НА ЖИВО от 09:00 ч.:
Среща на бизнеса от Черноморието

Volkswagen впечатли инвеститорите с нов план за развитие и добър финансов отчет

Компанията планира да продаде 1 млн. електромобила през тази година

Според финансовия директор Франк Витер Volkswagen Group отново доказва своята стабилност през 2020 г. въпреки продължаващите предизвикателства от пандемията Covid-19
Според финансовия директор Франк Витер Volkswagen Group отново доказва своята стабилност през 2020 г. въпреки продължаващите предизвикателства от пандемията Covid-19
Според финансовия директор Франк Витер Volkswagen Group отново доказва своята стабилност през 2020 г. въпреки продължаващите предизвикателства от пандемията Covid-19    ©  Erik Mclean
Според финансовия директор Франк Витер Volkswagen Group отново доказва своята стабилност през 2020 г. въпреки продължаващите предизвикателства от пандемията Covid-19    ©  Erik Mclean
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Вторият по големината на приходите производител на автомобили в света - германската Volkswagen, отчете оптимистични финансови резултати към края на 2020 г. За цялата година компанията е отчела спад в приходите заради пандемията. Обемът има спада до 222 млрд. евро, но данните данните за последното тримесечие показват ръст на приходите и печалбата - последната расте до 7.09 млрд. спрямо 2.88 млрд. година по-рано.

Ден по-рано компанията обяви, че планира и мащабна инвестиция в шест мегафабрики за батерии, които ще й помогнат да засили позициите си на пазара на електромобили. Само през тази година компанията планира да продаде 1 млн. от тях.

Шведски инвестиции

Акциите на Volkswagen се покачиха с над 7% след публикуването на финансовите данни на компанията, с което ръстът на ценните книжа на производителя на коли достигна над 25% за последния месец. Добрите новини за германската компания не спират дотук. Ден преди да публикува годишния си отчет, Volkswagen обяви поръчка за батерии на стойност над 14 млрд. долара към шведската компания Northvolt за срок десет години.

Като част от споразумението за партньорство Northvolt ще разшири фабриката си в Швеция и ще продаде своя дял от съвместното предприятие в завода си в Залцигер, Германия, на Volkswagen, тъй като производителят на автомобили се стреми да увеличи усилията си за производство на батерии в цяла Европа, съобщават от двете компании.

Скалиране на производството

Целта на Volkswagen е да разшири пазарния си дял при електромобилите, като целта на германската компания е да произвежда по 1.5 млн. е-коли до 2025 г. За да постигне целта си, от 2023 г. компанията ще въведе нов вид клетка за батерии, която до 2030 г. трябва да бъде инсталирана в около 80% от всички електрически превозни средства на Volkswagen. По този начин компанията ще намали разходите за батерии от 30% до 50%.

За да се гарантира, че търсенето на батерии може да бъде задоволено, Volkswagen и неговите партньори планират до края на десетилетието да построят в Европа шест фабрики с общ производствен капацитет над 240 гигаватчаса. В допълнение, конломератът планира да пусне на пазара догодина първия си електрически автомобил от най-високия ценови клас, с по-бързо ускорение, зареждане рейндж.

Volkswagen има планове и в сектора на споделеното пътуване. Компанията планира да увеличи инвестициите си в MOIA приложение WeShare за споделяне на превозни средства. На първо място за компанията според изпълнителния директор Херберт Дийс е Volkswagen да не изостане от тенденциите за електрификация и цифровизация на придвижването.

"Електрификацията и цифровизацията променят автомобила по-бързо и по-радикално от всякога. Нашият план за развитие ще ни постави в още по-добра позиция да използваме пълния потенциал на компанията. Обединявайки силните страни на нашите марки, ще можем да развием и разширим бъдещите си технологии още по-бързо, за да увеличим максимално броя на хората, които могат да се възползват от тях", каза при представяне на финансовите резултати изпълнителният директор на компанията Херберт Дийс.