🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Uber Eats отчита 59% скок на поръчките в Европа през март заради карантината

Услугата за доставка на храна си партнира с малки магазини и предлага алкохолни напитки и селектирани продукти

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Платформата за доставка на храна Uber Eats обяви, че поръчките в Европа са скочили с 59% през март в сравнение с тези през февруари. Това се случва в резултат на обявяването на домашна карантина сред континента и като опит за намаляване въздействието на кризата върху някои от ресторантите, предава Reuters.

Компанията, чиито основни конкуренти са Deliveroo, Takeaway.com и Just Eat, вече предлага алкохолни напитки и селектирани продукти от минимаркети.

Силен потребителски апетит

Европейският генерален мениджър на Uber Eats Стефан Фикая споделя, че темповете на регистрация в приложението са се удвоили през март, защото търговските обекти търсят нови канали за обслужване на клиенти, които са принудени да стоят у дома.

Над 1000 хранителни магазина и минимаркета са регистрирани в Uber Eats в Европа и повече от 3500 в световен мащаб, казва още Фикая, което помага за задоволяване на голямото търсене на продукти от първа необходимост във Великобритания, Франция, Испания, Португалия и Швеция.

"Всичко, което правим за хранителните стоки и минимаркетите, се ръководи от факта, че виждаме силен потребителски апетит в новите консуматорски тенденции, както и хора, които са ограничени и не могат да излязат навън", добавя още той в интервю.

Данните подчертават силния индустриален тласък на пазара на хранителни стоки, където има празнина за бърза доставка на продукти от първа необходимост. Спадът в онлайн поръчките на готови ястия и тяхната доставка в целия сектор през март добави допълнителен устрем към търсене на нови потоци за печалба. Той също показва как магазините намират нови начини да обслужват клиентите си, докато карантината в много региони все още е в сила.

Фикая споделя, че в момента текат преговори за сътрудничество с други търговци на дребно, включително и големи вериги супермаркети, които се борят да посрещнат нарастващото търсене на онлайн поръчки. "Класическите онлайн канали са предимно и напълно наситени", твърди той. "Нашата оферта е малко по-различна, тя е по-малка кошница, по-малък билет, по-бърза доставка."

Удобство и бързина

Uber Eats, която е част от технологичната компания за споделени пътувания Uber, започна да си партнира с френската верига супермаркети Carrefour през април, за да помогне на парижани да се сдобият с храна, тоалетни принадлежности и почистващи препарати в рамките на 30 минути.

От Carrefour споделят, че приложението Uber Eats им позволява да доставят безопасно и удобно продукти от първа необходимост до обществото. "Докато се сблъскваме с тази криза, имаме възможност да измислим нови решения", коментира изпълнителният директор по електронна търговия и дигитална трансформация на френската компания Амели Оудеа-Кастера.

Във Великобритания платформата за доставка работи с девет от най-големите вериги малки супермаркети и още 700 други магазини. Малката английска верига Costcutter, която започна съвместна работа с Uber Eats през октомври, отбеляза скок в поръчките през платформата, заяви ритейл директорът й Майк Холис.

"Продажбите ни чрез Uber Eats са се увеличили с около 350% (в сравнение с тези преди коронавируса)", споделя Холис. "Когато започнахме, виждахме продажби за 200 или 300 паунда седмично, миналата седмица имахме магазин, който направи оборот от 4500 паунда с продажби от Uber Eats."

Той допълва, че свежата храна и алкохолът са най-популярни в апликацията, а млякото е най-продавано. Броят на регистрираните в приложението обекти на Costcutter се очаква да надмине 100 през следващите седмици.

Платформата за доставка на храна Uber Eats обяви, че поръчките в Европа са скочили с 59% през март в сравнение с тези през февруари. Това се случва в резултат на обявяването на домашна карантина на континента, като по този начин компанията помага и за намаляване въздействието на кризата върху част от ресторантите, съобщава Reuters.

Компанията, чиито основни конкуренти са Deliveroo, Takeaway.com и Just Eat, вече предлага алкохолни напитки и селектирани продукти от мини маркети.

Силен потребителски апетит

Генералният мениджър за Европа Стефан Фикая споделя, че темповете на регистрация в приложението са се удвоили през март, защото търговските обекти търсят нови канали за обслужване на клиенти, които са принудени да стоят у дома.

Над 1000 хранителни магазина и мини маркета са регистрирани в Uber Eats в Европа и повече от 3500 в световен мащаб, казва още Фикая, което помага за задоволяване на голямото търсене на продукти от първа необходимост във Великобритания, Франция, Испания, Португалия и Швеция.

"Всичко, което правим за хранителните стоки и мини маркетите, се ръководи от факта, че виждаме силен потребителски апетит в новите консуматорски тенденции, както и хора, които са ограничени и не могат да излязат навън", добавя още той в интервю.

Данните подчертават силния тласък на пазара на хранителни стоки, където има празнина за бърза доставка на продукти от първа необходимост. Магазините намират нови начини да обслужват клиентите си, докато карантината в много страни все още е в сила.

Фикая споделя, че в момента текат преговори за сътрудничество с други търговци на дребно, включително и големи вериги супермаркети, които се борят да посрещнат нарастващото търсене на онлайн поръчки. "Класическите онлайн канали са предимно и напълно наситени", твърди той. "Нашата оферта е малко по-различна, тя е по-малка кошница, по-малък билет, по-бърза доставка."

Удобство и бързина

Uber Eats, която е част от технологичната компания за споделени пътувания Uber, започна да си партнира с френската верига супермаркети Carrefour през април, за да помогне на парижани да получат храна, тоалетни принадлежности и почистващи препарати в рамките на 30 минути.

От Carrefour споделят, че приложението Uber Eats им позволява да доставят безопасно и удобно продукти от първа необходимост. "Докато се сблъскваме с тази криза, имаме възможност да измислим нови решения", коментира изпълнителният директор по електронна търговия и дигитална трансформация на френската компания Амели Оудеа-Кастера.

Във Великобритания платформата за доставка работи с девет от най-големите вериги малки супермаркети и още 700 други магазини. Малката английска верига Costcutter, която започна съвместна работа с Uber Eats през октомври, отбеляза скок в поръчките през платформата, заяви ритейл директорът й Майк Холис.

"Продажбите ни чрез Uber Eats са се увеличили с около 350% (в сравнение с тези преди коронавируса)", споделя Холис. "Когато започнахме, виждахме продажби за 200 или 300 паунда седмично, миналата седмица имахме магазин, който направи оборот от 4500 паунда с продажби от Uber Eats."