Amazon се върна в клуба на трилионерите

Компанията отчита силно представяне по време на коледния сезон

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Приходите са достигнали 87.4 млрд. долара.

Нетната е печалба е била 3.3 млрд. долара.

Американският технологичен гигант Amazon отчете силни резултати за последното тримесечие на 2019 г., което доведе до скок с 13% в цената на акциите, пише Reuters. Краят на годината е обичайно силен сезон за Amazon заради коледните празници, като този път фирмата е надскочила очакванията на анализаторите от Уолстрийт. Приходите за периода са 87.4 млрд. долара, 21% увеличение спрямо година по-рано, а нетната печалба се е увеличила с 8% до 3.3 млрд. долара. И двете числа са с по 1 млрд. долара по-високи, отколкото очакваха анализаторите.

Цената на акциите се вдигна с 13% след затварянето на борсата в четвъртък, като така фирмата се върна обратно в "клуба на трилионерите" - компаниите, оценени на над 1 трлн. долара. Amazon беше втората американска компания след Apple, която влезе в клуба през 2019 г., но не успя да се задържи. В момента тя е общо петата компания в клуба след петролната Saudi Aramco и други три американски технологични гиганти - Apple, Microsoft и Alphabet, компанията - майка на Google.

Скокът в цената вдигна и личното състояние на основателя и изпълнителен директор Джеф Безос, което вече се оценява на 116 млрд. долара. Така той отново стана неоспоримо най-богатият човек в света, изпреварвайки Бил Гейтс, основателя на Microsoft, който има "едва" 110 млрд. долара.

Бъдещето изглежда розово

Освен силните чисто финансови резултати инвеститорите изглеждат оптимистични и заради други фактори в отчета на Amazon. Компанията е успяла да влезе в собствения си бюджет по разширението на програмата за доставка в рамките на същия ден, а това от своя страна е довело до 50% ръст на клиентите на премиум абонамента Prime за последните две години. Техният брой в момента е 150 млн. души глобално.

Прогнозите на компанията за печалба през текущото тримесечие - 4.2 млрд. долара, са за леко свиване спрямо година по-рано, но дори и така анализаторите приемат, че най-тежкият период по отношение на разходи за разширението на програмата за доставка е преминал. "Най-трудното премина. Притесненията за конкуренцията в облачните услуги също е силно преувеличена", коментира Джеймс Кордуел, анализатор в Atlantic Equities.

Финансовият директор на компанията Браян Олсавски коментира пред медии, че общата сметка по инвестициите за програмата е под 1.5 млрд. долара, колкото компанията очакваше. Допълнителните разходи за текущото тримесечие ще бъдат 1 млрд. долара. Той добави и че компанията ще започне да увеличава инвестициите си в собствени видеопродукции. Amazon има своя собствена стрийминг услуга, Prime Video, която доскоро се разглеждаше по-скоро като бонус за абонатите, но сега вече е под натиск заради конкуренцията не само от Netflix, но и Disney+, които инвестират милиарди в собствено съдържание.

Все още няма коментари
Нов коментар