🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Philips обмисля продажба на бизнеса си с домакински уреди

Решението е на дневен ред, след като печалбата на нидерландската компания спадна със 17% през последното тримесечие

Philips иска да намери "добър дом" за подразделението си за стоки за бита, заяви главният изпълнителен директор на компанията Ван Хутен
Philips иска да намери "добър дом" за подразделението си за стоки за бита, заяви главният изпълнителен директор на компанията Ван Хутен
Philips иска да намери "добър дом" за подразделението си за стоки за бита, заяви главният изпълнителен директор на компанията Ван Хутен    ©  Reuters
Philips иска да намери "добър дом" за подразделението си за стоки за бита, заяви главният изпълнителен директор на компанията Ван Хутен    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Нидерландската компания Philips обмисля да продаде бизнеса си с домакински уреди, след като отчете сериозен спад на нетната печалба в края на годината, съобщава Marketwatch. Това е част от плана на главния изпълнителен директор Франс ван Хутен за превръщането на компанията в производител на здравно оборудване.

Продажбата на поделението, което произвежда различни уреди, ще отнеме между 12 и 18 месеца, а активът се очаква да предизвика "голям интерес", смята Ван Хутен. Приходите му през миналата година са били 2.3 млрд. евро, а маржът на печалба му е под средния за Philips.

Според главния изпълнителен директор раздялата с бизнеса ще помогне фокусът на компанията да се насочи към здравните технологии. Основният конкурент в здравните технологии е германската Siemens-Healthineers.

Слаб край на годината

Намерението на производителя да се раздели с бизнеса с домакински уреди съвпада с по-слабото последно тримесечие на годината. Нетната печалба за тримесечието до 31 декември е намаляла до 556 млн. евро при 673 млн. година по-рано и очаквания на анализаторите за 602 млн.

Продажбите за тримесечието са нараснали до 5.96 млрд. евро в сравнение с 5.59 млрд. през същото тримесечие на предходната година. Това означава, че съпоставимите продажби са се покачили с 3%, докато предвижданията на анализаторите бяха за 6.03 млрд. евро. За тази година Philips си е поставила за цел 4-6% съпоставим растеж на продажбите.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Бяха много добри като цена/качество. Имаме много такива уреди. Дано не си понижат качеството, ако се стигне до продажба.

    Нередност?
Нов коментар