🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Alibaba ще инвестира 28 млрд. долара в облачни технологии

Вложенията ще бъдат направени през следващите три години на фона на скока на търсенето на услугите заради коронавируса

Китайската компания се опитва да се превърне в глобален играч на пазара на облачни услуги
Китайската компания се опитва да се превърне в глобален играч на пазара на облачни услуги
Китайската компания се опитва да се превърне в глобален играч на пазара на облачни услуги    ©  Reuters
Китайската компания се опитва да се превърне в глобален играч на пазара на облачни услуги    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Alibaba Group ще инвестира 200 млрд. юана (28 млрд. долара) в облачни технологии през следващите три години, като планът идва на фона на бума в търсенето на бизнес софтуерни услуги заради пандемията от коронавирус, съобщава Reuters.

Огромната инвестиция се равнява на близо половината от приходите на китайската компания за фискалната 2019 г. и показва значението на подразделението, на което Alibaba разчита за международната си експанзия.

В изявление в понеделник китайският гигант в електронната търговия съобщава, че планира да изгради повече центрове за данни, за да допълни съществуващата си мрежа, която покрива 21 региона в света, и да подкрепи развитието на технологии в области като чипове на изкуствен интелект (AI).

Президентът на Alibaba Cloud Intelligence Джеф Джанг казва в изявлението, че пандемията е поставила икономиката в състояние на допълнителен стрес и компанията се надява инвестицията да помогне на бизнеса да "ускори процеса на възстановяване".

Бизнес с потенциал

Облачните услуги се превръщат в една от най-бързо растящите бизнеси на Alibaba извън електронната търговия. Приходите на поделението са нараснали с 62% до 10.7 млрд. юана в тримесечието до декември 2019 г., като китайската компания се опитва да се конкурира в глобален мащаб с Amazon и Microsoft. Китайската компания е един от водещите играчи в облачните услуги в Азия, където се състезава успешно с Tencent Holdings и Baidu. Според анализаторската компания Canalys през четвъртото тримесечие на миналата година пазарният дял на Alibaba в облачния бизнес в Китай е бил 46.4% срещу 18% на Tencent и 8.8% на Baidu.

Китайският гигант има предимство на огромния вътрешен пазар, където изчисленията в облака все още са новост за много компании. Още преди Китай да регистрира първото си свиване на икономиката от десетилетия, компанията предупреди, че пандемията от коронавирус ще се отрази на бизнеса й.

Подразделението за облачни услуги играе важна роля в усилията на компанията да използва огромното количество данни, които се генерират всеки ден. Преди време съоснователят на Alibaba Джак Ма ги определи като "новия петрол", припомня Bloomberg. Подразделението осигурява близо 7% от приходите на компанията, но се очаква делът му да расте.

Все още няма коментари
Нов коментар