🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Volkswagen Caddy - универсалният модел с гени на лек автомобил

Цените на пътническата версия на Caddy започват от близо 41 хил. лв. Най-достъпната версия Cargo струва 37 960 с ДДС

Volkswagen Caddy - универсалният модел с гени на лек автомобил
Volkswagen Caddy - универсалният модел с гени на лек автомобил
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Един от най-популярните лекотоварни автомобили в света - Volkswagen Caddy влезе в своето пето поколение, като добави към прословутата си мултифункционалност пътно поведение и асистиращи системи, типични за леките коли. Това става възможно благодарение на изграждането на модела върху платформата на осмата генерация на Volkswagen Golf.

Първото Caddy се появява през 1979 година и до момента универсалният автомобил е продаден в над 3 млн. екземпляра. Моделът се предлага в товарно изпълнение или като товаро-пътнически автомобил. Нивата на изпълнение са Kombi, Caddy, Life и Style.

В стандартната си версия Caddy е с 9 см по-дълъг от предшественика си и вече е 4.50 м. Междуосието е със 7 см по-голямо до 2.76 м.

Ширината е увеличена с 6 см до 1.86 м. Caddy се предлага и във версия Maxi, която е дълга 4.85 м.

Красив и функционален

Дизайнът на лекотоварния автомобил е много по-вълнуващ, като в него могат да се открият заемки от леките коли. В същото време моделът е много по-функционален, като дори в стандартната версия се събират две европалета.

В салона са използвани по-качествени материали, които остават износоустойчиви, но изглеждат много по-добре. Приборното табло може да е с класически скали с дисплей между тях, или дигитално.

Екранът на мултимедията е в три размера - 6.5, 8.25 или 10 инча. С мултимедията се работи лесно, като със сензорни бутони се влиза в менютата за настройване на вентилацията и асистиращите системи.

С до 7 места и лесен достъп

Достъпът до задните седалки става през плъзгаща се врата с ширина 70 см - едно изключително удобно решение. Големият плюс на Caddy e гъвкавостта като всички седалки на втория и третия ред могат да се сгъват или демонтират с едно движение, като трансформацията от автомобил за превоз на хора в товарен автомобил за няколко минути. Седалката отзад вече е от две отделни части, а тази до шофьора е със сгъваема облегалка, което позволява превозване на товар с дължина близо 3 метра. Багажният обем е между 600 и 1200 литра.

При версията Cargo товарният обем варира между 3.2 или 4.2 куб.м, в зависимост от това дали говорим за стандартната или Maxi версията. Товароносимостта варира от 670 кг до 720 кг съответно при дългата версия.

Място за два европалета

Новост е възможността в товарната част да се съберат два напречно разположени европалета. Като във версиите Маxi вторият палет може да се натовари и през страничната врата. Плюс е и възможността на покрива да се транспортира товар с тегло до 100 кг. При Caddy Cargo се появява и възможност двукрилата задна врата да е без остъкляване.

Качествата на Caddy го правят изключително подходящ за фирми, които се занимават с дистрибуция, търговия, куриерски услуги, ремонтни дейности, превоз на строителни материали и други.

С пътно поведение на лек автомобил

При двигателите изборът е между три дизела (75, 102 и 122 к.с.) и едно бензиново предложение (114 к.с.). За версиите Маxi на по-късен етап ще има и двигател на метан със 130 к.с. При дизелите разходът на гориво и отделяните вредни емисии са с 10% по-ниски от конкурентите в този клас.

Тестовият автомобил беше от третото ниво на оборудване (Life), с двулитров дизел със 122 к.с. и ръчна скоростна кутия с шест предавки. Още след първите километри зад волана ми направи впечатление, че новото Caddy се усеща като лек автомобил много повече от всякога. Това се отнася както до комфорта на возене, така и до шумоизолацията.

Дизелът със 122 к.с. осигурява прилична динамика. Ускорението до 100 км/ч става за 11.2 секунди, при добра ефективност.

Средният разход на гориво е 4.6 л/100 км по книжка, а в рамките на теста беше с два литра по-висок при шофиране без мисъл за икономия. Воланът е нетипично директен и информативен за ван.

Седалките са удобни, като предните могат да са и от сертифицираните от германското дружество за здрав гръб.

С най-съвременни асистиращи системи

Асистиращите системи също бележат прогрес, като сред тях има няколко нови. Такъв е асистентът за пътуване, комбиниращ адаптивния круиз контрол и системата за поддържане на избраната лента.

За първи път при Caddy се монтира и предупреждението при приближаване на превозно средство към движещия се на заден ход автомобил. Нови са още сигнализацията за автомобил в мъртвата зона, системата за аварийно спиране при опасност от сблъсък с друго превозно средство, пешеходец или велисипедист и асистентът за маневриране с ремарке. В Caddy се предлагат общо 19 асистиращи системи.

Ниски разходи за експлоатация и висока остатъчна стойност

Като обобщение - новият Volkswagen Caddy е една много по-универсална версия на Golf, подходящ както за бизнес, така и за семеен автомобил. Цените на пътническата версия на Caddy започват от близо 41 хил. лв. Добре оборудван и с най-мощния дизел модел струва около 62 хил. лв. Най-достъпната версия Cargo е с цена 37 960 с ДДС. Сред предимствата на модела остават доказаното качество от Vоlkswagen, ниските експлоатационни разходи, високата остатъчна стойност и възможността за прецизно планиране на разходите.