Интернет секторът е донесъл 2.1 трлн. долара на САЩ през 2018 г.

Дигиталната икономика доближава производството като дял от БВП

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Интернет индустрията вече отговаря за 10% от БВП на САЩ.

Бързоразвиващият се интернет сектор е донесъл 2.1 трлн. долара на американската икономика през 2018 г., или около 10% от целия брутен вътрешен продукт на страната, пише Reuters. Данните идват от лобистката група Internet Association, в която влизат гиганти като Amazon, Facebook, Alphabet (Google), Twitter, Uber и стотици други по-малки компании. Обявяването им може да бъде разгледано като ответна реакция спрямо желанието на Вашингтон да регулира по-стриктно интернет индустрията или дори да раздели някои от гигантите, които могат да се нарекат монополисти.

Мащабите стават по-големи

Според доклада на асоциацията интернет секторът вече е четвъртият по големина в страната след недвижимите имоти, правителствения и производството. Скоро обаче това вероятно ще се промени, защото производството отговаря за 2.3 трлн. долара от общото БВП на страната, без да има същите темпове на растеж, каквито имат дигиталните компании. За сравнение, през 2014 г. интернет компаниите отговаряха за 6% от икономиката на САЩ.

Интернет индустрията дава работа директно на 6 млн. души, сочи още докладът, или 4% от всички работещи в САЩ. Индиректно свързани с индустрията са още 13 млн. работни места. Интернет фирмите също така са направили 64 млрд. долара за инвестиции през 2018 г.

Помислете си добре

Докладът идва в момент, в който правителството на САЩ започва мащабна проверка на трите най-големи компании в асоциацията - Google, Facebook, Amazon, както и Apple, която не е част от групата. Настроенията срещу гигантите стават все по-негативни и от страна на федералното правителство, и от страна на щатските власти.

Въпреки че тяхната важност за икономиката към този момент е безспорна, фирмите имат някои практики, които будят съмнения дали индустрията работи по най-добрия начин след десетилетия на почти пълна липса на регулации. Google и Facebook например имат дуопол в сферата на дигиталната реклама, Facebook и Twitter - в сферата на социалните мрежи, а Amazon е монополист в електронната търговия.

Двете най-чести критики към тях са, че захранват бизнеса си с неизмеримо количество лични данни от страна на потребителите, както и че задушават иновациите чрез масово изкупуване на стартъпи, които често предпочитат да бъдат закупени от тях, отколкото да се състезават на неравни начала.

Все още няма коментари
Нов коментар