често, колкото например го правят хората във Великобритания. От тази гледна точка монополът в бизнеса за доставки на храни в Германия може да се разглежда не просто като аномалия, но и като стратегия.
Delivery Hero например почти изцяло се отказа от бизнеса си в Западна Европа. За сметка на това обаче компанията се превърна в лидер в страни като Турция, Гърция и Хърватия.
Изпълнителният директор на Takeaway - Жиц Гроен, заяви, че големите пазари могат да поддържат само един играч и той е трябва да изгради империя въз основа на това предимство.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.