Netflix посреща 2020 г. под натиск от конкуренцията

Инвеститорите са загрижени, че стартиращите нови платформи ще се отразят върху представянето й

Netflix е достъпна в над 190 държави и се предлага в Америка на цена от 13 долара. Тя има огромно влияние върху платения телевизионен пазар и промени начина, по който хората гледат телевизия и филми, но и принуди медийни и технологични компании да преориентират бизнес моделите си
Netflix е достъпна в над 190 държави и се предлага в Америка на цена от 13 долара. Тя има огромно влияние върху платения телевизионен пазар и промени начина, по който хората гледат телевизия и филми, но и принуди медийни и технологични компании да преориентират бизнес моделите си
Netflix е достъпна в над 190 държави и се предлага в Америка на цена от 13 долара. Тя има огромно влияние върху платения телевизионен пазар и промени начина, по който хората гледат телевизия и филми, но и принуди медийни и технологични компании да преориентират бизнес моделите си    ©  Reuters
Netflix е достъпна в над 190 държави и се предлага в Америка на цена от 13 долара. Тя има огромно влияние върху платения телевизионен пазар и промени начина, по който хората гледат телевизия и филми, но и принуди медийни и технологични компании да преориентират бизнес моделите си    ©  Reuters
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

За Netflix новата година, изглежда, няма да бъде толкова весела, колкото предишната. Растежът на международния пазар помогна на стрийминг платформата да надхвърли очакванията през последните четири месеца на 2019 г. Но компанията си призна, че конкуренцията има огромно влияние върху бизнеса в САЩ, където растежът не покрива прогнозите на Уолстрийт. Конкуренцията ще нарасне и в световен мащаб, когато Disney+ стартира в Европа през март.

Трудни времена

Netflix очаква 7 милиона абонати през първото тримесечие на годината – доста под прогнозираните 8.82 милиона от компанията за финансови услуги Refinitiv. Според нея основните причини за слабото й представяне са увеличението на абонаментните такси и пускането на нови стрийминг платформи от други фирми.

Инвеститорите са загрижени за слабото представяне на компанията и евентуалното ѝ "потъване" в морето от нови услуги. "Въпреки големия дебют на Disney+ и старта на Apple TV+ прогнозите ни за платени абонаменти се увеличиха в глобален мащаб, а тези в САЩ - на годишна база, следвайки последните тримесечия", пише компанията в писмо до тях.

Изпълнителният директор Рийд Хейстингс описа ръста на абонати през четвъртото тримесечие на 2019 г. с 8.76 млн. души като "просто невероятно". Положителните резултати идват благодарение на нов сезон на кралската драма The Crown и два филма, номинирани за "Оскар". Постиженията надхвърлиха очакванията на Wall Street за последното тримесечие на годината и се отразиха положително на акциите, които се повишиха с 2.2% във вторник.

Нетната печалба се е повишила до общо 587 млн. долара, или 1.30 долара за акция, през същия период. За разлика от това приходите една година по-рано са били 134 млн. долара, или 30 цента за акция.

Приходите на видеоуслугата са нараснали до 5.5 млрд. долара от 4.2 млрд. долара година по-рано. Гигантът е добавил и 8.76 милиона платени абонати в световен мащаб – с 1.13 млн. повече от очакваните според данни от Refinitiv.

Streaming wars

Основните съперници Walt Disney и Apple се борят за повече клиенти. Стрийминг услугите Disney+ и Apple TV+ стартираха в САЩ през ноември. Disney+ е на пазара и в Канада, Австралия и Нова Зеландия, а от 24 март ще бъде и във Великобритания, Франция, Германия, Италия, Ирландия, Испания, Австрия и Швейцария. Apple TV+ е налична в над 100 държави и региони.

Услугата на Disney се предлага в Щатите и Канада за 7 долара и достигна 10 милиона абонати в деня на пускане. Тази на Apple стартира на 1 ноември за 5 долара на месец и е безплатна за една година при закупуване на Apple устройство. Въпреки това представянето й на пазара е трудно да се дефинира. Платформата HBO Max на WarnerMedia ще се таксува за 15 долара на месец, след като стартира през май.

Netflix е достъпна в над 190 държави и се предлага в Америка за такса от 13 долара. Тя има огромно влияние върху платения телевизионен пазар и промени начина, по който хората гледат телевизия и филми, но и принуди медийни и технологични компании да преориентират бизнес моделите си.

Откакто видеостриймингът набра популярност в Америка, пазарът става все по-оспорван и принуди компанията да погледне зад граница, за да се разрасне. Тя инвестира в съдържание, което не е на английски, и през това тримесечие за пръв път започна да отчита приходи и нови абонати по региони. В азиатско-тихоокеанския регион, който се разраства най-бързо, платформата отчита нови 1.75 млн. абонати, а в Латинска Америка – 2.04 млн.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)
    • + 1

    "Нетната печалба се е повишила до общо 587 млн. долара, или 1.30 долара за акция, през същия период. За разлика от това приходите една година по-рано са били 134 млн. долара, или 30 цента за акция."

    Net profit и income не са едно и също нещо.
    Нетфликс няма български превод на съдържанието си, а е най-скъпа.
    Апъл тв+ и НВО имат.
    Като се заровиш малко повече в съдържанието на Нетфликс ще откриеш, че всъщност там има най-много индийски филми - просто са безброй много! Прикрити от тийнейджърски сериали и някои блокбастъри вече минали през други канали на разпространение. Разбира се, Ирландецът си е техен успешен проект.

    Нередност?
Нов коментар